یکشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی آی‌کار V23: همکاری چری و شیائومی
آی‌کار V23

معرفی آی‌کار V23: همکاری چری و شیائومی

۱۴۰۳-۰۵-۰۴ زمان مطالعه: 3 دقیقه 5

به گزارش مجله ماشین، بیشتر مردم با شنیدن نام آی‌کار به اپل فکر می‌کنند. با این حال، این شرکت آمریکایی تولیدکننده تلفن همراه، پروژه ساخت خودرو را لغو کرد. آی‌کار یک برند خودروی برقی جدید (NEV) غیر وابسته به اپل است که توسط چری در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد. خط تولید مدل‌های این برند در حال حاضر شامل یک مدل کراس‌اور به نام آی‌کار ۰۳ است. با این حال، چری به اندازه کافی جسور نیست که از نام آی‌کار برای فروش جهانی استفاده کند. بنابراین، آی‌کار ۰۳ به عنوان جیکو J6 (لوکانو J6) به کشورهای خارجی معرفی شد.

آی‌کار V23
نمای عقب آی‌کار V23

طراحی آی‌کار V23

آی‌کار V23 دومین مدل این برند است. همانطور که گفته شد، چری و شرکت زیرمجموعه شیائومی، ژیمی تک، مشترکا آن را ایجاد کردند. در این پروژه، تیم ژیمی مسئول تعریف محصول، برنامه‌ریزی و مهندسی است. چری نیز مسئولیت تولید، زنجیره تامین، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش را بر عهده دارد. به نظر می‌رسد دو شرکت از همکاری خود راضی هستند، زیرا قصد دارند در سه سال آینده شش تا هشت خودرو راه‌اندازی کنند.

آی‌کار V23 از سبک جعبه‌ای آی‌کار ۰۳ پیروی می‌کند. ویژگی‌های متمایز آن چراغ‌های گرد، گلگیرهای پهن، دستگیره‌های درب هم‌سطح و سپرهای برجسته است. ظاهر کلی این مدل ترکیبی از BAW 212، G کلاس و رنجر است.

آی‌کار V23
آی‌کار V23

آی‌کار V23 خودروی کوچکی با ابعاد ۴۲۲ در ۱۹۱۵ در ۱۸۴۵ میلی‌متر است. با این حال، دارای فاصله محوری طولانی ۲۷۳۰ میلی‌متر است. به لطف پیش آمدگی‌های کوتاه، زاویه حمله و خروج V23 به ترتیب ۴۳ و ۴۱ درجه است. چری این خودرو را به عنوان یک خودروی آفرود با چهار چرخ محرک و فاصله زمین ۲۱۲ میلی‌متر معرفی می‌کند. آی‌کار همچنین دارای یک نوع دو دیفرانسیل با فاصله زمین ۲۰۶ میلی‌متر خواهد بود.

فضای داخل آی‌کار V23

در داخل، آی‌کار V23 دارای طراحی ساده با یک صفحه نمایش شناور بزرگ، فرمان گرد سه شاخه و کنترل‌های فیزیکی است. دسته دنده پشت فرمان قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های این خودروی آفرود کوچک اما محکم می‌توان به تعداد زیادی رادار موج میلی‌متری و تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ کوالکام اشاره کرد.

معرفی آی‌کار V23: همکاری چری و شیائومی
کابین آی‌کار V23

مشخصات فنی

اطلاعاتی در مورد پیشرانه آی‌کار V23 وجود ندارد. می‌دانیم که دو نوع برد ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتری ارائه خواهد کرد. برخی کاربران اینترنتی گفته‌اند که V23 می‌تواند یک باتری NMC سه لایه ۸۰ کیلووات ساعتی از CATL را حمل کند. اما این بعید است زیرا این خودرو کاملا کوچک است. برای روشن شدن موضوع، آی‌کار ۰۳ بزرگ‌تر با طول بدنه ۴.۴ متر دارای دو گزینه باتری برای ۵۰.۶ و ۶۵.۷ کیلووات ساعت است و همچنان برد ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتری دارد. V23 با باتری ۸۰ کیلووات ساعتی تا ۷۰۰ کیلومتر برد خواهد داشت.

خودروی برقی آی‌کار V23 که توسط چری و شرکت زیرمجموعه شیائومی، ژیمی تکنولوژی، توسعه یافته است، با قیمت پایه ۱۱۹۸۰۰ یوان (۱۶۵۰۰ دلار) در چین عرضه خواهد شد. این اطلاعات از اسناد داخلی برند که به صورت آنلاین منتشر شده است، به دست آمده است. آی‌کار V23 احتمالا با نام تجاری جیکو/لوکانو در بازارهای خارجی به فروش خواهد رسید.

معرفی آی‌کار V23: همکاری چری و شیائومی
آی‌کار V23

طبق اسناد فاش شده، قیمت پایه آی‌کار V23 با دو دیفرانسیل و برد ۴۰۱ کیلومتر ۱۱۹۸۰۰ یوان (۱۶۵۰۰ دلار) است. این خودرو برای پیش‌فروش با قیمت ۲ هزار یوان (۲۷۵ دلار) در دسترس خواهد بود و پرداخت نهایی ۱۱۷۸۰۰ یوان (۱۶۲۳۵ دلار) خواهد بود. عرضه این خودرو در بازار برای امسال برنامه‌ریزی شده است.

برای مقایسه، آی‌کار ۰۳ بزرگ‌تر قیمتی بین ۱۰۹۸۰۰ تا ۱۶۹۸۰۰ یوان (۱۵۱۰۰ تا ۲۳۴۰۰ دلار) دارد. آی‌کار V23 در مقایسه با اولین مدل این برند، در جایگاه بالاتری قرار دارد.

جدول مشخصات iCar V23

مشخصاتتوضیحات
قیمت در چین۱۱۹,۸۰۰ یوان (۱۶,۵۰۰ دلار آمریکا)
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۲۲۰/۱۹۱۵/۱۸۴۵ میلی‌متر
فاصله محورها۲۷۳۰ میلی‌متر
زاویه‌های ورود و خروج۴۳ و ۴۱ درجه
فاصله از زمین۲۱۲ میلی‌متر (نسخه ۴WD)، ۲۰۶ میلی‌متر (نسخه ۲WD)
نوع پیشرانهبرقی، با دو نوع برد: ۳۰۰ کیلومتر و ۵۰۰ کیلومتر
ظرفیت باتری۸۰ کیلووات ساعت (احتمالی)
تکنولوژیرادار mm-wave، چیپ اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵
طراحی داخلیصفحه نمایش شناور بزرگ، فرمان سه پره، کنترل‌های فیزیکی
مسئولیت‌هاChery: تولید، زنجیره تأمین، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش. Zhimi Tech: تعریف محصول، برنامه‌ریزی و مهندسی
شروع سفارش‌هاBlind orders برای ۲,۰۰۰ یوان (۲۷۵ دلار آمریکا)
تحویل به بازاربرنامه‌ریزی شده برای سال جاری
تولید کننده‌هاChery و Zhimi Tech (زیرمجموعه Xiaomi)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×