جمعه , ۲۷ مهر ۱۴۰۳
هوندا اودیسه 2025

معرفی هوندا اودیسه ۲۰۲۵: خودرویی خانوادگی با طراحی اسپرت

۱۴۰۳-۰۵-۰۳ زمان مطالعه: 4 دقیقه 10

به گزارش مجله ماشین، هوندا اودیسه ، پرفروش‌ترین مینی‌ون خرده فروشی آمریکا، برای سال ۲۰۲۵ با طراحی اسپرت جدید، امکانات استاندارد بیشتر و تجربه کابین به‌روز شده با پیشرفت‌های فناوری برای کل خانواده، بار دیگر رهبری خود را به عنوان نهایی‌ترین خودروی خانوادگی سرگرم‌کننده تثبیت می‌کند.

اودیسه ۲۰۲۵ که از فردا در نمایندگی‌های هوندا عرضه می‌شود، در چهار سطح تجهیزات بسیار کامل EX-L، Sport-L، Touring و Elite در دسترس خواهد بود و قیمت آن از ۴۱۹۲۰ دلار (بدون احتساب هزینه مقصد و حمل و نقل ۱۳۹۵ دلاری) شروع می‌شود.

هوندا اودیسه 2025
نمای عقب هوندا اودیسه ۲۰۲۵

جسیکا لودر میلک، معاون دستیار فروش خودروهای هوندا، گفت: هوندا اودیسه ما به دلایل خوبی پرفروش‌ترین مینی‌ون خرده فروشی آمریکا است. بیش از یک چهارم قرن است که ما به طور مداوم سبک و ویژگی‌های آن را بهبود بخشیده‌ایم و آن را به فناوری‌هایی مجهز کرده‌ایم که برای کل خانواده مفید است. اودیسه ۲۰۲۵ استاندارد جدیدی برای ویژگی‌های سرگرم‌کننده خانوادگی و فضای بار انعطاف‌پذیر تعیین می‌کند، در حالی که همچنان تجربه رانندگی جذاب مورد انتظار در یک هوندا را ارائه می‌دهد.

چه چیزی برای مدل ۲۰۲۵ جدید است؟

ظاهر ارتقا یافته اودیسه ۲۰۲۵ شامل جلوپنجره اسپرت جدید و قسمت‌های جلویی و عقبی شکل‌داده شده مجدد است که بر پهنای اودیسه تأکید می‌کند.

برای ظاهری ممتازتر و جاه‌طلبانه‌تر، قسمت جلویی تهاجمی جدید دارای قاب‌های چراغ مه شکن سیاه بزرگتر است و سپر عقب بازطراحی شده همان بازتابنده‌های عمودی استفاده شده در سوپرکار نسل دوم آکورا NSX را یکپارچه می‌کند.

هر اودیسه ۲۰۲۵ همچنین دارای طرح‌های چرخ جدید تیز است، از جمله مدل برتر Elite که دارای آلیاژهای ۱۹ اینچی ماشینکاری شده جدید است. علاوه بر این، دو رنگ جدید جذاب در دسترس است: نقره‌ای متالیک خورشیدی چشمگیر و آبی مرواریدی دودی.

هوندا اودیسه 2025
هوندا اودیسه ۲۰۲۵

در داخل، اودیسه به روز رسانی‌های عمده فناوری را ارائه می‌کند که شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های استاندارد جدید است. فناوری پیشرفته‌تر به هوشمندانه‌ای برای ارتقای تجربه کابین اودیسه ادغام شده است.

یک صفحه نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی جدید اکنون استاندارد است که دارای دورسنج تمام دیجیتال در سمت چپ و سرعت‌سنج فیزیکی در سمت راست است. این نمایشگر همچنین شامل توابع قابل انتخاب کاربر مانند تنظیمات Honda Sensing®، اطلاعات خودرو و موارد دیگر است.

هر اودیسه ۲۰۲۵ دارای صفحه نمایش لمسی رنگی ۹ اینچی بزرگتر با پردازنده سریع‌تر برای عملکرد بدون تأخیر، سازگاری بی‌سیم Apple CarPlay® و Android Auto™، شارژر بی‌سیم تلفن و پورت‌های USB-C بیشتر در سراسر کابین است.

سیستم سرگرمی عقب اودیسه با صفحه نمایش بزرگ‌تر ۱۲.۸ اینچی با وضوح بالا، یکی از بزرگ‌ترین‌ها در کلاس خود، و عملکرد بهبود یافته، کاملاً بازسازی شده است. پریز HDMI به داخل کنسول منتقل شده است که اکنون یک سینی اختصاصی برای ذخیره دستگاه‌های پخش ارائه می‌دهد.

امکانات و ویژگی‌ها

خط تولید اودیسه ۲۰۲۵ با EX-L بسیار مجهز آغاز می‌شود که دارای روکش چرمی، صفحه نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی جدید و صفحه نمایش لمسی رنگی ۹ اینچی بزرگتر، سازگاری بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto™، شارژر بی‌سیم تلفن، سانروف برقی یک‌لمسی، درب عقب برقی، صندلی‌های جلو برقی گرم شونده و صندلی‌های ردیف دوم Magic Slide™ انحصاری اودیسه است که تقریباً صاف تا می‌شوند و جابه‌جایی و افزایش گزینه‌های حمل بار را آسان‌تر می‌کنند. سیستم یادآوری صندلی عقب که می‌تواند با سیستم مشاهده کودک CabinWatch® موجود ادغام شود نیز استاندارد است.

Odyssey Sport-L سبک منحصر به فردی را در داخل و خارج برای ظاهری اسپرت‌تر و احساسی‌تر ارائه می‌دهد که شامل ظاهری مشکی با چراغ‌های عقب تیره، چرخ‌های ۱۹ اینچی Berlina Black بازطراحی شده و تزئینات بیرونی مشکی براق فراوان است. جلوپنجره، تزئینات چراغ جلو، قاب‌های چراغ مه شکن، آینه‌های درب، ستون B، ستون C و تزئینات چراغ عقب همگی دارای روکش مشکی براق هستند.

هوندا اودیسه 2025
هوندا اودیسه ۲۰۲۵

در داخل، چرم مشکی با دوخت کنتراست قرمز اسپرت روی فرمان، صندلی‌های جلو و صندلی‌های بیرونی ردیف دوم را می‌پوشاند. ستون‌های سقف و سقف داخلی نیز سیاه هستند و فضای داخلی شب‌ها با نورپردازی تاکیدی روی داشبورد، در کف پاهای راننده و سرنشین و در دستگیره‌های درب و جیب‌های درب به رنگ قرمز می‌درخشد. Odyssey Sport-L همچنین دارای دو پورت USB-C راحت در ردیف سوم است.

تریم محبوب Touring هوندا اودیسه سیستم ناوبری ماهواره‌ای، سیستم مشاهده کودک CabinWatch®، سیستم سرگرمی عقب به‌روز شده با صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی بزرگ‌تر، یک پورت USB-C اضافی برای سرنشینان ردیف سوم، سایه‌بان‌های ردیف سوم، دوخت کنتراست و لوله‌کشی در سه ردیف صندلی و سنسورهای پارک جلو و عقب را اضافه می‌کند.

برای تجربه رانندگی لوکس‌تر، Odyssey Elite صندلی‌های چرمی سوراخ‌دار دو رنگ با لوله کشی، صندلی‌های جلو تهویه دار، فرمان گرم شونده، سیستم صوتی ممتاز، برف پاک کن‌های حساس به باران، درب عقب برقی بدون دست و آینه‌های جانبی با تنظیم خودکار اضافه می‌کند.

همه اودیسه های ۲۰۲۵ دارای موتور V6 اثبات شده ۲۸۰ اسب بخاری (SAE net @ 6000 دور در دقیقه) و گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته روان با پدال شیفتر هستند.

ایمنی برای همه

هوندا متعهد به پیشبرد بیشتر ایمنی برای همه افراد حاضر در جاده است که در شعار ایمنی جهانی هوندا «ایمنی برای همه» خلاصه می‌شود. براساس این تعهد، هر اودیسه ۲۰۲۵ با مجموعه فناوری‌های ایمنی و کمک راننده Honda Sensing® عرضه می‌شود.

هوندا اودیسه 2025
نمای جانبی هوندا اودیسه ۲۰۲۵

در اودیسه ، Honda Sensing® شامل سیستم ترمز کاهش برخورد با تشخیص عابر پیاده پیشرفته (CMBS™)، هشدار برخورد جلو (FCW)، سیستم کمک حفظ حرکت در خط (LKAS)، کاهش خروج از جاده (RDM) با هشدار خروج از خط (LDW) و کروز کنترل تطبیقی (ACC) با دنبال‌کننده سرعت پایین است.

تولید

اودیسه برنده جایزه نسل پنجم به طور انحصاری در کارخانه خودروی هوندا در لینکلن، آلاباما، در کنار پایلوت، پاسپورت و ریدجلاین تولید می‌شود. موتور V6 آن نیز در آلاباما تولید می‌شود و گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته به طور انحصاری در کارخانه انتقال هوندا در تالاپوسا، جورجیا تولید می‌شود.

جدول مشخصات فنی و امکانات

مشخصات فنیجزئیات
پیشرانهموتور V6 با قدرت ۲۸۰ اسب بخار (خالص @ ۶۰۰۰ دور در دقیقه)
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک با شیفترهای پشت فرمان
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)اطلاعات دقیق از مشخصات ابعادی ذکر نشده است
رنگ‌های جدید بدنهنقره‌ای متالیک سولار و آبی دودی
چرخ‌هارینگ‌های آلیاژی ماشین‌کاری شده ۱۹ اینچی (در تریم Elite)
نمایشگرهانمایشگر دیجیتال ۷ اینچی برای ابزارها، نمایشگر رنگی ۹ اینچی لمسی
مصرف سوختاطلاعاتی درباره مصرف سوخت ذکر نشده است
ترمزهااطلاعاتی درباره سیستم ترمز ذکر نشده است
امکاناتجزئیات
فناوری‌های پیشرفتهصفحه نمایش دیجیتال ۷ اینچی، صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی، سازگاری با Apple CarPlay® و Android Auto™ بی‌سیم، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، پورت‌های USB-C
سیستم سرگرمیسیستم سرگرمی عقب با نمایشگر ۱۲.۸ اینچی با وضوح بالا
تجهیزات ایمنیسیستم تشخیص برخورد با ترمز خودکار (CMBS™)، سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)، سیستم کمک به نگهداشتن لاین (LKAS)، سیستم کاهش خروج از جاده (RDM)، کروز کنترل تطبیقی با دنبال کردن سرعت پایین (ACC)
سیستم صندلی‌هاصندلی‌های جادویی Magic Slide™ ردیف دوم
ویژگی‌های تریم Sport-Lچرم مشکی با دوخت قرمز، چرخ‌های ۱۹ اینچی Berlina Black، تزئینات مشکی براق در خارج و داخل
ویژگی‌های تریم Touringسیستم ناوبری ماهواره‌ای، سیستم تماشای کودک CabinWatch®، سیستم سرگرمی عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب
ویژگی‌های تریم Eliteصندلی‌های چرمی دو رنگ با تهویه، فرمان گرم شونده، سیستم صوتی پرمیوم، دستگیره قدرت بدون دست، برف پاک‌کن‌های حساس به باران، آینه‌های جانبی خودکار تیره‌شونده

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×