جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵: انقلابی در صنعت خودروی الکتریکی
داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵

معرفی داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵: انقلابی در صنعت خودروی الکتریکی

۱۴۰۳-۰۴-۲۷ زمان مطالعه: 4 دقیقه 17

داچیا اسپرینگ اولین خودروی کاملا الکتریکی شرکت داچیا است که به لطف قیمت مناسب، تحرک الکتریکی را برای همه آسان کرده است. این خودرو که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ سومین خودروی الکتریکی پرفروش به مشتریان خرده‌فروش بود. در مجموع، از زمان عرضه، بیش از ۱۴۰,۰۰۰ دستگاه داچیا اسپرینگ در سراسر جهان به ثبت رسیده است.

به گزارش مجله ماشین، زمانی که این خودرو از سازمان مستقل اروپایی Green NCAP بالاترین امتیاز ۵ ستاره را دریافت کرد، بازده انرژی و میزان انتشار کربن اسپرینگ در سال ۲۰۲۲ به طور ویژه مورد تحسین قرار گرفت.

داچیا اسپرینگ راه‌حلی ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال حمل و نقل بدون آلایندگی، ساده، مقرون به صرفه و کارآمد هستند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق سیستم‌های متصل درون‌خودرویی نشان می‌دهد که مسافت متوسط روزانه رانندگان اسپرینگ تنها ۳۷ کیلومتر با سرعت متوسط تنها ۳۷ کیلومتر بر ساعت است. در ۷۵ درصد موارد، خودروها در خانه شارژ می‌شوند.

داچیا اسپرینگ از زمان عرضه خود همواره مخاطبانش را پیدا کرده است، با هویت بصری جدید در سال ۲۰۲۲ و سپس موتور قدرتمندتر ۶۵ اسب بخاری در سال ۲۰۲۳. حال، داچیا اسپرینگ کاملاً جدید، با ارتقاء آن ویژگی‌هایی که باعث موفقیت آن شده بود، به سطح بالاتری می‌رود.

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵
نمای عقب داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵

این خودرو با طراحی کاملاً بازسازی‌شده و مستحکم‌تر از همیشه، جذاب‌تر از همیشه است و همچنان با فضای ذخیره‌سازی داخلی استثنایی برای این بخش از بازار، کاربردی است. به لطف مدیریت دقیق وزن، این خودرو کارآمدتر است، در عین حال که همچنان مقرون به صرفه‌ترین مدل تمام الکتریکی بازار باقی می‌ماند.

طراحی مستحکم‌تر

داچیا می‌خواهد رانندگان را به روشی قابل دسترس تشویق کند تا به سمت خودروهای الکتریکی حرکت کنند. طراحی خودرو  به همراه بازده، قیمت و کاربرد، یکی از قطعات ضروری در این پازل است.

اسپرینگ کاملاً جدید، با طراحی جدید داچیا که برای اولین بار در آخرین نسل داستر دیده شد، عرضه می‌شود.

این یک سبک مستحکم و قاطع است که اسپرینگ را بیش از هر زمان دیگری جذاب می‌کند.

فضای داخلی با بازسازی کامل کل فضا، متحول شده است، همانطور که تنها قسمت بدنه بیرونی که بدون تغییر باقی مانده سقف است.

دیوید دوران، مدیر طراحی داچیا اظهار داشت: از آنجایی که اسپرینگ زبان طراحی جدید برند را در آغوش می‌گیرد، نشانه‌ای قاطع است که به عنوان عضوی کلیدی از خانواده داچیا در اینجا می‌ماند. ما به آن یک طراحی جدی و با اعتماد به نفس دادیم. با تکیه بر موفقیت نسل قبلی، اسپرینگ کاملاً جدید با اطمینان، هویت خاص خود را به نمایش می‌گذارد.

طراحی بیرونی: مستحکم، مدرن، هوشمند

حجم‌های بسیار ساختارمند و ساخته‌شده از سبک طراحی جدید داچیا ، به اسپرینگ استحکام تازه‌ای می‌بخشد. ظاهری قدرتمند که از یک بدنه ساده و بدون تجملات، مانند آنچه در کاپوت بسیار مجسمه‌سازی‌شده دیده می‌شود، حاصل می‌شود.

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵
کابین داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵

هویت جدید داچیا در دو نوار مشکی، یکی در جلو و دیگری در عقب، که با روکش براق به هم می‌رسند، با خطوط مات خاص در عقب مشهود است. این دو نوار توسط امضای نوردهی نمادین Y شکل برند قاب می‌شوند که به خصوص با چراغ‌های روشنایی روز تمام LED در جلو و چراغ‌های پارک در عقب خیره کننده است.

طراحی مدرن در داچیا اسپرینگ کاملاً جدید با برچسب‌هایی با سبک معاصر که سپرهای جلو و عقب را در تریم Extreme تزئین می‌کنند، تقویت می‌شود. چرخ‌های ۱۵ اینچی مجهز به درپوش‌های چرخ باکیفیت، به حس استحکام می‌افزایند.

داچیا اسپرینگ با طراحی داخلی کاربردی و جادار خود، به نیازهای رانندگان امروزی پاسخ می‌دهد.

داشبورد به طور کامل بازسازی شده است تا هم عناصر زبان طراحی داخلی جدید داچیا را با معماری افقی نمادین خود و هم طیف جدیدی از نمایشگرهای دیجیتال را در خود جای دهد.

اسپرینگ اکنون در تمام نسخه‌ها دارای یک داشبورد دیجیتال قابل تنظیم با صفحه نمایش ۷ اینچی و همچنین یک صفحه نمایش مرکزی چندرسانه‌ای ۱۰ اینچی در مدل‌های تریم بالاتر است.

پالت رنگ و موادی که برای فضای داخلی استفاده می‌شود برای ارائه کیفیت برتر بازنگری شده است، در حالی که تنوع گزینه‌ها برای مدیریت بهتر هزینه‌ها که کلیدی برای فلسفه داچیا است، کاهش یافته است.

داچیا اسپرینگ کاملاً جدید همچنین دارای عناصر سفید تمام بدنه است که به ایجاد یک فضای تازه و مدولار کمک می‌کند.

این عناصر در اطراف مجموعه ابزار، اهرم دنده و سطل‌های درب قرار دارند. “Y” نمادین داچیا که در قلب دریچه‌های تهویه مطبوع مرکزی قرار دارد به رنگ سفید (یا مسی در تریم Extreme) است.

تأکید تزئینی مرکزی روی پنل ابزار بسته به تریم متفاوت است: Alto Grey در Essential، Brick Red در Expression، Dusty Khaki در Extreme.

صفحه نمایش لمسی چندرسانه‌ای بزرگ تا حد امکان بالا قرار گرفته است تا ارگونومی بهینه را فراهم کند. طراحی گرافیکی روی داشبورد دیجیتال قابل تنظیم با صفحه نمایش ۷ اینچی برای ساده و شهودی بودن طراحی شده است و به راننده دسترسی سریع به اطلاعات ضروری را می‌دهد.

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵
داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵

علاوه بر این، داچیا اسپرینگ کاملاً جدید دارای پایه‌های لوازم جانبی YouClip نوآورانه است که اخیراً در داستر جدید رونمایی شده است.

در نهایت، تریم Extreme با کفپوش‌های لاستیکی محکم و آستانه‌های درب با طراحی منحصر به فرد “خطوط توپوگرافی” عرضه می‌شود.

داچیا اسپرینگ کاملاً جدید به مفهوم اصلی خود وفادار می‌ماند. یک خودروی الکتریکی کاملاً مقرون به صرفه که با نیازهای واقعی رانندگان سازگار است.

دقیقاً همانطور که از زمان عرضه در سال ۲۰۲۱ تاکنون بوده است، داچیا اسپرینگ کاملاً جدید همچنان مقرون به صرفه‌ترین خودروی تمام الکتریکی در بازار باقی می‌ماند.

 داچیا اسپرینگ بهترین حجم ذخیره‌سازی را در کلاس خود ارائه می‌دهد. با ۳۸۰ لیتر (+۶٪ نسبت به مدل قبلی) – ۱۰۴ لیتر با صندلی‌های عقب تا شده، صندوق عقب آن می‌تواند فضای بسیار بیشتری را نسبت به خودروهای رقیب با اندازه مشابه جای دهد و با مدل‌های سگمنت B برابری می‌کند.

علاوه بر این، اسپرینگ فضای ذخیره‌سازی اضافی را در سراسر کابین ارائه می‌دهد و در مجموع حجم آن به حدود ۳۳ لیتر می‌رسد. این فضا نیز بهتر از استانداردهای این سگمنت است.

لوازم جانبی هوشمند و در عین حال کاربردی، ظرفیت ذخیره‌سازی را در داچیا اسپرینگ کاملاً جدید بیشتر بهینه می‌کند. مصرف‌کنندگان می‌توانند فضای اضافی را در زیر کاپوت جلویی انتخاب کنند که ۳۵ لیتر فضای ذخیره‌سازی اضافی را فراهم می‌کند.

کنسول مرکزی می‌تواند یک جا لیوانی انحصاری را جای دهد که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی پیشرفته، انعطاف‌پذیر و کارآمد در منابع ساخته شده است.

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵
داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵

داچیا اسپرینگ کاملاً جدید همچنین با سیستم نوآورانه YouClip داچیا کار می‌کند.

این سیستم ساده و هوشمندانه که توسط مهندسان داچیا ابداع شده است، می‌تواند برای اتصال لوازم جانبی اختصاصی مختلف به مکان‌های کلیدی داخل خودرو به روشی عملی و محکم استفاده شود.

جدول مشخصات داچیا اسپرینگ

ویژگیمشخصات
نوع خودروخودروی تمام الکتریکی
موتور۴۵ اسب بخار (نسخه پایه) / ۶۵ اسب بخار (نسخه پیشرفته)
باتری۲۶.۸ کیلووات ساعت
برد (WLTP)بیش از ۱۳۷ مایل (در انتظار تأییدیه)
مصرف انرژیکمتر از ۱۴.۶ کیلووات ساعت در ۶۲ مایل
زمان شارژشارژ از ۲۰% تا ۱۰۰% در کمتر از ۱۱ ساعت با شارژر AC 7 کیلووات / ۴۵ دقیقه با شارژر سریع DC 30 کیلووات
شتاب ۰-۱۰۰ km/hکمتر از ۱۴ ثانیه (موتور ۶۵ اسب بخار)
وزن۹۸۴ کیلوگرم (نسخه Extreme)
ابعادطول: ۳.۷۰ متر
نمایشگر داخلیداشبورد دیجیتال ۷ اینچ، نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچ (مدل‌های بالاتر)
فضای بار۳۰۸ لیتر (۱,۰۰۴ لیتر با صندلی‌های عقب تا شده)
رنگ‌هاشامل رنگ‌های جدید قرمز آجری و بژ سافاری
سیستم‌های کمکی رانندهشامل سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، تشخیص علائم راهنمایی، هشدار توجه راننده، کمک به تغییر لاین و …
امکانات داخلیسیستم Media Control با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، دو پورت USB، سیستم ناوبری هوشمند

 گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×