پنجشنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » مرسدس به دنبال هت‌تریک داغ در فرمول یک مجارستان ۲۰۲۴
مرسدس به دنبال هت‌تریک داغ در فرمول یک مجارستان 2024

مرسدس به دنبال هت‌تریک داغ در فرمول یک مجارستان ۲۰۲۴

۱۴۰۳-۰۴-۲۷ زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرسدس در گرماگرم پیست مجارستان (Hungaroring) به دنبال کسب سومین پیروزی متوالی خود خواهد بود. در این مسابقه که روز یکشنبه برگزار می‌شود، لوئیس همیلتون به میدانی بازخواهد گشت که هشت بار در آن قهرمان شده و سال گذشته نیز آخرین جایگاه پول پوزیشن خود را در همین پیست به دست آورده است.

به گزارش مجله ماشین، اینکه مرسدس پس از فصل ۲۰۲۳ که تحت سلطه ردبول و مکس ورشتپن بود، بتواند حتی یک مسابقه را برنده شود، چه برسد به سه پیروزی متوالی، رویایی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید.

اما حالا این رویا به حقیقت پیوسته است، چرا که پس از پیروزی جرج راسل در اتریش و قهرمانی همیلتون در گرندپری بریتانیا در سیلورستون، که نهمین برد او در این پیست به شمار می‌رود، این تیم برای کسب پیروزی‌های بیشتر امیدوار است.

همیلتون بعد از پیروزی احساسی در خانه که او را تا پای اشک ریختن تحت تاثیر قرار داد، گفت: من مجارستان را دوست دارم. پس بله، من واقعا مشتاق شرکت در این مسابقه هستم و خوشحالم که می‌بینم عملکردمان رو به بهبود است و ماشین واقعا جان گرفته و عالی کار می‌کند.

همیلتون در اولین فصل حضور خود در سال ۲۰۰۷ با مک‌لارن در مجارستان قهرمان شد و این موفقیت را در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ نیز تکرار کرد. سپس به مرسدس پیوست و در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۶، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ قهرمانی خود را در این پیست ادامه داد.

کسب مقام اول تا سوم در این آخر هفته، دویستمین حضور او روی سکوط خواهد بود و کسب یک جایگاه پول دیگر، رکورد او را در این پیست به دهمین بار افزایش می‌دهد.

راسل در مجارستان ۲۰۲۲ اولین جایگاه پول خود در فرمول یک را به دست آورد و در نهایت سوم شد، در حالی که همیلتون دوم شد و ورشتپن قهرمان شد.

مرسدس در چهار مسابقه اخیر مجارستان، جایگاه پول را از آن خود کرده است. این پیست، که سرعت در آن پایین است، گاهی اوقات به «موناکو بدون دیوار» تشبیه می‌شود و سبقت گرفتن در آن دشوار است و کسب جایگاه پول در مرحله مقدماتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

با این حال، واقعیت این است که ورشتپن، قهرمان سه دوره، دو سال گذشته را در این پیست برنده شده است و به دنبال کسب سومین قهرمانی متوالی خود در مجارستان است تا از طولانی‌ترین دوره‌ی بدون برد ردبول از سال ۲۰۲۱، زمانی که او برای کسب عنوان قهرمانی با همیلتون رقابت می‌کرد، جلوگیری کند.

مرسدس پس از فراری در سال ۲۰۲۲، اولین تیمی است که توانسته دو بار متوالی ردبول را شکست دهد.

ورشتپن که اکنون ۸۴ امتیاز با لاندو نوریس از مک‌لارن فاصله دارد، گفت: «ما سال گذشته یک مسابقه فوق‌العاده در مجارستان داشتیم و خاطرات خوبی از اینجا داریم، چرا که به رکورد ۱۲ برد متوالی دست یافتیم. امیدواریم امسال هم بتوانیم مسابقه‌ای عالی داشته باشیم و به نتیجه‌ی خوبی به عنوان یک تیم دست پیدا کنیم.»

ورشتپن سال گذشته با اختلاف ۳۳.۷ ثانیه با نوریس که در جایگاه دوم قرار گرفت، برنده شد و سرجیو پرز، هم‌تیمی او در ردبول، سوم شد. در آن سال، ردبول رکورد بیشترین برد متوالی در فرمول یک را به نام خود ثبت کرد.

با توجه به اینکه مک‌لارن که اسکار پیاستری استرالیایی را نیز در اختیار دارد، اکنون یکی از سریع‌ترین خودروها را در پیست در اختیار دارد و تنها باید از اشتباه اجتناب کند، بعید به نظر می‌رسد که این اختلاف امتیاز دوباره تکرار شود.

پرز پس از کسب تنها ۱۵ امتیاز در شش مسابقه اخیر، به شدت به یک آخر هفته‌ی قوی و بدون اشتباه نیاز دارد، در حالی که آینده‌ی او در این تیم با وجود عقد قرارداد جدید تنها ماه گذشته، همچنان با تردید مواجه است.

فراری نیز به دنبال کسب مقداری انگیزه برای تعطیلات ماه اوت است تا از پیشی گرفتن مک‌لارن در جدول رده‌بندی که اکنون تنها هفت امتیاز عقب است، جلوگیری کند.

فراری پس از اینکه بسته ارتقای جدیدش مشکلاتی را به وجود آورد و این تیم مجبور شد به مشخصات قبلی بازگردد، برای جبران عقب‌ماندگی تلاش می‌کند.

کارلوس ساینز، راننده اسپانیایی فراری، گفت: ما در پیچ‌های ۴ و ۱۱ (در مجارورینگ) با مشکل مواجه می‌شویم. تا زمانی که راه حلی بهتر پیدا شود، ممکن است مجبور باشیم با این مشکل کنار بیاییم.

با توجه به اینکه پس از مجارستان، بلژیک نیز برگزار می‌شود و فصل اول قبل از تعطیلات به پایان می‌رسد، فراری برای جبران عقب‌ماندگی خود تلاش می‌کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×