جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » چین خواستار اصلاح عوارض اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی است
چین خواستار اصلاح عوارض اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی است

چین خواستار اصلاح عوارض اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی است

۱۴۰۳-۰۴-۳۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

یک نهاد صنعتی چین که نماینده ۱۲ خودروساز چینی است، طی جلسه‌ای که این هفته با کمیسیون اروپا برگزار شد، اعلام کرد که عوارض اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی ساخت چین، قوانین تجارت جهانی را نقض می‌کند و باید اصلاح شود.

به گزارش مجله ماشین، اتاق بازرگانی چین برای واردات و صادرات ماشین‌آلات و محصولات الکترونیکی (CCCME) روز پنج‌شنبه در جلسه‌ای اعلام کرد که ارزیابی اولیه اتحادیه اروپا با قوانین اتحادیه اروپا و سازمان تجارت جهانی مطابقت ندارد.

شی یونگ‌هونگ، معاون رئیس CCCME، در جمع خبرنگاران در روز جمعه گفت: ما بسیار نگران هستیم. ما از کمیسیون اروپا می‌خواهیم این یافته‌های غیرقانونی را اصلاح کند و تحقیقات (در مورد یارانه‌های خودروهای برقی چین) را متوقف کند.

اتحادیه اروپا در اوایل جولای تعرفه‌های موقت بین ۱۷.۴ تا ۳۷.۶ درصد را بر خودروهای برقی ساخت چین اعمال کرد که شامل برندهای چینی BYD، Geely و SAIC و همچنین مدل‌هایی می‌شود که توسط شرکت‌های غربی مانند تسلا و ب‌ام‌و در چین ساخته شده‌اند.

شی گفت که تولیدکنندگان داخلی چین سهم ثابتی از بازار اتحادیه اروپا دارند و بنابراین هیچ نشانه‌ای از آسیب قریب‌الوقوع وجود ندارد، ضررهای صنعت اتحادیه اروپا ناشی از واردات نبوده و تحقیقات فاقد شفافیت و گرفتار ناهنجاری‌های رویه‌ای بوده است.

کمیسیون اروپا که بر سیاست تجارت اتحادیه اروپا نظارت می‌کند و تحقیقات خود را تا پایان اکتبر ادامه خواهد داد، می‌گوید که قصد ندارد خودروهای برقی چین را کنار بگذارد، اما اقداماتی برای تضمین برابری رقابت تجاری لازم است.

سخنگوی کمیسیون گفت: تحقیقات ما کاملاً مطابق با تمام قوانین مرتبط اتحادیه اروپا و سازمان تجارت جهانی است.

شی گفت که خودروسازان چینی می‌خواهند بروکسل و پکن راه‌حلی متعادل را مذاکره کنند، اگرچه همچنان شکافی بزرگ بین متوسط تعرفه موقت اتحادیه اروپا (۲۰.۸ درصد) و فشار چین برای اعمال نشدن هیچ اقدامی وجود دارد.

او گفت: برای رسیدن به راه‌حلی میانه، ما در مورد جایی بین صفر تا ۲۰ درصد صحبت می‌کنیم.

شی متوسط تعرفه را «غیرمنطقی و اغراق‌آمیز» توصیف کرد و گفت که تحقیقات جداگانه اتحادیه اروپا در مورد تأثیر یارانه‌های خارجی در بازار اتحادیه اروپا، ممکن است خودروسازان و باتری‌سازان چینی را از سرمایه‌گذاری در اروپا دلسرد کند.

وی گفت: من فکر می‌کنم این موضوع برای کشورهای عضو [اتحادیه اروپا] بسیار مهم است، زیرا بسیاری از کشورهای عضو انتظار سرمایه‌گذاری از چین را دارند.

اعضای اتحادیه اروپا در پایان تحقیقات، حق وتوی نهایی بر اعمال عوارض خواهند داشت. در رأی غیرالزام‌آوری این هفته، آنها اختلاف نظر خود را در مورد درستی عوارض آشکار کردند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×