جمعه , ۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵: غول جاده‌ای با روح مسابقه
مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵

معرفی مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵: غول جاده‌ای با روح مسابقه

۱۴۰۳-۰۴-۲۳ زمان مطالعه: 5 دقیقه 18

مرسدس-آام‌گ در جریان فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴، جدیدترین عضو خانواده‌ی AMG GT را معرفی کرد. مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵  ۴MATIC+ برآورده‌کننده‌ی نیاز علاقه‌مندان به خودروهایی با دینامیک رانندگی استثنایی است. واکنش چابک به فرامین راننده و عملکرد کلی، تجربه‌ای به مراتب اسپرت‌تر از رانندگی ارائه می‌دهد که به‌ویژه در پیست‌های مسابقه مشهود است.

به گزارش مجله ماشین، قدرت بیشتر، بهینه‌سازی آیرودینامیکی با کاهش بیشتر نیروی بالابر و سیستم خنک‌کاری بهبودیافته، همگی در افزایش دینامیک رانندگی و ثبت زمان‌های سریع‌تر در پیست نقش دارند.

در عین حال، مدل جدید همان مزایای دیگر اعضای خانواده‌ی AMG GT را ارائه می‌دهد.

بر اساس تقاضای مشتریان برای بهبود قابلیت استفاده‌ی روزمره نسبت به سری‌های قبلی، نسل دوم AMG GT فضایی جادار و دیده‌بان خوبی را به سرنشینان ارائه می‌دهد.

همچنین به‌صورت سفارشی با صندلی‌های ۲+۲ در دسترس است.

مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵
مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵

اجزای پیشرفته‌ی فن‌آوری نظیر سیستم تعلیق AMG ACTIVE RIDE CONTROL با تثبیت‌کننده‌ی فعال غلتش، فرمان‌پذیری محور عقب به‌صورت استاندارد و سیستم آیرودینامیک فعال، چابکی این خودروی کوپه‌ی اسپرت را دوچندان می‌کند.

علاوه بر این، این کوپه‌ی قدرتمند نیروی خود را از طریق سیستم چهارچرخ محرک کاملاً متغیر AMG Performance 4MATIC+ به جاده منتقل می‌کند.

مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵، اسپرت‌ترین عضو خانواده‌ی مرسدس است است.

اگر می‌خواهید نه تنها از رانندگی با AMG GT خود در خیابان لذت ببرید، بلکه چند دور سریع در پیست را نیز تجربه کنید، GT63 پرو انتخاب ایده‌آلی است.

معرفی مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵: غول جاده‌ای با روح مسابقه
مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵

 عملکرد موتور را افزایش داده شده و آیرودینامیک آن را با عناصری مانند سپر جلوی جدید و انحراف‌دهنده‌های هوای اضافی در زیر بدنه بهبود بخشیده‌ شده.

رادیاتورهای اضافی در گلگیرها و پمپ‌های آب برقی در رادیاتورهای نصب‌شده در بالا، حتی در شرایط استفاده‌ی شدید، پایداری را تضمین می‌کنند.

در عین حال، مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵ قابلیت استفاده‌ی روزمره بالایی را ارائه می‌دهد.

این ترکیب عملکرد و کارایی، آن را به تکمیل‌کننده‌ی ایده‌آل خانواده‌ی AMG GT ما تبدیل می‌کند که برای هر علاقه‌مند به خودروهای اسپرت، حرفی برای گفتن دارد.

مشخصات فنی

موتور ۴.۰ لیتری V8 بیتوربوی AMG با قدرت ۴۵۰ کیلووات (۶۱۲ اسب بخار)، پیشرانه‌ای برتر را تضمین می‌کند.

این موتور ۲۰ کیلووات (۲۷ اسب بخار) بیشتر از AMG GT63 قدرت دارد و متخصصان موتور در آفالترباخ حداکثر گشتاور را برای شتاب‌گیری قدرتمندتر، ۵۰ نیوتن‌متر به ۸۵۰ نیوتن‌متر افزایش داده‌اند.

این افزایش عملکرد با تطبیق واحد کنترل موتور به دست آمده است. AMG GT63 PRO به‌ویژه در سرعت‌های بالاتر با عملکرد کلی چشمگیر خود تحت تأثیر قرار می‌دهد.

AMG GT63 پرو تنها در ۱۰.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد (نیم ثانیه سریع‌تر از AMG GT63). حداکثر سرعت آن نیز به ۳۱۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵
مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵

متخصصان AMG GT مدارهای خنک‌کننده‌ی دماهای بالا و پایین را تقویت کرده‌اند تا قوای محرکه حتی در زیر بار افزایش‌یافته بیش از حد داغ نشوند.

اکنون دو رادیاتور در گلگیرهای چرخ جلو سمت چپ و راست تعبیه شده‌اند. این امر عملکرد خنک‌کننده‌ی قوای محرکه و در نتیجه عملکرد کلی خودرو در پیست را افزایش می‌دهد.

رادیاتورهای نصب‌شده در بالای دیفرانسیل‌های محورهای جلو و عقب و جعبه‌دنده‌ی سیستم چهارچرخ محرک کاملاً متغیر AMG Performance 4MATIC+ اکنون به‌صورت فعال خ خنک می‌شوند.

با کمک پمپ‌های آب برقی، مایع خنک‌کننده در مدارهای خنک‌کننده‌ی مربوطه گردش می‌کند و از این رو می‌تواند گرما را به‌طور بهینه‌تر و مداوم‌تر از طریق رادیاتورهای نصب‌شده در بالا دفع کند.

ژئومتری جدید پره‌های هدایت‌کننده‌ی هوا در زیر بدنه و صفحات پوششی بازنگری‌شده‌ی دیسک‌های ترمز نیز هوای بیشتری را به سمت ترمزها هدایت می‌کنند. این امر دوام ترمزها را افزایش می‌دهد و از افزایش بیش از حد دمای آنها جلوگیری می‌کند.

عملکرد آیرودینامیکی ارتقا یافته

بهینه‌سازی آیرودینامیکی نیز عملکرد کلی را در terms of دینامیک طولی و عرضی ارتقا می‌دهد. متخصصان آیرودینامیک و متخصصان دینامیک رانندگی در این زمینه همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند.

سپر جلوی بازطراحی‌شده، ظاهری حتی غالب‌تر دارد. این سپر انحراف‌دهنده‌های هوای اضافی ساخته‌شده از فیبر کربن قابل مشاهده را در اطراف ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر ادغام می‌کند.

پروفایل آیرودینامیک فعال در زیر بدنه، سیستم کنترل هوای فعال AIRPANEL در سپر جلو و پکیج آیرودینامیکی با بال ثابت عقب روی درب صندوق عقب نیز به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵
مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵

نیروی بالابر در محور جلو بیش از ۳۰ کیلوگرم کاهش یافته است. این امر به فرمان‌پذیری دقیق‌تر منجر می‌شود.

AMG GT63 PRO مشابه انحراف‌دهنده‌های موجود در مرسدس-ای‌ام‌گ ONE همچنین دارای انحراف‌دهنده‌های هوای اضافی در زیر بدنه است.

این باله‌ها که در ارتفاع محورهای جلو و عقب قرار دارند، جریان هوا را در زیر بدنه تسریع می‌کنند.

تمام اقدامات هماهنگ شده‌اند و با مفهوم بال عقب تعامل دارند که نیروی رو به پایین را در محور عقب حدود ۱۵ کیلوگرم افزایش می‌دهد.

سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی با عملکرد بالا AMG به‌صورت استاندارد با کالیپرهای ثابت شش پیستونه در جلو و کالیپرهای شناور تک پیستونه در عقب، به دیسک‌های ترمز ۴۲۰ میلی‌متری در محور جلو مجهز شده است.

اینها در حال حاضر بزرگ‌ترین دیسک‌های ترمز سرامیکی استاندارد موجود در مرسدس-آام‌گ هستند.

همانطور که در مسابقات اتومبیل‌رانی مرسوم است، پشت دیسک‌های ترمزهای پرقدرت از تیتانیوم سبک و با استحکام بالا ساخته شده است.

مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵
مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵

این سیستم ترمز، وزن، به‌ویژه توده‌های بدون فنر را کاهش می‌دهد. مزایای دیگر آن شامل دوام و مقاومت بیشتر در برابر محو شدن در ترمزهای شدید است که تضمین‌کننده‌ی زمان‌های دور سریع است.

این سیستم ترمز همچنین با طول عمر بالا و پاسخگویی فوری خود متمایز می‌شود. این امر همچنین عاملی کلیدی برای سطح بالای ایمنی در رانندگی روزمره در جاده است.

رینگ‌های فورج‌شده AMG Performance 21 اینچی با طراحی پره‌های متقاطع به‌طور انحصاری به رنگ خاکستری مات هیمالیا رنگ‌آمیزی شده‌اند.

آنها به‌صورت استاندارد با تایرهای Michelin Pilot Sport 5 عرضه می‌شوند. تایرهای Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup بدون هزینه اضافی به‌صورت اختیاری در دسترس هستند. ابعاد تایرها ۲۹۵/۳۰ ZR 21 در جلو و ۳۰۵/۳۰ ZR 21 در عقب است.

پکیج استاندارد AMG Exterior Carbon Fibre با اسپلیتر جلو، نوارهای تزئینی در رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و بال عقب از فیبر کربن با کیفیت بالا، ارتباط با دنیای اتومبیل‌رانی را برجسته می‌کند.

کالیپرهای ترمز مشکی، صندلی‌های AMG Performance با پشتیبانی جانبی بالا و فرمان AMG Performance از چرم ناپا/میکروفیبر MICROCUT نیز به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

جدول مشخصات نهایی مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵

مشخصهمقدار
نوع موتور۴.۰ لیتری V8 بیتوربو
قدرت موتور۴۵۰ کیلووات (۶۱۲ اسب بخار)
گشتاور موتور۸۵۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت۳۱۷ کیلومتر در ساعت
سیستم انتقال قدرت۹ سرعته AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
سیستم تعلیقAMG RIDE CONTROL+ با سیستم تعلیق بادی و کمک فنرهای تطبیقی
سیستم ترمزدیسک های ترمز سرامیکی AMG با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۱ پیستونه در عقب
رینگ ها۲۱ اینچی AMG Performance فورج شده با طراحی پره های متقاطع
تایرهاMichelin Pilot Sport 5 (استاندارد) / Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup (اختیاری)
ابعاد تایرها۲۹۵/۳۰ ZR 21 (جلو) / ۳۰۵/۳۰ ZR 21 (عقب)
ابعاد خودروطول: ۴۹۹۵ میلی متر، عرض: ۱۹۵۱ میلی متر، ارتفاع: ۱۴۴۰ میلی متر
فاصله بین دو محور۲۹۵۵ میلی متر
وزن۲۰۷۰ کیلوگرم
ظرفیت باک۹۰ لیتر
مصرف سوخت۱۳.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (ترکیبی)
قیمتاز ۱۶۸,۸۹۵ یورو (در آلمان)

گالری تصاویر مرسدس-آام‌گ GT63 پرو ۲۰۲۵

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×