جمعه , ۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مشکلات پرداختی، واردات خودروهای چینی به روسیه را مختل می‌کند
مشکلات پرداختی، واردات خودروهای چینی به روسیه را مختل می‌کند

مشکلات پرداختی، واردات خودروهای چینی به روسیه را مختل می‌کند

۱۴۰۳-۰۴-۲۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

مشکلات پرداخت بین روسیه و چین که ناشی از تحریم‌های آمریکا است، چالش جدی برای واردات خودروهای چینی به روسیه ایجاد کرده است. خودروهای چینی طی دو سال گذشته بازار داخلی روسیه را تامین کرده‌اند.

به گزارش مجله ماشین، رئیس انجمن فروشندگان خودرو روسیه گفت: مسکو و پکن برای جلوگیری از تأخیر در پرداخت‌ها به اقدامات پیچیده‌ای متوسل شده‌اند، از جمله استفاده از بانک‌های کوچک منطقه‌ای چین، زیرا تهدید تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه بانک‌های چینی که تجارت با روسیه را تسهیل می‌کنند، مانع فعالیت بانک‌های بزرگ‌تر می‌شود.

آلکسی پودشچوکولدین، رئیس انجمن فروشندگان خودرو روسیه، می‌گوید این مشکل به ویژه برای واردکنندگان کوچک جدی است، زیرا آن‌ها با برگشت خوردن پرداخت‌ها مواجه شده‌اند. نتیجه این امر کاهش صادرات برای چین و از دست دادن تجارت و احتمالاً متحمل شدن هزینه‌های اضافی برای واردکنندگان روسی است.

پودشچوکولدین گفت: حتی اگر یک بانک روسی (در چین) وجود داشته باشد و حساب‌های روبلی را ارائه دهد، دیگر نمی‌توان تراکنش‌ها را با چین انجام داد. این پول در بانک می‌ماند و به مرحله اجرا نمی‌رسد.

وی افزود: پیش از این، فقط بانک‌های بزرگ روسیه و چین وجود داشتند، اما به تدریج مسدود شدند، به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند و همه چیز به بانک‌های درجه دو و سه منتقل شد.

از زمانی که رقبای غربی از این کشور خارج شدند و فناوری و دانش فنی خود را با خود بردند، خودروسازان چینی بیش از نیمی از بازار خودرو روسیه را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمار گمرک چین، صادرات خودرو چین به روسیه در بازه زمانی ژانویه تا می، از نظر ارزش نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته و به ۴.۸۶ میلیارد دلار رسیده است.

پودشچوکولدین با اشاره به مشکلات پرداختی، ابراز امیدواری کرد که راه حلی از طریق یک بانک مشترک یا نوعی روش الکترونیکی ارائه شود. او همچنین ایده تجارت تهاتری را مطرح کرد، اما گفت توافق مقامات بر سر قیمت خودرو و قطعات یدکی به جای مواد خام اولیه عملی نیست.

او گفت: این کار برای کالاهایی مانند نفت، گندم، شکر و گاز امکان‌پذیر است، اما چطور می‌توان این کار را برای خودرو انجام داد؟ بسیار دشوار است و تقریباً غیرممکن است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×