جمعه , ۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » شیائومی: از دنیای دیجیتال به دنیای خودرو
شیائومی

شیائومی: از دنیای دیجیتال به دنیای خودرو

۱۴۰۳-۰۵-۰۹

صادرات غیررسمی، سود کلان برای واسطه‌ها

(۹ مرداد ۱۴۰۳)

شیائومی تا چند سال آینده به صورت رسمی صادرات نخواهد داشت، این موضوع باعث خوشحالی کانال‌های موازی شده است.

به تازگی تصاویری از شیائومی SU7 در خیابان‌های پاریس، فرانسه منتشر شده است. این خودرو به عنوان بخشی از نمایشگاه ویژه شیائومی با عنوان “مردم، خودروها و خانه‌ها، اکولوژی کامل” در آنجا حضور دارد و به لطف المپیک پاریس، توجه بازدیدکنندگان از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند.

حضور شیائومی SU7 (مشخصات فنی را ببینید) در پاریس باعث گمانه‌زنی‌های زیادی مبنی بر ورود قریب‌الوقوع شیائومی به بازار اروپا شده است.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، در یک پخش زنده گفت که شیائومی قبل از سال ۲۰۳۰ تلاش خواهد کرد خودروهای خود را در اروپا به فروش برساند.

با این حال، در حالی که شیائومی ممکن است به طور رسمی SU7 را به خارج از کشور صادر نکند، اما این مانع از فعالیت کانال‌های موازی در کشورهای مختلف جهان نشده است که در آن نمایندگی‌ها می‌توانند به دلیل علاقه به خودروی شیائومی سودهای کلانی کسب کنند.

لی جون در پخش زنده خود در مورد کسب و کار خودرو گفت: “ما هدف داریم تا در پنج شرکت برتر جهان باشیم، بنابراین در زمان مناسب جهانی خواهیم شد.”

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، درآمدهای خارج از کشور بیش از ۵۰ درصد کل درآمد را تشکیل داد که از این میزان فروش گوشی‌های هوشمند بیش از ۷۰ درصد بود.

به عنوان نشانه‌ای از اینکه شیفتگی به شیائومی SU7 یک پدیده جهانی است، این خودرو در نمایشگاه بلوک موزه پمپیدو در پاریس توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

این خودرو اوایل سال جاری در MWC 2024، یک رویداد صنعت سیستم‌های موبایل که در بارسلونا، اسپانیا برگزار شد، اولین نمایش بین‌المللی خود را داشت.

در حالی که شیائومی ممکن است به طور رسمی شیائومی SU7 را صادر نکند، اما این مانع از شناسایی فرصت تجاری خوب توسط شرکت‌های صادرات موازی و کسب سودهای کلان نشده است.

یک هفته پیش گزارش دادیم که شیائومی SU7 دست دوم می‌تواند بیش از قیمت خرید جدید آن فروخته شود. با صادرات موازی، نمایندگی‌ها خودرو را خریداری کرده و سپس آن را به عنوان یک خودروی دست دوم صادر می‌کنند. گزارش شده است که سود بین ۱۰،۰۰۰ تا حتی ۶۰،۰۰۰ یوان (۱۴۰۰ تا ۸۲۵۰ دلار آمریکا) برای هر خودرو متغیر است.

روسیه حدود ۵۰ درصد از بازار صادرات را تشکیل می‌دهد، در حالی که خاورمیانه ۳۰ درصد دیگر را تشکیل می‌دهد.

شیائومی از طریق بهینه‌سازی‌های مختلف کارخانه توانسته است تولید را افزایش دهد و در نتیجه زمان انتظار را کوتاه کند که گفته می‌شود اکنون حداکثر ۵ هفته پس از قفل کردن سفارش است. در طول ماه ژوئن، شیائومی برای اولین بار بیش از ۱۰،۰۰۰ خودرو تحویل داد. علاوه بر این، انتظار می‌رود هدف تحویل سالانه ۱۰۰،۰۰۰ خودرو در ماه نوامبر محقق شود.

شیائومی مجوز تولید مستقل خودرو را دریافت کرد

(۲۴ تیر ۱۴۰۳)

در جدیدترین فهرست اعلامیه‌ی منتشر شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، مشخصات چهار نسخه‌ی مختلف از خودرو برقی سدان شیائومی SU7 به چشم می‌خورد. اگرچه مشخصات فنی این خودروها نسبت به مدل‌های فعلی فروخته‌شده تغییری نکرده است، اما لوگوی عقب خودرو از «شیائومی پکن» به تنها «شیائومی» تغییر یافته و نام شرکت نیز اکنون «شرکت فناوری خودرو شیائومی، با مسئولیت محدود» است. این تغییرات احتمالا به معنای آن است که شیائومی مجوز تولید مستقل خودرو را دریافت کرده است.

برای مقایسه، در فهرست اعلامیه‌ی منتشر شده در ۱۵ نوامبر سال گذشته، نام تجاری ذکر شده «شیائومی» بود، در حالی که نام شرکت، «گروه خودروسازی بایک، با مسئولیت محدود، بخش خودروهای آفرود» عنوان شده بود.

چهار نسخه‌ی خودروی برقی سدان شیائومی SU7 که در این فهرست ذکر شده‌اند عبارتند از: XMA7000MBEVR2، XMA7000MBEVR3، XMA7000MBEVR5 و XMA7000MBEVA1.

پیش‌تر، تنها به ۱۶ شرکت یا برند جدید از جمله بایک انرژی نو، چانگ‌جیانگ اتومبیل، چری انرژی نو، جک فولکس‌واگن و چانگه سوزوکی مجوز تولید خودروهای انرژی نو (NEV) داده شده بود.

حال که به نظر می‌رسد شیائومی مجوز تولید خودروهای انرژی نو را از نهادهای تنظیم مقررات چین دریافت کرده است، این موضوع که آیا هواوی و بایدو نیز بتوانند چنین اجازه‌ای کسب کنند، جالب توجه خواهد بود.

برای مثال، بایدو به دلیل عدم دریافت مجوز تولید، در آگوست سال گذشته شرکت سهامی Jiyue را با همکاری جیلی تاسیس کرد تا از اعتبار و توانایی‌های تولیدی جیلی بهره‌مند شود.

بر اساس حساب کاربری رسمی شیائومی در ویبو، این شرکت در ماه ژوئن بیش از ۱۰,۰۰۰ دستگاه خودرو تحویل داده است و انتظار دارد حجم تحویل در ماه جولای نیز همچنان بالاتر از ۱۰,۰۰۰ دستگاه باشد.

برای مقایسه، در ماه‌های آوریل و می، به ترتیب ۷,۰۵۸ و ۸,۶۳۰ دستگاه شیائومی SU7 تحویل داده شده است.

شیائومی همچنین در ماه می اعلام کرد که از ماه ژوئن تولید را در دو شیفت کاری آغاز خواهد کرد تا بتواند تا پایان سال ۲۰۲۴ حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو و در ایده‌آل ۱۲۰,۰۰۰ دستگاه خودرو تحویل دهد.

این شرکت از اول جولای اعلام کرده است که پس از ثبت سفارش، زمان تحویل خودرو تا ۵ هفته کاهش خواهد یافت. در عین حال، شیائومی به طور رسمی اعلام کرد که در ماه ژوئن ۱۷ فروشگاه جدید شیائومی اتو در ۳۰ شهر سراسر چین افتتاح کرده است که تعداد کل فروشگاه‌های این شرکت را به ۸۷ فروشگاه رسانده است. این شرکت همچنین قصد دارد در ماه جولای ۱۷ فروشگاه جدید دیگر افتتاح کند.

اخبار مرتبط

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×