پنجشنبه , ۱ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی ام جی اچ اس ۲۰۲۵: شاسی بلندی قدرتمند با قیمتی رقابتی
ام جی اچ اس

معرفی ام جی اچ اس ۲۰۲۵: شاسی بلندی قدرتمند با قیمتی رقابتی

۱۴۰۳-۰۴-۲۳ زمان مطالعه: 3 دقیقه 7

کمپانی ام جی از مدل جدید اچ اس رونمایی کرد که با داشتن موتورهای بنزینی و پلاگین هیبریدی (PHEV) جدید، فضای کابین بیشتر، طراحی ظاهری بهبود یافته و امکانات رفاهی فراوان، رقیب قدرتمندتری برای بازار شاسی بلندها به شمار می رود.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو که در جشن صد سالگی کمپانی MG در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد، همچنان بر سیاست همیشگی MG یعنی ارائه بهترین ارزش به مشتریان در بازار شاسی بلندها تاکید دارد.

قیمت مدل پایه HS SE بنزینی از ۲۴,۹۹۵ پوند و قیمت مدل فول امکانات HS Trophy PHEV از ۳۳,۹۹۵ پوند شروع می شود.

 ام جی اچ اس 2025
ام جی اچ اس ۲۰۲۵

همچنین مانند همه خودروهای MG، گارانتی ۷ ساله یا ۸۰,۰۰۰ مایلی به همراه پشتیبانی از طریق شبکه ۱۶۰ نمایندگی قدرتمند ارائه می شود.

دیوید آلیسون، مدیر بخش محصول و برنامه ریزی در MG Motor UK، در این باره می گوید: مدل قبلی HS بسیار محبوب بود. با این حال، مدل های جدید SE و Trophy با امکانات و قابلیت های بیشتر، ظاهری متمایز که HS را از سایر شاسی بلندها جدا می کند و گزینه های پیشرانه بنزینی و پلاگین هیبریدی پیشرفته، سطح جدیدی را ارائه می دهند. این شاسی بلند قدرتمند MG اکنون با ویژگی های بیشتری به میدان آمده است.

 ام جی اچ اس 2025
ام جی اچ اس ۲۰۲۵

انتخاب بین موتورهای بنزینی و پلاگین هیبریدی کارآمد MG

مشتریان در مدل جدید ام جی اچ اس امکان انتخاب بین موتور بنزینی یا پلاگین هیبریدی (PHEV) را دارند.

پیشرانه PHEV با ترکیب کردن یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۱۰۵ کیلووات (۱۴۲ اسب بخار) با یک موتور الکتریکی ۱۵۴ کیلووات، شتابی قابل توجه با رسیدن سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۶.۸ ثانیه ارائه می دهد.

ام جی اچ اس 2025
ام جی اچ اس ۲۰۲۵

این موتور از یک باتری بزرگ ۲۴.۷ کیلووات ساعت و ژنراتور ۶۷ کیلووات با بازده بالا تغذیه می کند تا برد حرکتی الکتریکی خالصی تا ۱۲۰ کیلومتر را به ارمغان بیاورد.

این ویژگی نه تنها MG HS را با قابلیت پیمودن مسافت های بیشتر با آلایندگی صفر از رقبا متمایز می کند، بلکه برای رانندگان شرکت های انگلیسی نرخ مالیات پایین تری (BiK) معادل ۵ درصد و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت به همراه دارد.

ام جی اچ اس جدید همچنین با یک موتور بنزینی ۱.۵T نسل جدید ارائه می شود که قدرت ۱۲۵ کیلووات (۱۶۹ اسب بخار) و گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر را ارائه می دهد و قادر است در ۹.۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این موتور به صورت استاندارد با گیربکس دستی ۶ سرعته عرضه می شود و گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته DCT نیز برای آن قابل انتخاب است.

ظاهری خیره کننده و ابعاد متناسب

ام جی اچ اس جدید با داشتن فاصله بین دو محور بیشتر برای فضای بیشتر داخل کابین و ابعاد بیرونی اصلاح شده با بیرون زدگی های کمتر، خط شانه بالا رونده و شیشه های باریک، ظاهری پیچیده تر را به ارمغان می آورد.

در مقایسه با مدل قبلی، MG HS جدید با عرض ۱۸۹۰ میلی متر ۱۴ میلی متر و با طول ۴۶۵۵ میلی متر (۴۶۷۰ میلی متر برای مدل های PHEV) ۴۵ میلی متر بزرگتر است، با این حال طراحی کشیده جدید آن ارتفاع کلی را حدود ۳۰ میلی متر کاهش می دهد.

 ام جی اچ اس 2025
نمای جانبی ام جی اچ اس ۲۰۲۵

فاصله بین دو محور به میزان ۴۵ میلی متر به ۲۷۶۵ میلی متر افزایش یافته است که باعث ایجاد ظاهری اسپرت تر و افزایش فضای داخلی می شود.

جلوپنجره مشبک خیره کننده، زبان طراحی نسل جدید MG را که اولین بار در MG3 جدید دیده شد، ادامه می دهد، در حالی که چراغ های جلوی جدید و باریک تر با تمایل بیشتر به تکنولوژی، با یک پنل مشکی مرکزی که بر پهنای خودرو تاکید می کند، به بدنه متصل شده اند.

 ام جی اچ اس 2025
ام جی اچ اس ۲۰۲۵

در قسمت عقب، چراغ های عقب LED با الهام از طراحی چراغ های جلو توسط یک نشان مرکزی به هم متصل شده اند، در حالی که یک شکل X امضا نور قابل تشخیصی را در شب ایجاد می کند.

فضای داخل ام جی اچ اس

مدل های جدید HS SE و Trophy به شدت بر تمایل MG برای ارائه قابلیت ها، فضا، راحتی و کابینی شیک و مدرن حتی به عنوان قبلی را با جزئیات مربوط به فضای داخلی و امکانات رفاهی HS جدید تکمیل می کنیم:

دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با وضوح بالا، تجربه کاربری را در داخل کابین ارتقا می دهد. نمایشگر مرکزی به سیستم اطلاعات سرگرمی با خدمات ناوبری زنده، از جمله آب و هوا، به‌روزرسانی‌های ترافیک زنده، دسترسی به آمازون موزیک و اتصال به تلفن هوشمند از طریق Android Auto™ و Apple CarPlay® اختصاص دارد. مدل های Trophy همچنین به طور استاندارد از یک دوربین ۳۶۰ درجه دید محیط و شارژر بی‌سیم تلفن هوشمند بهره می‌برند.

نمایشگر داشبورد مجازی ۱۲.۳ اینچی دوم، دو تم روشن و تاریک و سه حالت مختلف نقشه، دیجیتال و ADAS را ارائه می دهد.

فضای داخل  ام جی اچ اس 2025
فضای داخل ام جی اچ اس ۲۰۲۵

هر کدام از این حالت ها چیدمان منحصر به فرد خود را ارائه می دهند که بر روی نمایشگر ناوبری دائمی، خلاصه ای ساده از مهم ترین اطلاعات رانندگی یا نمایش بلادرنگ خودرو و محیط اطراف آن با استفاده از سیستم های کمک راننده تمرکز دارند.

در سراسر فضای داخلی، مواد با کیفیت جدید با جزئیات ممتاز، فضایی دلنشین و آرامش‌بخش‌تر را ایجاد می‌کنند که با نقاط تماس کلیدی، یک فرمان سه پره جدید با دکمه‌های بهبود یافته و یک دنده‌دستی مدرن به سبک شاتل تقویت می‌شود.

فضای صندوق عقب با ۴۴ لیتر افزایش به ۵۰۷ لیتر افزایش یافته است و عرض بیشتر بیرونی حس راحتی بیشتری را برای همه سرنشینان به ارمغان می آورد.

گزینه های ذخیره سازی بیشتر در داخل کابین تضمین می کند که فضای کافی برای وسایل روزمره وجود دارد.

نکات برجسته ام جی اچ اس

MG همچنان به ارائه ارزش استثنایی به مشتریان خود ادامه می دهد و HS جدید دارای تعدادی ارتقای مشخصات کلیدی نسبت به مدل قبلی است.

این امر به ویژه در مورد مدل جدید Trophy کاملاً مجهز صدق می کند که اکنون به طور استاندارد از رینگ های آلیاژی ۱۹ اینچی برش الماسی، چراغ های مه شکن جلو، آینه های جانبی تاشو برقی و گرم شونده با حافظه، صندلی راننده برقی ۶ جهته با تنظیم گودی کمر، درب صندوق عقب برقی، دوربین ۳۶۰ درجه دید محیط، سیستم صوتی ۸ بلندگو، iSmart با خدمات زنده، شارژر بی سیم تلفن هوشمند و قابلیت شارژ خودرو به خودرو (V2L) در مدل های PHEV بهره می برد.

همه مدل ها در این طیف از پکیج MG Pilot پیشرفته بهره می برند که شامل ترمز اضطراری فعال با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، دستیار حفظ مسیر با سیستم هشدار انحراف از مسیر، تشخیص نقطه کور با دستیار تغییر مسیر، هشدار توجه راننده، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک عقب، و هشدار باز شدن درب به صورت استاندارد است. مدل های DCT همچنین شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیک و دستیار محدودیت سرعت هوشمند هستند.

این موارد برجسته بر روی مشخصات از قبل سخاوتمندانه HS SE که شامل چراغ های جلوی LED اتوماتیک کامل با عملکرد دنبال کردن من تا خانه، سنسورهای پارک عقب، دوربین پارک عقب، آینه های جانبی تاشو برقی گرم شونده، صندلی راننده برقی ۶ جهته و صندلی سرنشین جلو ۴ جهته، تهویه مطبوع، ورود بدون کلید، برف پاک کن های حساس به باران، کروز کنترل، ترمز پارک برقی با عملکرد اتوهلد و نمایشگرهای دوگانه ۱۲.۳ اینچی با ناوبری و آینه کاری تلفن هوشمند است، بنا شده است.

در زمان عرضه، پنج رنگ بدنه بیرونی ممتاز شامل سفید مروارید، مشکی مروارید، نقره ای متالیک استرلینگ، خاکستری متالیک همپستد و قرمز سه لایه Dynamic ارائه می شود. علاوه بر روکش چرمی مشکی مدل HS Trophy، یک گزینه رنگی قهوه ای نیز تضاد دلنشینی را در سراسر کابین جدید ایجاد می کند.

جدول مشخصات ام جی اچ اس

مشخصهمقدار
نوع موتوربنزینی ۱.۵T / پلاگین هیبریدی (PHEV)
قدرت موتور۱۶۹ اسب بخار (بنزینی) / ۲۰۶ اسب بخار (PHEV)
گشتاور موتور۲۷۵ نیوتن متر (بنزینی) / ۳۷۰ نیوتن متر (PHEV)
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت۹.۴ ثانیه (بنزینی) / ۶.۸ ثانیه (PHEV)
حداکثر سرعت۲۰۰ کیلومتر در ساعت (بنزینی) / ۱۸۰ کیلومتر در ساعت (PHEV)
مصرف سوخت۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (ترکیبی) (بنزینی) / ۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (ترکیبی) (PHEV)
برد حرکتی الکتریکی– (بنزینی) / ۱۲۰ کیلومتر (PHEV)
گیربکس۶ سرعته دستی / ۷ سرعته DCT
سیستم انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
اندازه چرخ ها۱۸ یا ۱۹ اینچ
ابعاد۴۶۵۵ میلی متر طول / ۱۸۹۰ میلی متر عرض / ۱۶۸۰ میلی متر ارتفاع (۴۶۷۰ میلی متر طول برای PHEV)
فاصله بین دو محور۲۷۶۵ میلی متر
ظرفیت صندلی۵ نفر
فضای صندوق عقب۵۰۷ لیتر
وزن۱۵۶۰ کیلوگرم (بنزینی) / ۱۸۱۵ کیلوگرم (PHEV)
قیمتاز ۲۴,۹۹۵ پوند (بنزینی) / از ۳۳,۹۹۵ پوند (PHEV)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×