شنبه , ۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی فیات گراند پاندا ۲۰۲۵: ادای احترام به گذشته با نگاهی به آینده
فیات گراند پاندا ۲۰۲۵

معرفی فیات گراند پاندا ۲۰۲۵: ادای احترام به گذشته با نگاهی به آینده

۱۴۰۳-۰۴-۲۳ زمان مطالعه: 3 دقیقه 19

فیات گراند پاندا ۲۰۲۵ با ظرفیت ۵ نفر، برای زندگی راحت خانوادگی و تحرک شهری مدرن مناسب است.

به گزارش مجله ماشین، فیات گراند پاندا با تکیه بر سه ستون طراحی ایتالیایی، پلتفرم جهانی و تناسب محلی، به بازار جهانی خودرو بازمی‌گردد.

این خودرو با الهام از خودروی نمادین پاندای دهه ۸۰ میلادی، با لقب «شلوار جین صنعت خودرو» بر اساس ارزش‌هایی مانند پایداری، فراگیری، سادگی و زیبایی توسعه یافته است.

به عبارت دیگر، گراند پاندا خودرویی است که برای همگان ساخته شده و نقشی اجتماعی ایفا می‌کند.

فیات گراند پاندا بازتولیدی از پاندای اولیه است و خودرویی جدید در سگمنت B محسوب می‌شود که ضمن برخورداری از قیمت مناسب، برای خانواده‌ها نیز ایده‌آل است.

قیمت نسخه تمام برقی این خودرو از کمتر از ۲۵ هزار یورو آغاز خواهد شد.

فیات گراند پاندا ۲۰۲۵
نمای عقب فیات گراند پاندا ۲۰۲۵

گراند پاندا که در مرکز طراحی فیات در تورین ایتالیا طراحی شده، بر مبنای یک ایده ساده شکل گرفته است: پلتفرمی چند انرژی و منحصربه‌فرد که قابلیت نصب در هر کجای دنیا را دارد، طراحی کاملا ایتالیایی و امکان انتخاب بهترین پیشرانه متناسب با نیاز مشتریان در هر منطقه.

به طور خلاصه، این مدل جدید نشان‌دهنده‌ی گذار فیات از تولید محلی به عرضه‌ی جهانی محصولاتش است.

این خودرو با راه‌حل‌های هوشمندانه و سهولت استفاده، اولین پاندای تاریخ خواهد بود که به سگمنت B تعلق دارد و تجربه‌ی رانندگی آسان‌تری را برای مشتریان فیات در سراسر جهان به ارمغان خواهد آورد.

کابل شارژ مارپیچ یکی از راه‌حل‌های نوآورانه‌ی گراند پاندا محسوب می‌شود که فرآیند شارژ را آسان‌تر و مرتب‌تر از همیشه می‌کند. فیات گراند پاندا اولین خودروی بازار است که کابلی شارژِ یکپارچه با امکان شارژ جریان متناوب تا ۷ کیلووات را ارائه می‌دهد.

این کابل مارپیچ محفظه‌ی ویژه‌ای زیر درِ موتور دارد که باعث صرفه‌جویی در فضای صندوق عقب می‌شود و به دلیل سهولت استفاده و اجتناب از آلودگی ناشی از کابل‌های سنتی، کاربرد روزمره‌ی عملی را افزایش می‌دهد.

این راه‌حل با فرایند آسان خود متمایز شده است: پس از باز کردن درب، مرحله دوم بیرون آوردن کابل و اتصال آن به ایستگاه شارژ است. هنگامی که شارژ به پایان رسید، به لطف شکل مارپیچ کابل، می‌توان به راحتی آن را به محفظه‌ی خود بازگرداند.

فیات گراند پاندا ۲۰۲۵
فضای داخل فیات گراند پاندا ۲۰۲۵

همانند مدل نمادین دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی که شیوه‌ی تجربه‌ی ما از خودرو را به مدت بیش از ۴۰ سال تغییر داد، گراند پاندا نیز شخصیتی جذاب، ویژگی‌های غیرمنتظره و استفاده‌ای نوآورانه و هوشمندانه از فضا را ارائه می‌دهد.

به‌طور خاص، این خودروی جدید با ویژگی‌های منحصربه‌فردی از سایر خودروهای سگمنت B متمایز می‌شود: ابعاد جمع‌وجور (طول ۳.۹۹ متر – کمتر از میانگین این سگمنت – ارتفاع ۱.۵۷ متر و عرض ۱.۷۶ متر) و ظرفیت بهینه‌ی ناشی از حجم کم آن، برای مثال صندوق عقب ۳۶۱ لیتری و مجموع ۱۳ لیتر فضای ذخیره‌سازی در بخش جلوی صندلی شاگرد.

در اصل، گراند پاندا با قابلیت حمل راحت ۵ سرنشین، همراهی ایده‌آل برای خانواده‌ها و تحرک شهری امروزی است. علاوه بر این، روحیه‌ی ایتالیایی این خودروی جدید از طریق طراحی نمادین و طنزآمیز آن که مترادف با زیبایی است، به نمایش گذاشته می‌شود.

نمای بیرونی ترکیبی خاص از خطوط برجسته و سطوح نرم اما جسورانه را به نمایش می‌گذارد که بر روی گلگیرهای قدرتمند تأکید می‌کند.

وجود رکاب‌های نقره‌ای رنگ در جلو و عقب، ستون‌های با روکش مشکی براق، شیشه‌های دودی و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی تراش‌خورده با نشان مرکزی فیات و طراحی جذاب X شکل، همه چیز را متمایزتر و جذاب‌تر می‌کند.

فیات گراند پاندا ادای احترامی به پاندای کلاسیک با حletters حروف برجسته‌ی سه‌بعدی و کم‌برجستگی روی درها دارد که محیط اطراف را منعکس می‌کند و بخش پایینی بدنه را برجسته‌تر می‌سازد.

فیات گراند پاندا ۲۰۲۵
فیات گراند پاندا ۲۰۲۵

هفت رنگ قرمز، سفید، مشکی، سبز، قهوه‌ای، آبی و زرد مطابق با ابتکار «بدون خاکستری» برای گراند پاندا در نظر گرفته شده است.

در فضای داخلی، ادای احترام ویژه‌ای به پیست ساختمان لینگوتو شده است که ال الهام‌بخش برخی از عناصر داخلی بوده است.

در واقع، داشبورد و همچنین قاب پلی‌کربنات شامل صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی و رادیو دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، از سبکی منحصربه‌فرد بهره می‌برند که به شکل پیست لینگوتو بازمی‌گردد و ظاهری متمایز و تداعی‌کننده ایجاد می‌کند.

توجه ویژه‌ای به بهینه‌سازی فضا شده است که به‌طور هوشمندانه از آن استفاده شده است: برای مثال، ۱۳ لیتر فضای ذخیره‌سازی در داشبورد وجود دارد که ۳ لیتر آن فقط در یک محفظه قرار دارد و امکانات مختلفی را برای قرار دادن اشیاء فراهم می‌کند – یک راه‌حل ساده و هوشمندانه‌ی فیات که یادآور داشبورد «جیب» بی‌نظیر پاندای دهه ۸۰ میلادی است.

اولین عضو جدید خانواده‌ی فیات در نسخه‌های برقی و هیبریدی عرضه خواهد شد. گراند پاندا برقی با باتری ۴۴ کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی ۸۳ کیلوواتی، بردی بیش از ۳۲۰ کیلومتر در چرخه‌ی ترکیبی WLTP ارائه می‌دهد و آن را به خودرویی ایده‌آل برای استفاده‌ی روزمره در شهر و سفرهای آخر هفته تبدیل می‌کند.

جدول مشخصات

ویژگیمشخصات
طراحیطراحی ایتالیایی در Centro Stile فیات در تورین
پلتفرمپلتفرم چند انرژی که قابلیت نصب در هر نقطه‌ای از جهان را دارد
قیمتشروع قیمت کمتر از ۲۵,۰۰۰ یورو برای نسخه تمام الکتریکی
ابعادطول: ۳.۹۹ متر، ارتفاع: ۱.۵۷ متر، عرض: ۱.۷۶ متر
ظرفیت صندوق عقب۳۶۱ لیتر
ظرفیت محفظه‌های ذخیره۱۳ لیتر (از جمله ۳ لیتر در یک محفظه)
گنجایش سرنشین۵ نفر
چرخ‌هاچرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی با طراحی الماسی و کلاهک‌های لوگوی FIAT
تنوع رنگقرمز، سفید، سیاه، سبز، قهوه‌ای، آبی و زرد
نسخه‌های موجودالکتریکی و هیبریدی
باتری (نسخه الکتریکی)باتری ۴۴ کیلووات ساعت با موتور الکتریکی ۸۳ کیلووات
بُرد (نسخه الکتریکی)بیش از ۳۲۰ کیلومتر در چرخه ترکیبی WLTP
ویژگی‌های ویژهکابل شارژ مارپیچی که فرآیند شارژ را آسان‌تر و مرتب‌تر می‌کند
طراحی داخلیداشبورد و قاب پلی‌کربنات با نمایشگر ۱۰ اینچی و رادیو دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی با طراحی الهام گرفته از ساختمان Lingotto
طراحی بیرونیخطوط ساختاری و سطوح نرم و قوی با صفحات لغزشی عقب و جلو به رنگ نقره‌ای، پایه‌های براق سیاه و شیشه‌های حریم خصوصی
ویژگی‌های دیگرحروف برجسته سه‌بعدی روی درب‌ها، طراحی داخلی هوشمند و بهینه‌سازی فضا

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×