یکشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی زیکر میکس: ترکیبی از نوآوری و تجمل در یک MPV
زیکر میکس

معرفی زیکر میکس: ترکیبی از نوآوری و تجمل در یک MPV

۱۴۰۳-۰۵-۰۳ زمان مطالعه: 2 دقیقه 4

به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی زیکر، تصاویر رسمی خودروی آینده‌نگر میکس را منتشر کرده است. این تصاویر از یک عکاسی، که ظاهراً در شهر چنگدو انجام شده، به دست آمده‌اند. انتظار می‌رود این خودرو تا پایان سال جاری عرضه شود.

نکته قابل توجه این است که تصاویر رسمی برخی تفاوت‌ها را نسبت به نسخه‌ای که پیش‌تر در فهرست وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام و همچنین جاسوسی شده بود، نشان می‌دهند. واضح‌ترین تفاوت در دستگیره‌های درها است که دیگر کاملاً مخفی نیستند و به صورت نیمه‌مخفی طراحی شده‌اند. علاوه بر این، خوشه‌های چراغ جلو در تصاویر جدید روشن‌تر از قبل به نظر می‌رسند. تاکنون دلیل این تغییرات مشخص نشده است، اما ممکن است به مسائل عملیاتی مربوط باشد.

زیکر میکس
زیکر میکس

زیکر میکس یک خودروی چندمنظوره جمع‌وجور با طراحی چهارگوش است که ابعاد آن ۴۶۸۸، ۱۹۹۵ و ۱۷۵۵ میلی‌متر (طول، عرض، ارتفاع) و فاصله محوری آن ۳۰۰۸ میلی‌متر است. این خودرو بر اساس نسخه هاهان-ام از پلتفرم دریایی گروه خودروسازی جیلی ساخته شده است.

هنوز ابهاماتی درباره ظرفیت سرنشینان زیکر میکس وجود دارد. اطلاعات فهرست MIIT هر دو نسخه را پنج‌نفره اعلام کرده‌اند؛ اما پیش‌تر نسخه‌ای شش‌نفره از این خودرو جاسوسی شده بود و اکنون رسانه‌های چینی از یک طرح لوکس چهارنفره صحبت می‌کنند. نسخه چهارنفره صندلی‌های مستقل و کنسول وسط متحرک خواهد داشت که احتمالاً برقی است.

زیکر میکس
زیکر میکس

قدرت این خودرو از یک موتور الکتریکی TZ235XYC01 با حداکثر توان ۳۱۰ کیلووات تامین می‌شود. این موتور احتمالاً بر روی محور عقب نصب شده و حداکثر سرعت خودرو به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری‌ها از نوع لیتیوم-یون سه ترکیبی (NCM) و ساخت شرکت CATL هستند، اما توسط جیلی در استان سیچوان مونتاژ می‌شوند. ظرفیت باتری ۷۷ کیلووات ساعت است و بسته به پیکربندی خودرو، برد پیمایش تمام الکتریکی بین ۵۵۰ تا ۵۵۶ کیلومتر، احتمالاً بر اساس چرخه تست CLTC، خواهد بود. وزن دو نسخه اعلام‌شده در فهرست MIIT به ترتیب ۲۶۳۹ و ۲۷۳۹ کیلوگرم است. خریداران می‌توانند بین رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی انتخاب کنند.

نسخه‌های پرقدرت زیکر میکس به لیدار مجهز هستند. در قسمت جلو، خودرو از چراغ هوشمند استارگیت زیکر بهره می‌برد. این چراغ شبیه به صفحه نمایش هوشمند ۹۰ اینچی یکپارچه با ۱۷۱۱ عدد لامپ LED پرقدرت و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰۰ نیت است که در زیکر ۰۰۷ نیز دیده می‌شود.

زیکر میکس
زیکر میکس

طبق گفته‌های زیکر، نام میکس به معنای ترکیب است و این خودرو برای خانواده‌ها طراحی شده است. این خودرو بسیار غیرمعمول است و رسانه‌های چینی گزارش می‌دهند که مرز بین یک خودروی چندمنظوره و شاسی‌بلند را درنوردیده است، اگرچه به نظر ما بیشتر شبیه به یک خودروی چندمنظوره است. نکته قابل توجه این است که خودرو ستون B ندارد و در سمت سرنشین دو درب کشویی دارد، در حالی که در سمت راننده فقط یک درب کشویی و یک درب معمولی برای راننده وجود دارد. همچنین صندلی‌های جلو قابلیت چرخش دارند و کمربند ایمنی به جای ستون، در خود صندلی تعبیه شده است.

چند ماه پیش اخبار زیادی درباره زیکر میکس منتشر شد، اما اخیراً همه چیز در مورد این خودرو ساکت شده بود تا اینکه حالا با انتشار تصاویر رسمی توسط جیلی، باید انتظار عرضه آن را در آینده نزدیک داشت.

مشخصات فنی و امکانات Zeekr MIX

مشخصات فنیجزئیات
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۶۸۸ میلی‌متر / ۱۹۹۵ میلی‌متر / ۱۷۵۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۳۰۰۸ میلی‌متر
پلتفرمپلتفرم SEA گروه Geely، نسخه Haohan-M
موتور الکتریکیموتور الکتریکی TZ235XYC01 با توان اوج ۳۱۰ کیلووات
سرعت حداکثر۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
باتریباتری‌های لیتیم-تری‌نری (NCM) از شرکت CATL، مونتاژ شده توسط Geely در استان سیچوان، با ظرفیت ۷۷ کیلووات ساعت
برد الکتریکی خالص۵۵۰ تا ۵۵۶ کیلومتر (احتمالاً تحت چرخه تست CLTC)
وزن۲۶۳۹ کیلوگرم و ۲۷۳۹ کیلوگرم (براساس اطلاعات MIIT)
چرخ‌هاانتخاب بین چرخ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچ
سرنشیناننسخه‌های مختلف: ۵ نفره، ۶ نفره، و نسخه لوکس ۴ نفره با صندلی‌های مستقل و کنسول جزیره‌ای قابل حرکت

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×