پنجشنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی چانگان Nevo A05: سدان پلاگین هیبریدی با طراحی ارتقا یافته
چانگان Nevo A05

معرفی چانگان Nevo A05: سدان پلاگین هیبریدی با طراحی ارتقا یافته

۱۴۰۳-۰۴-۲۴ زمان مطالعه: 2 دقیقه 3

این خودرو، سدان جدید پلاگین هیبریدی چانگان Nevo A05 است. نیو که در چین با نام چی‌یوان شناخته می‌شود، زیربرندی از چانگان برای تولید خودروهای اقتصادی با انرژی‌های جدید است. نسل اولیه‌ی A05 در اکتبر ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد.

به گزارش مجله ماشین، چانگان Nevo A05 موفق به فروش ۵,۰۴۱ دستگاه خودرو شد که ۱.۵۹ درصد از سهم بازار سدان‌های کامپکت چین را به خود اختصاص داد.

در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴، چانگان نیو مجموعا ۷۲,۹۶۸ دستگاه خودرو تحویل داده است که از این تعداد، ۱۵,۱۷۱ دستگاه تنها در ماه ژوئن به فروش رفته‌اند که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۱۲ درصدی نسبت به ماه قبل است.

طراحی جلوی چانگان Nevo A05 جدید همانند مدل فعلی است و از جلوپنجره‌ی بسته، چراغ‌های جلوی تیز و لوگوی برند در مرکز بهره می‌برد.

اما در بخش عقب، شاهد تغییرات اساسی هستیم. چراغ‌های عقب جدید از نوع سراسری هستند و لوگوی “NEVO” نیز به نمای عقب اضافه شده است.

در مدل قبلی، لوگوی برند در مرکز و چراغ‌های عقب به صورت جداگانه قرار داشتند. همچنین لاستیک‌های این خودرو در دو سایز ۲۱۵/۵۵R۱۷ و ۲۲۵/۴۵R۱۸ عرضه می‌شوند.

چانگان Nevo A05
نمای عقب چانگان Nevo A05

اطلاعات اعلامیه نشان می‌دهد که طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌ی بین دو محور مدل جدید به ترتیب ۴۷۸۵، ۱۸۴۰، ۱۴۶۰ و ۲۷۶۵ میلی‌متر است که تفاوتی با مدل فعلی ندارد.

از امکانات قابل‌انتخاب برای خریداران می‌توان به دوربین‌های سه‌گانه (جلو، عقب و آینه جانبی)، پنج طرح رینگ متفاوت، رادار، سانروف، دستگیره‌ی در و باله‌ی عقب اشاره کرد.

نیرومحرکه‌ی چانگان Nevo A05 جدید همچنان از نوع پلاگین هیبریدی است که از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بنزینی سری Blue Whale با قدرت نهایی ۷۲ کیلووات (۹۷ اسب بخار) به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت نهایی ۱۵۸ کیلووات (۲۱۲ اسب بخار) تشکیل شده است.

این مجموعه با یک پک باتری لیتیوم آهن فسفات از شرکت سِتل (CATL) که حاصل همکاری مشترک چانگان، سِتل و دیپال است، همراه می‌شود. ح top speed (حداکثر سرعت) این خودرو ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

در حال حاضر ظرفیت باتری و میزان پیمایش خودرو با نیروی برق اعلام نشده است.

چانگان Nevo A05
چانگان Nevo A05

لازم به ذکر است که در مدل فعلی، موتور ۱.۵ لیتری بنزینی قدرتی معادل ۸۱ کیلووات (۱۰۹ اسب بخار) و گشتاوری برابر با ۱۴۳ نیوتن‌متر دارد.

همچنین موتور الکتریکی در دو نسخه‌ی ۱۴۰ کیلووات (۱۸۸ اسب بخار)/۳۳۰ نیوتن‌متر و ۱۵۸ کیلووات/۳۳۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود.

مدل با باتری لیتیوم ternari ۹.۰۷ کیلووات ساعتی، قابلیت پیمایش ۷۰ کیلومتر و مدل با باتری لیتیوم آهن فسفات ۱۸.۹۹ کیلووات ساعتی، قابلیت پیمایش ۱۴۵ کیلومتر به صورت کاملا برقی را دارا هستند.

مجموع مسافت قابل پیمایش این خودرو با موتور بنزینی و برقی به ترتیب تا ۱۲۲۵ کیلومتر و ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×