پرفروشترین برندهای خودرو در چین: نیمه اول ۲۰۲۴
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، در نیمه اول ۲۰۲۴، تولید و فروش خودرو در چین به ترتیب ۱۳.۸۹۱ میلیون و ۱۴.۰۴۷ میلیون دستگاه رسید که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد و ۶.۱ درصد افزایش یافته است.
به طور خاص، نرخ رشد فروش خودروهای انرژی نو (NEV) به طور قابل توجهی بالاتر از خودروهای بنزینی بود.
تولید و فروش این خودروها به ترتیب ۴.۹۲۹ میلیون و ۴.۹۴۴ میلیون دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۰.۱ درصد و ۳۲ درصد افزایش یافته است. سهم بازار خودروهای انرژی نو در این مدت به ۳۵.۲ درصد رسید.
جدول برندهای پرفروش چینی در نیمه اول ۲۰۲۴ – منبع: CPCA
علاوه بر این، مجموع فروش ۱۰ شرکت خودروسازی برتر چین ۱۱.۹۱۷ میلیون دستگاه خودرو بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۳ درصد افزایش یافته و ۸۴.۸ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داده است.
به طور خاص، حجم فروش سه خودروساز برتر (BYD، چری و Geely) معادل ۴.۸۷۱ میلیون دستگاه خودرو بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۱ درصد افزایش یافته و ۳۴.۷ درصد از سهم بازار را تشکیل داده است.
جدول ۱۵ برند پرفروش در چین در نیمه اول ۲۰۲۴
با تفکیک بیشتر بر اساس نوع برند، حجم فروش برندهای داخلی چین به ۵.۵۵۹ میلیون دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد افزایش یافته و سهم بازار ۵۶.۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.
حجم فروش تجمعی برندهای آلمانی ۱.۹۰۷ میلیون دستگاه با کاهش ۶.۲ درصدی نسبت به سال قبل و سهم بازار ۱۹.۴ درصدی بوده است.
حجم فروش برندهای ژاپنی به ۱.۴۶۶ میلیون دستگاه خودرو رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۴ درصد کاهش یافته و سهم بازار ۱۴.۹ درصدی را در اختیار داشت.
همچنین، حجم فروش برندهای آمریکایی و فرانسوی به ترتیب ۱۹.۲ درصد و ۱۹.۱ درصد کاهش یافته است.