یکشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی بی جی ۲۱۲: نوستالژی آفرود با چاشنی چین
بی جی ۲۱۲

معرفی بی جی ۲۱۲: نوستالژی آفرود با چاشنی چین

۱۴۰۳-۰۵-۰۲

به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی پکن (BAW) به عنوان نخستین محصول تحت برند جدید ۲۱۲ خود، پیش‌فروش خودروی آفرود جدید BJ212 را از ۲۵  جولای آغاز خواهد کرد. انتظار می‌رود قیمت این خودرو از حدود ۱۰۰ هزار یوان (۱۳ هزار و ۸۰۰ دلار آمریکا) شروع شود و تاریخ عرضه رسمی آن در اواخر امسال تعیین گردد.

برند ۲۱۲ در ماه ژوئن امسال با الهام از خودروی اصلی BJ212 که سابقه‌ای تقریباً ۶۰ ساله دارد، راه‌اندازی شد. BJ212 جدید با حفظ عناصر آفرود متعدد، طراحی کلی جدیدی را ارائه می‌دهد. برای مقایسه، قیمت رسمی مدل اسنایپر BJ212 که هم‌اکنون به فروش می‌رسد، بین ۹۹ هزار و ۹۰۰ تا ۱۰۵ هزار و ۹۰۰ یوان (۱۳ هزار و ۷۰۰ تا ۱۴ هزار و ۶۰۰ دلار آمریکا) است.

طراحی

از دیگر عناصر برجسته طراحی می‌توان به طراحی جعبه‌ای کلاسیک، چراغ‌های عقب گرد، چراغ دفاع هوایی، کاپوت موتور صدفی با لوگوی ۲۱۲ در مرکز، در عقب بازشو با لاستیک اضافه خارجی و دستگیره‌های درب سنتی اشاره کرد. این خودروی جدید همچنین بر روی لاستیک‌های LT285/70R17 سوار می‌شود.

بی جی ۲۱۲
نمای جانبی بی جی ۲۱۲

در داخل خودرو، لوگوی ۲۱۲ که در مرکز فرمان سه شاخه قرار دارد، نشان‌دهنده هویت آن است. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به صفحه نمایش کنترل مرکزی شناور و پنل ابزار تمام ال سی دی (ابعاد آن مشخص نشده است) اشاره کرد. دریچه‌های تهویه هوا در زیر صفحه نمایش قرار دارند. در عین حال، تعداد زیادی دکمه فیزیکی نیز استفاده شده است.

طبق اطلاعات قبلی اعلام‌شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، ابعاد BJ212 جدید ۴۷۴۹/۱۹۴۵/۱۹۹۹ (۲۰۷۰) میلی‌متر، فاصله محوری آن ۲۶۴۰ میلی‌متر و وزن خالص آن ۲۲۶۵ کیلوگرم است. این خودرو به عنوان یک خودروی آفرود، زاویه حمله ۴۳ درجه، زاویه خروج ۳۹ درجه و ظرفیت کشش ۲۵۰۰ کیلوگرم دارد.

مشخصات فنی

قوای محرکه این خودرو از یک موتور توربوشارژ ۲ لیتری تولید شده توسط شرکت هاربین دونگان اتو موتور منوفاکتورینگ با حداکثر قدرت ۱۸۵ کیلووات (۲۴۸ اسب بخار) تامین می‌شود که ۳۰ کیلووات بیشتر از موتور ۲.۴ لیتری فعلی است و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است.

بی جی ۲۱۲
بی جی ۲۱۲

حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. علاوه بر این، BJ212 جدید به سیستم چهار چرخ محرک نیمه‌وقت مجهز است که شامل سوئیچینگ بین حالت‌های چهار چرخ محرک پر سرعت و کم سرعت است. همچنین این خودرو دارای حالت‌های آفرود برف و یخ و همچنین کنترل پایین آمدن از شیب، دو دیفرانسیل قفل‌کننده جلو و عقب و میل تعادل قابل جدا شدن است.

جدول مشخصات

مشخصهجزئیات
تاریخ پیش‌فروش۲۵ جولای ۲۰۲۴
قیمت پیش‌بینی‌شدهحدود ۱۰۰,۰۰۰ یوان (۱۳,۸۰۰ دلار آمریکا)
تاریخ عرضه رسمیاواخر سال ۲۰۲۴
اندازه (طول/عرض/ارتفاع)۴۷۴۹/۱۹۴۵/۱۹۹۹ (۲۰۷۰) میلی‌متر
فاصله بین محور جلو و عقب۲۶۴۰ میلی‌متر
وزن خالص۲۲۶۵ کیلوگرم
زاویه ورود۴۳ درجه
زاویه خروج۳۹ درجه
ظرفیت یدک‌کشی۲۵۰۰ کیلوگرم
موتورموتور توربوشارژ ۲.0T تولید شده توسط Harbin Dongan Auto Engine Manufacturing با قدرت حداکثر ۱۸۵ کیلووات (۲۴۸ اسب‌بخار)
گیربکس۸ سرعته خودکار (۸AT)
سرعت حداکثر۱۷۰ کیلومتر در ساعت
سیستم چهار چرخ متحرکسیستم چهار چرخ متحرک نیمه‌وقت با حالت‌های سرعت بالا و سرعت پایین
حالت‌های رانندگیحالت‌های یخ و برف، کنترل نزول از تپه، دو دیفرانسیل قفل‌شونده جلو و عقب، و میله ضد غلتش جداشدنی
تایرهاLT285/70R17
طراحی خارجیطراحی کلاسیک با چراغ‌های عقب گرد، چراغ “دفاع هوایی”، کاپوت با لوگوی ۲۱۲، درب صندوق جانبی با تایر یدکی خارجی و دستگیره‌های سنتی
ویژگی‌های داخلیلوگوی ۲۱۲ در مرکز فرمان سه‌شاخه، صفحه کنترل مرکزی شناور، پنل ابزار کامل LCD، و تعداد زیادی دکمه‌های فیزیکی

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×