تازه‌ها
چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
پرفروش‌ترین برندهای خودرو در چین

پرفروش‌ترین برندهای خودرو در چین: نیمه اول ۲۰۲۴

1403-04-24 زمان مطالعه: 1 دقیقه

به تازگی، انجمن خودروسازان سواری چین (CPCA) و انجمن تولیدکنندگان خودرو چین (CAAM) گزارش عملکرد صنعت خودروی چین را برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ منتشر کردند.

به گزارش مجله ماشین، در نیمه اول ۲۰۲۴، تولید و فروش خودرو در چین به ترتیب ۱۳.۸۹۱ میلیون و ۱۴.۰۴۷ میلیون دستگاه رسید که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد و ۶.۱ درصد افزایش یافته است.

به طور خاص، نرخ رشد فروش خودروهای انرژی نو (NEV) به طور قابل توجهی بالاتر از خودروهای بنزینی بود.

تولید و فروش این خودروها به ترتیب ۴.۹۲۹ میلیون و ۴.۹۴۴ میلیون دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۰.۱ درصد و ۳۲ درصد افزایش یافته است. سهم بازار خودروهای انرژی نو در این مدت به ۳۵.۲ درصد رسید.

جدول برندهای پرفروش چینی در نیمه اول ۲۰۲۴ – منبع: CPCA

رتبه برندهای چینی حجم فروش
۱ BYD ۱.۶۰۷ میلیون
۲ Chery ۱.۰۵۷ میلیون
۳ Geely ۹۵۵,۰۰۰
۴ Changan ۸۰۹,۰۰۰
۵ SAIC-Volkswagen ۷۵۴,۰۰۰
۶ FAW-Volkswagen ۵۱۲,۰۰۰
۷ Great Wall Motor ۴۶۷,۴۰۰
۸ Tesla China ۴۲۶,۰۰۰
۹ GAC-Toyota ۳۳۶,۰۰۰
۱۰ SAIC ۳۳۱,۵۰۰
۱۱ SAIC-GM-Wuling ۳۳۱,۰۰۰
۱۲ Dongfeng-Nissan ۳۲۸,۰۰۰
۱۳ Brilliance Auto ۳۱۶,۰۰۰
۱۴ FAW-Toyota ۳۰۸,۰۰۰
۱۵ Beijing Benz ۲۷۸,۰۰۰
۱۶ Dongfeng-Honda ۲۳۶,۰۰۰
۱۷ SAIC-GM ۲۲۵,۰۰۰
۱۸ GAC-Honda ۲۰۷,۰۰۰
۱۹ FAW Hongqi ۲۰۱,۰۰۰
۲۰ Li Auto ۱۸۸,۰۰۰

علاوه بر این، مجموع فروش ۱۰ شرکت خودروسازی برتر چین ۱۱.۹۱۷ میلیون دستگاه خودرو بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۳ درصد افزایش یافته و ۸۴.۸ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داده است.

به طور خاص، حجم فروش سه خودروساز برتر (BYD، چری و Geely) معادل ۴.۸۷۱ میلیون دستگاه خودرو بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۱ درصد افزایش یافته و ۳۴.۷ درصد از سهم بازار را تشکیل داده است.

جدول ۱۵ برند پرفروش در چین در نیمه اول ۲۰۲۴

رتبه برندها حجم فروش
۱ BYD ۱.۶۰۷ میلیون
۲ Volkswagen ۱.۲۶۶ میلیون
۳ Chery ۱.۰۵۷ میلیون
۴ Geely ۹۵۵,۰۰۰
۵ Changan ۸۰۹,۰۰۰
۶ Toyota ۶۴۴,۷۰۰
۷ Great Wall Motor ۴۶۷,۴۰۰
۸ Honda ۴۴۴,۷۰۰
۹ Tesla ۴۲۶,۶۰۰
۱۰ SAIC ۳۳۱,۵۰۰
۱۱ Wuling ۳۳۱,۳۰۰
۱۲ Nissan ۳۲۸,۳۰۰
۱۳ BMW ۳۱۶,۰۰۰
۱۴ Mercedes Benz ۲۷۸,۷۰۰
۱۵ GM ۲۲۵,۶۰۰

با تفکیک بیشتر بر اساس نوع برند، حجم فروش برندهای داخلی چین به ۵.۵۵۹ میلیون دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد افزایش یافته و سهم بازار ۵۶.۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

حجم فروش تجمعی برندهای آلمانی ۱.۹۰۷ میلیون دستگاه با کاهش ۶.۲ درصدی نسبت به سال قبل و سهم بازار ۱۹.۴ درصدی بوده است.

حجم فروش برندهای ژاپنی به ۱.۴۶۶ میلیون دستگاه خودرو رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۴ درصد کاهش یافته و سهم بازار ۱۴.۹ درصدی را در اختیار داشت.

همچنین، حجم فروش برندهای آمریکایی و فرانسوی به ترتیب ۱۹.۲ درصد و ۱۹.۱ درصد کاهش یافته است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×