یکشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی کادیلاک سولی: کانسپتی از تجمل الکتریکی
کادیلاک سولی

معرفی کادیلاک سولی: کانسپتی از تجمل الکتریکی

۱۴۰۳-۰۵-۰۲ زمان مطالعه: 3 دقیقه 9

کادیلاک با معرفی خودروی مفهومی سولی، نهایت بیان طراحی یک خودروی لوکس برقی کانورتیبل را ارائه کرد. این تمرین خلاقانه طراحی، مرزهای سفارش‌های سفارشی آینده را جابه‌جا می‌کند و متناسب با علایق و اشتیاق‌های منحصربه‌فرد مشتریان طراحی شده است.

به گزارش مجله ماشین، سولی یک خودروی کانورتیبل تمام الکتریکی ۲+۲ نفره است که به نمایشگر ۵۵ اینچی ستونی تا ستونی، فضای داخلی حیرت‌انگیز، نورپردازی بیرونی هماهنگ برای ورود و خروج، و کنسول فرمان جلویی و عقبی بصری مجهز شده است.

سولی که نامش از خورشید (SOL) و فراغت (LEI) گرفته شده است، نمایانگر الهام خوش‌بینانه کادیلاک برای یک سبک زندگی راحت و فضای باز است.

ارین کراسلی، مدیر طراحی کادیلاک، می‌گوید: سولی کشف سفر را دوباره تصور می‌کند و تجربه‌ای شخصی از رانندگی را ارائه می‌دهد که فرد را با دنیای طبیعی پیرامونش مرتبط می‌کند. این مفهوم با پرورش لوکس بالا از طریق بیان و تجربه طراحی، به میراث کادیلاک در زمینه کانورتیبل‌های زیبا به شکل مدرن ادای احترام می‌کند.

کادیلاک سولی
کادیلاک سولی

سولی همچنین اولین خودروی مفهومی کادیلاک است که از یک ماده نوآورانه زیستی استفاده می‌کند که در همکاری با شرکت MycoWorks توسعه یافته است. این ماده که Fine Mycelium™ نام دارد و از میسلیوم (ساختار ریشه‌ای تجدیدپذیر قارچ‌ها) ساخته شده است، در تشک‌های شارژ روی کنسول و جیب‌های نقشه در در استفاده شده و عصر جدیدی از مواد لوکس را آغاز می‌کند. این ماده نشان‌دهنده ماموریت کادیلاک برای پیشگامی در منابع خودروی تجدیدپذیر است.

نمای بیرونی سولی احساسات را برمی‌انگیزد و نسبت‌های جسورانه غیرقابل اشتباه کادیلاک را تجسم می‌بخشد. بدنه پایین و کشیده با ایستادگی پهن و در کوپه‌ای بلند تاکید شده است که دسترسی آسان به فضای عقب را تسهیل می‌کند.

سطح‌های بدون وقفه و خط A کشیده بر طول خودرو تاکید می‌کند، در حالی که طراحی دم پایین نسبت‌های پویا و در عین حال ظریف ایجاد می‌کند. خط میانی بدنه چراغ جلو را به چراغ عقب متصل می‌کند و طراحی هماهنگ خودرو را یکپارچه می‌کند. دستگیره‌های در معمولی با دکمه‌های گسسته جایگزین شده‌اند تا به ایجاد خط پروفایل تمیز کمک کنند.

در جشن‌گرایی میراث رنگ‌های جسورانه کادیلاک، نمای بیرونی به رنگ «خامه مانیلا» به پایان رسیده است، رنگی که در ابتدا در کادیلاک‌های سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۸ استفاده شده بود. این پوشش احیا شده با دقت توسط صنعتگران کادیلاک انتخاب و دست‌ساز شده است.

معرفی کادیلاک سولی: کانسپتی از تجمل الکتریکی
کادیلاک سولی

فضای داخلی سولی فلسفه طراحی «هنر سفر» کادیلاک را کانال‌سازی می‌کند و تجربه سفر را برای راننده و سرنشین ارتقا می‌دهد. امکانات شامل یک خنک‌کننده نوشیدنی کاملا یکپارچه با درب شیشه‌ای برقی و لیوان‌های کریستالی است که به طور یکپارچه فراغت را با سفر ترکیب می‌کنند.

کادیلاک سولی
کادیلاک سولی

هنرمندی در قلب طراحی کادیلاک قرار دارد. هر جزئیات عمداً طراحی شده است تا معمولی را به خارق‌العاده تبدیل کند. دکوراسیون روشن و تزئینات منحصر به فرد به زیبایی بی‌نظیر برند بیان می‌افزاید. دکوراسیون داخلی که با روکش چوب بدون لکه پوشیده شده است، به رنگ طبیعی و تغییرات الگوی دانه احترام می‌گذارد، در حالی که سطوح دارای پوشش منافذ باز هستند که می‌توان آن‌ها را با لمس احساس کرد. هر قطعه با استفاده از تکنیک‌های مارکتری دست‌بریده و دست‌چیده شده است و یک نقطه کانونی زیبا ایجاد می‌کند که چشم را از درهای جلو به کنسول و به داخل محفظه عقب می‌کشاند. شیشه جلو با آلومینیوم برس‌شده آسیاب شده قاب شده است و استفاده کادیلاک از مواد طبیعی را ادامه می‌دهد.

کادیلاک سولی
نمای عقب کادیلاک سولی

طراحی کادیلاک از نورپردازی در بسیاری از محصولات خود به عنوان یک لایه شخصی‌سازی استفاده می‌کند. سولی این پیشنهاد را با نورپردازی محیطی متمایز برای سفارشی‌سازی واقعی از جمله چندین منطقه و ۱۲۶ گزینه رنگی در هر منطقه ارتقا می‌دهد. نورپردازی می‌تواند حالات خاص را برانگیزد و فضای داخلی را شخصی‌سازی کند.

کادیلاک سولی
کادیلاک سولی

سولی همچنین با یک لوازم جانبی داخلی منحصر به فرد برای علاقه‌مندان به پرنده‌نگری طراحی شده است. یک کیف سفارشی فلزی برس شده و چرم پیچیده شده دارای صداهای پرنده آکریلیک چاپ سه‌بعدی، یک دفترچه چرمی با تصاویر پرنده نقاشی شده دست و یک رول ابزار چرمی برای قلم و مداد است که با فضای داخلی خودرو مطابقت دارد و به علاقه‌مندان اجازه می‌دهد تا تجربیات پرنده‌نگری خود را ثبت کنند.

سولی با تعامل حسی غنی، کشف‌های غیرمنتظره و حس مناسبت، بهینه‌گرایی سفر و محیط آسمانی را جشن می‌گیرد. ویژگی‌های خورشیدی در رنگ، مواد و پرداخت‌های آن برجسته هستند:

معرفی کادیلاک سولی: کانسپتی از تجمل الکتریکی
کادیلاک سولی

نورپردازی و طراحی گرافیکی منحصر به فرد با مضمون شعاع خورشید. سوراخ‌کاری، لحاف‌دوزی و گلدوزی با الگوی شعاع خورشید روی طرح‌های صندلی. چرم داخلی Fine Nappa با رنگدانه رنگین‌کمانی صورتی که یک اثر طلوع آفتاب تغییر رنگ ظریف ایجاد می‌کند. تشک‌های شارژ روی کنسول، جیب‌های نقشه در و لوازم جانبی سفارشی از مواد زیستی ممتاز MycoWorks ساخته شده‌اند که با استفاده از فناوری Fine MyceliumTM آن‌ها ایجاد شده است. این ماده دارای یک پایان رنگین‌کمانی در یک پالت رنگ سایه نرم است. رنگدانه رنگین‌کمانی صورتی روی درب خنک‌کننده نوشیدنی و سینی شیشه‌ای در محفظه عقب که نوردهی‌های مختلف خورشید را نشان می‌دهد. رنگ «آرورا» روی پرداخت‌های فلزی اولیه، که شامل تغییر رنگ برای بازتاب پدیده بادهای خورشیدی خورشید در واکنش با جو زمین است. پارچه سقف فلزی کانورتیبل به نام «طلوع»، که نام آن به عملکرد سقف کانورتیبل گره خورده است. با عقب کشیدن سقف، نور خورشید می‌تواند روی فضای داخلی بریزد. مواد کف‌پوش بافت‌دار به نام «بask»، یک پارچه بوکل که بافت زیبا و گرمای ظریف اضافه می‌کند و با رنگ پارچه سقف مطابقت دارد و کل فضای داخلی را بسیار روشن نگه می‌دارد.

کادیلاک سولی
کادیلاک سولی

کانورتیبل سولی نشان‌دهنده چشم‌انداز برند برای ارائه طراحی مدرن این بار در قالب فضای باز است که الهام‌گرفته از کادیلاک‌های نمادین گذشته است.

کادیلاک سولی
کادیلاک سولی

این مفهوم به طور رسمی در کادیلاک هاوس در واندربیلت، یک مرکز جدید بازسازی شده و پیشرفته در پردیس مرکز فنی جهانی جنرال موتورز در وارن، میشیگان رونمایی شد. این مکان برای ارائه یک تجربه طراحی سفارشی برای مشتریان کادیلاک CELESTIQ اختصاص داده شده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×