یکشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » شرایط فروش » شرایط فروش ایران‌ خودرو
لوگوی ایران‌خودرو

شرایط فروش ایران‌ خودرو

۱۴۰۳-۰۶-۰۷

تاریخ قرعه‌کشی جدیدترین عرضه ایران خودرو (شهریور)

قرعه‌کشی بزرگ ایران خودرو یکشنبه آینده ( ۱۱ شهریورماه ) برگزار می‌شود. بر اساس اعلام این شرکت، نتایج قرعه‌کشی به صورت زنده از سایت و آپارات ایران خودرو پخش خواهد شد.

فراخوان واریز وجه (شهریور)

ایران خودرو از امروز، چهارشنبه هفتم شهریور ماه، جزییات واریز وجه برای متقاضیانی که در طرح یکپارچه فروش خودرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با اولویت تابستان ۱۴۰۳ را انتخاب کرده‌اند، اعلام کرد.

فراخوان 207 اتومات با موعد تابستان 1403
فراخوان ۲۰۷ اتومات با موعد تابستان ۱۴۰۳

ثبت نام جدید ایران خودرو در تابستان (شهریور)

در پی پایان مهلت ثبت نام اولیه خودرو، ایران خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای جدید، فرصتی طلایی را برای متقاضیان خرید خودرو فراهم کرده است. در این اطلاعیه، مشتریان می‌توانند بین دو روش خرید فوق‌العاده و پیش‌فروش یکی را انتخاب کنند. از روز یکشنبه چهارم شهریور، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت ikcosales.ir و ورود به بخش “جزییات سفارش”، روش خرید دلخواه خود را انتخاب کنند. این فرصت تا پایان روز جمعه نهم شهریور ادامه خواهد داشت. خبر خوب دیگر این است که از روز دوشنبه پنجم شهریور، مبالغ مسدود شده در حساب‌های متقاضیان آزاد خواهد شد. سامانه ثبت نام ایران خودرو با امکانات جدیدی از جمله نمایش مشخصات فنی و قیمت روز خودروها به‌روزرسانی شده است. همچنین، متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل، خودروهای انتخابی خود را تغییر دهند.

متن کامل اطلاعیه شماره چهار به این شرح است:

موضوع: اطلاعیه شماره ۴ نحوه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) برخی محصولات ایران خودرو- متمم

بدین‌وسیله با پایان یافتن مهلت ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) در روز دوم شهریور ماه ۱۴۰۳، به استحضار متقاضیان محترم می‌رساند، پیرو اطلاعیه‌ شماره یک تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ و اطلاعیه شماره دو تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۲ و اطلاعیه شماره سه تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ در خصوص نحوه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو، با توجه به تاکیدات سازمان محترم بازرسی کل کشور در خصوص برخی ابهامات و اشکالات مطرح شده و به منظور بهره‌مندی از امکانات جدید ایجاد شده در سامانه و موارد تکمیلی، اطلاعیه شماره چهار صادر می‌شود:

۱.امکانات جدید در سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) به نشانی ikcosales.ir ایجاد شده و کد کلاس محصولات، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری (شهریور) محصولات در سامانه افزوده شده و برای متقاضیان گرامی قابل بهره‌برداری است. همچنین در قسمت «جزییات سفارش» آیتمی تحت عنوان «روش فروش» ایجاد شده است.

۲.موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق العاده ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو و در روش پیش‌فروش متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده متقاضی در اولویت بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد است که مصوبه ۴۷۳ و۵۶۳ شورای رقابت نیز در آن رعایت خواهد شد.

۳.تمامی متقاضیان گرامی که در مهلت مجاز تعیین شده (ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۴۰۳/۰۶/۰۲) پس از طی مراحل لازم نسبت به ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) در سامانه ikcosales.ir اقدام کرده‌اند، باید ظرف مهلت شش روزه در نظر گرفته شده از روز یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۰۴ تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۴۰۳/۰۶/۰۹، ضمن مراجعه مجدد به سامانه ikcosales.ir با ورود به قسمت «جزییات سفارش» نسبت به تعیین روش فروش (فوق العاده و یا پیش فروش) محصولات انتخابی اقدام کنند.

۴.متقاضیان نسبت به روش فروش انتخابی در اولویت‌بندی شرکت داده می‌شوند و متقاضیانی که نسبت به تعیین روش فروش در قسمت «جزییات سفارش» در سامانه ikcosales.ir اقدام نکنند، با توجه به تمایل اغلب متقاضیان، به صورت پیش فرض به عنوان «فروش فوق‌العاده» انتخاب خواهند شد.

۵.متقاضیان محترم پس از رویت اطلاعات و مشخصات فنی و قیمت فعلی محصولات، در صورتی که قصد تجدیدنظر در خودروهای انتخابی قبلی خود را داشته باشند، این امکان از طریق لغو سفارش‌گذاری هر ردیف و انتخاب خودروی جدید در سامانه امکان پذیر است.

۶.وجوه مسدودی حساب وکالتی، از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۰۵ رفع مسدودی می‌شود و بانک‌های عامل مکلفند ضمن اطلاع‌رسانی پیامکی به دارنده حساب، نسبت به رفع مسدودی حساب بدون مراجعه متقاضی و یا ثبت درخواست اقدام کنند.

۷.رنگ‌های قابل عرضه محصولات تولیدی و مونتاژی شامل رنگ‌های سفید، مشکی متالیک آبنوس، خاکستری متالیک و نقره‌ای متالیک است که خریداران پس از طی فرآیند اولویت‌بندی، در هنگام عقد قرارداد با شرکت ایران خودرو نسبت به انتخاب رنگ مورد نظر اقدام خواهند کرد. خودروهای برقی وارداتی صرفا با رنگ سفید عرضه خواهند شد.

۸.قیمت خودروهای برقی وارداتی، به استناد ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی و سایر مصوبات قانونی تعیین شده، اما در صورت تغییر نرخ عوارض راهنمایی و رانندگی، مبلغ مذکور به قیمت مصرف‌کننده افزوده خواهد شد.

شرایط تبدیل خودروهای ثبت‌نامی (شهریور)

ایران خودرو در اقدامی جدید، شرایط تبدیل خودروهای ثبت‌نامی با موعد تحویل شهریور ۱۴۰۳ را اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط این شرکت، مشتریانی که موعد تحویل خودروی پیش‌خرید شده‌شان گذشته است، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها نسبت به تبدیل قرارداد خود به مدل‌های دیگر اقدام کنند. جهت دانلود اطلاعیه اینجا کلیک کنید.

 

فراخوان دنا پلاس اتومات(مرداد)

فراخوان دنا پلاس اتومات
فراخوان دنا پلاس اتومات

شرکت ایران خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای، از فراخوان واریز وجه برای متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش خودرو، دنا پلاس اتوماتیک را انتخاب کرده‌اند، خبر داد. این فراخوان ویژه متقاضیانی است که در بخش دوم اولویت‌بندی پاییز ۱۴۰۳، دنا پلاس اتوماتیک را به عنوان خودرو انتخابی خود معرفی کرده‌اند. با توجه به این اطلاعیه، این دسته از مشتریان می‌توانند نسبت به واریز وجه اقدام کرده و مراحل نهایی خرید خودرو را طی کنند.

فروش فوری وانت آریسان  (مرداد)

مشخصاتجزئیات
مدل خودروآریسان ۲ ارتقایافته
نوع سوختدوگانه سوز
قیمت مصوب (تومان)۴۱۸,۳۴۰,۹۰۰
کد کلاس۱۶۹۰۵
برنامه فروش۱۰۹۹۱۵
موعد تحویل۳۰ روزه
تاریخ شروع ثبت‌نامسه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
تاریخ پایان ثبت‌نامدوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ یا تا تکمیل ظرفیت
تجهیزات استاندارد۸۵گانه

ثبت درخواست خرید تعهدی برای تحویل خودرو ایجاد نمی‌کند (مرداد)

همان‌طور که در اطلاعیه‌های سه‌گانه طرح فروش محصولات ایران‌خودرو تاکید شده، ثبت‌ اولیه درخواست خرید محصولات ایران‌خودرو تعهدی برای این شرکت در تحویل خودرو به تمامی متقاضیان ایجاد نمی‌کند.
ثبت درخواست خودرو در طرح فعلی برای باقی‌مانده ظرفیت تولید (پس از تحویل خودروهای سامانه یکپارچه) تا پایان سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.
با توجه به این‌که در حال حاضر تعداد متقاضیان بالاتر از ظرفیت فروش است، تاکید می‌شود، ایران‌خودرو پس از انجام فرایند قرعه‌کشی، صرفا به متقاضیانی تعهد خواهد داشت که بر اساس ظرفیت فروش، موفق به دریافت اولویت‌های نخست این مرحله از ثبت تقاضا شده‌اند؛ در واقع اولویت‌های پایین و خارج از ظرفیت تعیین شده فروش، بلافاصله پس از قرعه‌کشی حذف می‌شوند، اما امکان ثبت مجدد درخواست خرید برای آنان در طرحی که برای انتهای امسال پیش بینی شده، فراهم خواهد بود.
در پایان تاکید می‌شود، پس از اولویت‌بندی درخواست‌ها، هیچ حقی برای هیچ‌یک از متقاضیانی که پس از قرعه‌کشی و اولویت‌بندی حذف می‌شوند، ایجاد نخواهد شد.

طرح جوانی جمعیت ایران خودرو (مرداد)

ایران خودرو با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح فروش ویژه خودرو به مادران را در مرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است. در این طرح، مادرانی که دارای فرزند دوم یا بیشتر متولد بعد از ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ باشند، می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند. ثبت‌نام در این طرح صرفاً از طریق سامانه جدید ثبت درخواست ایران خودرو به نشانی ikcosales.ir انجام می‌شود. شرط اصلی برای ثبت‌نام، داشتن فرزند دوم یا بیشتر متولد بعد از ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ است. در صورتیکه تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت باشد، اولویت با مادرانی است که در دو سال گذشته خودرویی از شرکت‌های خودروساز خریداری نکرده‌اند. متقاضیان طرح‌های قبلی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشمول محدودیت‌های زمانی نیستند. در این طرح، نیازی به افتتاح حساب وکالتی و مسدودسازی وجه نیست. هر مادر فقط می‌تواند یک خودرو خریداری کند و افرادی که قبلاً از این طرح استفاده کرده‌اند، امکان ثبت‌نام مجدد ندارند. ثبت‌نام در این طرح از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۲ شهریور ۱۴۰۳ امکان‌پذیر است.

لیست قیمت محصولات شرکت ایران خودرو  (مرداد)

شرکت ایران خودرو قیمت محصولات برقی این شرکت را در جدیدترین بروزرسانی اعلام کرد.

گروه خودروکد خودروشرح خودروکد کلاسبهای کارخانه (ریال)قیمت نهایی مصرف‌کننده (ریال)
۵۸۴۵۸۴۰۲سورن پلاس بنزینی با موتور XU7P۵۸۴۰۲۳,۸۹۲,۵۵۵,۸۳۷۴,۶۹۴,۱۱۸,۰۰۰
۵۵۵۵۵۵۱۲سورن پلاس EF7 دوگانه‌سوز۵۵۵۱۲۴,۱۴۲,۴۴۶,۱۲۱۴,۹۸۳,۹۹۱,۰۰۰
۵۵۵۵۵۵۱۹سورن پلاس EF7 دوگانه‌سوز ارتقا یافته۵۵۵۱۹۴,۱۹۲,۲۷۴,۹۹۳۵,۰۴۱,۷۹۲,۰۰۰
۵۷۵۵۷۵۳۱سورن پلاس EF7 بنزینی با گیربکس ۶ سرعته۵۷۵۳۱۳,۹۹۶,۰۱۷,۴۷۳۴,۸۱۴,۱۳۳,۰۰۰
۵۷۵۵۷۵۳۰سورن پلاس EF7 بنزینی با گیربکس ۶ سرعته، رنگ آلومینیومی۵۷۵۳۰۴,۰۴۹,۲۱۸,۴۵۲۴,۸۷۵,۸۴۷,۰۰۰
۲۶۹۲۶۹۰۳پژو ۲۰۷ دستی TU3۲۶۹۰۳۳,۷۹۷,۶۷۵,۹۹۹۴,۵۸۴,۰۵۷,۰۰۰
۲۰۷۶۰۰۲۳پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، ارتقا یافته۶۰۰۲۳۴,۲۳۱,۳۱۴,۷۹۷۵,۰۸۷,۰۷۸,۰۰۰
۲۰۷۶۰۰۲۲پژو ۲۰۷ دستی۶۰۰۲۲۳,۹۱۰,۸۰۴,۷۳۸۴,۷۱۵,۲۸۷,۰۰۰
۶۰۶۶۰۶۱۲پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، ارتقا یافته۶۰۶۱۲۵,۱۲۵,۳۱۳,۷۵۵۶,۱۲۴,۱۱۷,۰۰۰
رانا۶۱۰۱۹رانا پلاس ارتقا یافته۶۱۰۱۹۳,۸۲۷,۴۵۰,۹۱۳۴,۶۱۸,۵۹۶,۰۰۰
دنا۷۰۹۰۴دنا پلاس EF7P با موتور MT6۷۰۹۰۴۴,۶۸۶,۲۵۱,۲۰۱۵,۶۱۴,۸۰۵,۰۰۰
دنا۷۰۷۱۲دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک اسپرتال۷۰۷۱۲۵,۸۹۲,۹۶۸,۲۲۵۷,۰۱۴,۵۹۶,۰۰۰
تارا۳۲۲۰۹تارا دستی VIP با موتور MT6۳۲۲۰۹۴,۹۳۱,۱۹۹,۴۷۰۵,۸۹۸,۹۴۵,۰۰۰
تارا۳۲۳۱۱تارا اتوماتیک V4 LX۳۲۳۱۱۵,۸۰۰,۸۴۵,۹۳۲۶,۹۰۷,۷۳۴,۰۰۰
دی را۳۴۲۰۱دی را۳۴۲۰۱۹,۷۵۸,۰۳۷,۶۲۱۱۱,۳۰۱,۱۶۶,۰۰۰
هایما۵۱۸۰۲هایما S7۵۱۸۰۲۹,۶۷۲,۸۸۰,۴۰۹۱۱,۹۰۶,۷۹۴,۰۰۰
هایما۵۲۲۰۲هایما S5۵۲۲۰۲۹,۵۰۰,۲۶۹,۳۱۲۱۱,۷۰۶,۵۶۶,۰۰۰
هایما۵۲۶۰۱هایما ۸S۵۲۶۰۱۱۱,۵۴۱,۸۱۰,۷۰۸۱۳,۷۱۲,۷۴۹,۰۰۰
هایما۵۳۰۰۱هایما ۷X۵۳۰۰۱۱۲,۷۴۴,۵۲۲,۹۹۹۱۵,۴۶۹,۹۰۰,۰۰۰
وانت۱۶۹۰۵وانت آریسان۲ دوگانه‌سوز۱۶۹۰۵۳,۵۷۶,۴۵۰,۰۱۲۴,۱۸۳,۴۰۹,۰۰۰
برقی۷۳۵۰۱LUNA GRE (لونا)۷۳۵۰۱۱۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰۱۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
برقی۷۳۳۰۱FAW Bestune NAT (بستیون)۷۳۳۰۱۱۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰۱۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰

توضیحات: قیمت خودروهای وارداتی و برقی به استناد ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی و سایر مصوبات قانونی تعیین شده و در صورت تغییر نرخ ارز یا اعمال عوارض و جمعه راهنمایی و رانندگی، مبالغ مذکور به قیمت مصرف‌کننده افزوده خواهد شد.

 تغییرات جدید در ثبت‌نام خودرو (مرداد)

ایران خودرو در سومین اطلاعیه خود، تغییراتی را در شرایط ثبت‌نام خودرو اعلام کرده است. این تغییرات به منظور ایجاد فرصت برابر برای همه متقاضیان و شفاف‌سازی بیشتر انجام شده است.

مهم‌ترین تغییرات این اطلاعیه به شرح زیر است:

  • حذف شرط داشتن گواهینامه: دیگر نیازی به داشتن گواهینامه برای شرکت در قرعه‌کشی خودرو نیست. همه متقاضیان، چه آن‌هایی که قصد خرید خودروهای برقی دارند و چه آن‌هایی که به دنبال خودروهای بنزینی هستند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.
  • تمدید مهلت ثبت‌نام: مهلت ثبت‌نام در سامانه ایران خودرو تا روز جمعه، ۲ تیر ۱۴۰۳ تمدید شده است.
  • امکان انتخاب خودروهای برقی برای همه: همه متقاضیان، بدون در نظر گرفتن طرح‌های دیگر (مانند طرح جوانی جمعیت یا جایگزینی خودروهای فرسوده)، می‌توانند برای خرید خودروهای برقی ثبت‌نام کنند.
  • اولویت‌بندی بر اساس قرعه‌کشی: همه متقاضیان، چه زود ثبت‌نام کنند و چه دیر، شانس یکسانی برای برنده شدن دارند. قرعه‌کشی ۴۸ ساعت پس از پایان مهلت ثبت‌نام انجام خواهد شد.

دو خودرو برقی به سبد فروش اضافه شد (مرداد)

در این اطلاعیه، علاوه بر اعلام افزوده شدن دو خودرو برقی به خودروهای قابل عرضه، فهرست کامل بانک‌های عامل برای افتتاح حساب وکالتی توسط متقاضیان منتشر شده است.
متن کامل اطلاعیه شماره دو به این شرح است:

موضوع: اطلاعیه شماره دو نحوه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) برخی محصولات ایران خودرو- متمم اطلاعیه شماره یک 

پیرو اطلاعیه شماره یک صادره ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ در خصوص فرآیند ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو، موارد تکمیلی برای ایجاد شفافیت بیش‌تر و برخورداری از فرصت یکسان برای تمامی متقاضیان، تحت عنوان اطلاعیه شماره دو صادر می‌شود:
۱. با توجه به تاخیر در هماهنگی‌های لازم بین برخی بانک‌های عامل و سامانه در آماده‌سازی بستر حساب وکالتی و مسدودی حساب در روز اول (یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۱)، بدین‌وسیله به منظور برخورداری همه متقاضیان از فرصت یکسان، مهلت تعیین شده برای وکالتی کردن و مسدودی حساب با اضافه شدن یک روز از یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ تا پایان ساعت ۲۴ روز یک‌شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۸ نزد بانک‌های عامل امکان‌پذیر است.
به همین نسبت، مهلت ثبت درخواست در سامانه ikcosales.ir از چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ تا پنج‌شنبه  ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ قابل انجام است.در خصوص متقاضیان طرح فرسوده نیز، آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR تا پایان ساعت ۲۴ یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۸ است.

۲. ممکن است انتقال اطلاعات حساب وکالتی و مسدودی کامل وجه  از سوی بانک‌ها در مورد متقاضیان عادی و اطلاعات متقاضیان طرح فرسوده از سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) از ۴۸ تا ۷۲ ساعت فاصله زمانی داشته باشد؛ لذا متقاضیان محترم برای ثبت درخواست باید حداقل ۷۲  ساعت بعد از مسدودی حساب و یا ثبت اطلاعات در سایت ستاد نوسازی، به سامانه ikcosales.ir مراجعه کنند. ایران خودرو مسوولیتی در قبال عدم ثبت یا انتقال اطلاعات متقاضیان از سایر مراجع ندارد.

۳. متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشمول ضوابط عدم خرید ۴۸ ماه گذشته در طرح‌های عادی و عدم برخورداری از پلاک فعال نیستند، لذا مطابق قانون فوق، مادران مشمول این قانون، حق انتخاب یک خودرو ایرانی را دارند و افرادی که قبلا با استفاده از این قانون یک دستگاه خودرو از خودروسازان دریافت کرده باشند، امکان دریافت مجدد خودرو در این طرح را ندارند و در صورت ثبت درخواست جدید در اولویت‌بندی شرکت داده نخواهند شد.

۴. تاکید می‌شود، انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام شده به هر طریقی ممنوع است و به وکالت‌نامه‌های صادره در مرحله ثبت درخواست و امتیاز اولویت‌بندی نیز ترتیب اثر داده نمی‌شود.

۵. تاکید می‌شود، در خصوص متقاضیان عادی، مبلغ اعلامی در این اطلاعیه در حساب متقاضی به درخواست خود و به صورت اینترنتی یا حضوری در بانک‌های عامل، به ذی‌نفعی شرکت ایران خودرو مسدود می‌شود. در هر زمان که نیاز باشد، متقاضی می‌تواند با اعلام انصراف، مسدودی را رفع و وجه را برداشت کند اما شرکت در اولویت‌بندی، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت‌بندی خواهد بود و کاهش یا برداشت موجودی به منزله انصراف از فرآیند اولویت‌بندی تلقی می‌شود.

۶. پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی، مسدودی وجه بدون ضرورت مراجعه متقاضی به بانک رفع شده و وجوه مربوطه قابل برداشت خواهد بود.

۷. تاکید می‌شود، ثبت درخواست در سامانه، هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی جهت ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد شرکت ایران خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران خودرو و قطعی کردن ثبت نام، انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران‌خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir شکل می‌گیرد.

۸. تاکید می‌شود، تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت‌بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران‌خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳ است، لذا متقاضیانی که اولویت آن‌ها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویت‌های اعلام شده قرار گرفته‌اند، حذف شده و قابلیت ادامه فرآیند را نخواهند داشت.

۹. دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT به خودروهای قابل عرضه اعلام شده در اطلاعیه شماره یک شامل گروه محصولات پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری را اضافه می‌شود.
متقاضیان خرید خودروهای برقی نیاز به افتتاح حساب وکالتی و مسدودی مبلغ تعیین شده را ندارند. همچنین مشمول ضوابط عدم خرید ۴۸ ماه گذشته در طرح‌های عادی و عدم برخورداری از پلاک فعال نیستند، اما هر کد ملی تنها امکان ثبت درخواست برای یک‌دستگاه خودرو برقی را خواهد داشت.

در صورتی که تعداد تقاضا بیش‌تر از تعداد عرضه باشد، اولویت‌ها به تعداد ظرفیت عرضه تعیین و به خود متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

۱۰. عکس و مشخصات کلی محصولات در سامانه ikcosales.ir و قیمت فروش مصوب در سایت ایران خودرو قابل رویت است.

۱۱. اطلاعات خودروهای قابل عرضه به صورت عمومی در سامانه درج می‌شود؛ لذا مشخصات قطعی و کامل خودروی قابل واگذاری در مرحله دوم و در زمان فراخوان و انعقاد قرارداد به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

۱۲. علاوه بر بانک‌های عامل اعلام شده در اطلاعیه شماره یک شامل تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده، بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران، ملی، سرمایه، پاسارگاد، رسالت، پست بانک، سینا، دی، گردشگری، کشاورزی، توسعه تعاون و موسسه اعتباری ملل به فهرست بانک‌های عامل اضافه می‌شود.

شرایط ثبت درخواست خرید ری‌را و سایر محصولات (مرداد)

ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای رسمی نحوه ثبت درخواست خرید محصولات خود، از جمله ری‌را، را به‌طور کامل شرح داده است. این طرح که از طریق سایت رسمی ایران‌خودرو به نشانیwww.ikcosales.irاجرا می‌شود، به متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و همچنین مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص دارد.

عنوانتوضیحات
سایت ثبت‌نامwww.ikcosales.ir
متقاضیان مشمول– متقاضیان عادی
– طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
– طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
شرایط ثبت‌نام متقاضیان عادی– داشتن ۲۳۰ میلیون تومان در حساب وکالتی
– سن بالای ۱۸ سال
– دارا بودن گواهینامه رانندگی
– نداشتن پلاک انتظامی فعال یا خودروی با عمر بیش از پنج سال
مبلغ مورد نیاز برای مسدودی۲۳۰ میلیون تومان (برای متقاضیان عادی)
مرحله اول (وکالتی کردن حساب)مسدود کردن مبلغ تعیین‌شده در حساب وکالتی از ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
مرحله دوم (ثبت درخواست خرید)ثبت درخواست خرید خودرو از ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
اعلام نتایج اولویت‌بندیاطلاع‌رسانی از طریق پیامک و سایت شرکت ایران‌خودرو
شرایط معافیت مشمولان طرح حمایت از خانواده– تولد فرزند دوم یا بیشتر پس از ۲۴ آبان ۱۴۰۰
– عدم خرید خودرو از خودروسازان داخلی در ۲۴ ماه گذشته
شرایط مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسودهثبت اطلاعات خودروی فرسوده در سایت www.nnhk.ir
محصولات قابل عرضهپژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما، ری‌را

 

در این طرح، متقاضیان عادی ملزم به داشتن ۲۳۰ میلیون تومان وجه در حساب وکالتی افتتاح‌شده در بانک‌های عامل هستند. این مبلغ تا زمان انجام و اعلام اولویت‌بندی باید مسدود باقی بماند.

بر اساس این اطلاعیه، ایران‌خودرو به منظور تسهیل فرآیند خرید خودرو برای متقاضیان واقعی، بخشی از تولیدات خود تا پایان سال ۱۴۰۳ را در قالب طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده عرضه خواهد کرد. این طرح مطابق با مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، طی دو مرحله انجام می‌شود.

مرحله اول شامل وکالتی کردن حساب و مسدود کردن مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان است که مختص متقاضیان عادی می‌باشد. در مرحله دوم، پس از تعیین اولویت‌ها و شناسایی متقاضیان واجد شرایط، این افراد برای انعقاد قرارداد و واریز وجه به شرکت ایران‌خودرو فراخوانده می‌شوند.

نکات مهم اطلاعیه به شرح زیر است:

  • مبلغ مسدودی در حساب وکالتی تنها به منظور اثبات آمادگی خریدار بوده و هیچ‌گونه استفاده‌ای توسط ایران‌خودرو نخواهد داشت.
  • در صورت ثبت درخواست بیش از ظرفیت موجود، اولویت‌بندی از طریق قرعه‌کشی و با نظارت دستگاه‌های مرتبط انجام خواهد شد.
  • ثبت درخواست در سامانه هیچ‌گونه حقی برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند و تنها پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی، انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران‌خودرو تعهدی برای این شرکت ایجاد خواهد شد.

شرایط عمومی متقاضیان عادی شامل حداقل سن ۱۸ سال، دارا بودن گواهینامه رانندگی و عدم خرید خودرو از ایران‌خودرو، سایپا یا سایر خودروسازان داخلی در ۴۸ ماه گذشته است. همچنین، متقاضیان نباید دارای پلاک انتظامی فعال باشند، مگر آنکه خودرو مربوطه عمر بیش از پنج سال داشته باشد.

مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به شرط داشتن فرزند دوم یا بیشتر که پس از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ متولد شده‌اند، از برخی شرایط عمومی معاف هستند. مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز باید اطلاعات خودروی خود را در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده ثبت کنند.

مراحل ثبت درخواست شامل وکالتی کردن حساب و مسدودی مبلغ از روز ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۷ مرداد، و ثبت درخواست خرید خودرو از ۲۴ مرداد تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ است. نتایج اولویت‌بندی و فراخوان متقاضیان بر اساس زمان‌بندی اعلام خواهد شد.

تذکرات مهم:

  • مشارکت در اولویت‌بندی منوط به مسدودی مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان در حساب وکالتی مشتری تا زمان اعلام نتایج است.
  • در صورت عدم واجد شرایط بودن متقاضی، ایران‌خودرو حق حذف اولویت کسب‌شده و انصراف متقاضی را خواهد داشت.
  • تمامی پیام‌ها از سوی ایران‌خودرو تنها به شماره همراه ثبت‌شده در پروفایل متقاضی ارسال خواهد شد.
  • متقاضیانی که قبل از اعلام نتایج، مبلغ مسدودی را کاهش داده یا برداشت کنند، از لیست اولویت‌بندی حذف خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر، متقاضیان می‌توانند به اطلاعیه‌های بعدی منتشرشده توسط ایران‌خودرو مراجعه کنند یا به سایت‌هایwww.ikco.irوwww.esale.ikco.ir سر بزنند.

فراخوان واریز وجه برای خریداران سورن پلاس (مرداد)

شرکت ایران خودرو، با انتشار اطلاعیه‌ای، از آغاز فرایند واریز وجه برای متقاضیانی که در طرح یکپارچه خودروهای داخلی، خودروی سورن پلاس بنزینی را انتخاب کرده‌اند، خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، مشتریانی که در اولویت‌های بهار، تابستان یا پاییز سال ۱۴۰۳ قرار دارند و پیامک اطلاع‌رسانی را دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو، نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

شرایط فروش سورن پلاس بنزینی
شرایط فروش سورن پلاس بنزینی

فراخوان واریز وجه برای خرید دنا پلاس اتوماتیک (مرداد)

شرکت ایران‌خودرو از آغاز فرایند واریز وجه برای متقاضیان خرید خودروی دنا پلاس اتوماتیک خبر داد. بر اساس اطلاعیه این شرکت، مشتریانی که در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، اولویت پاییز ۱۴۰۳ برای خرید دنا پلاس اتوماتیک را کسب کرده‌اند، می‌توانند با دریافت پیامک اطلاع‌رسانی، نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

فراخوان واریز وجه سورن پلاس: مرداد 1403
فراخوان واریز وجه سورن پلاس: مرداد ۱۴۰۳

فروش فوق العاده لونا برقی (مرداد)

در سومین مرحله فروش این خودرو، آن دسته از افرادی که در اردیبهشت ماه امسال اقدام به ثبت نام اولیه کرده بودند، اکنون می‌توانند با واریز وجه، ثبت نام خود را نهایی کنند.

عنوانتوضیحات
تاریخ فروشمرداد ۱۴۰۳
مرحله فروشسومین مرحله فروش لونا برقی
متقاضیان واجد شرایطمتقاضیانی که در اردیبهشت ۱۴۰۳ براساس «اطلاعیه شماره ۲ سامانه یکپارچه عرضه خودرو برقی» نسبت به انتخاب خودرو لونا برقی اقدام نموده‌اند
تاریخ شروع ثبت نامیکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
تاریخ پایان ثبت نامشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
جزئیات بیشتردانلود شرایط فروش لونا برقی ایران خودرو -PDF

 

لیست قیمت ایران خودرو  (مرداد)

شرکت ایران خودرو با انتشار لیست جدید قیمت محصولات خود در مرداد ماه ۱۴۰۳، بار دیگر شاهد افزایش قیمت خودروهای تولیدی خود بود. اگرچه برخی از محصولات این شرکت با افزایش قیمت ناچیزی روبرو شده‌اند، اما وانت آریسان شاهد افزایش قیمت قابل توجهی بوده است. این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که بازار خودرو همچنان با نوسانات شدیدی همراه است و خریداران خودرو با چالش‌های زیادی مواجه هستند.

لیست قیمت ایران خودرو - مرداد 1403
لیست قیمت ایران خودرو – مرداد ۱۴۰۳

مجوز افزایش قیمت ایران خودرو (مرداد)

شرکت ایران خودرو با چراغ سبز وزارت صمت، در مرداد ماه ۱۴۰۳ شاهد افزایش قیمت قابل توجه محصولات خود شد. براساس این مصوبه، قیمت پایه مدل‌هایی همچون پژو ۲۰۷ دستی تا ۳۹۱,۰۸۰,۴۷۳ تومان و دنا پلاس تا ۴۴۸,۸۲۵,۴۷۰ تومان افزایش یافت.

مدل خودروقیمت کارخانه (تومان)قیمت نهایی
پژو ۲۰۷ دستی + هیدرولیک + فولادی۳۹۱,۰۸۰,۴۷۳
پژو ۲۰۷ اتومات + سقف فلزی۴۹۲,۶۵۶,۲۱۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3۳۷۹,۷۶۷,۵۹۹
سورن پلاس + مالتی مدیا + فولادی۳۹۹,۶۰۱,۷۴۷
سورن پلاس + مالتی مدیا + آلومینیومی۴۰۴,۹۲۱,۸۴۵
دناپلاس + فولادی + ترمز کاسه‌ای۴۴۸,۸۲۵,۴۷۰

فراخوان واریز وجه دنا پلاس (مرداد)

شرکت ایران خودرو، از کلیه افرادی که در سامانه یکپارچه نسبت به انتخاب خودروهای دنا پلاس دستی و اتوماتیک با اولویت تحویل تابستان ۱۴۰۳ اقدام نموده‌اند، دعوت به واریز وجه می‌نماید. متقاضیان گرامی می‌توانند پس از دریافت پیامک اطلاع‌رسانی، با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی شرکت نسبت به تکمیل فرایند خرید اقدام نمایند.

فراخوان واریز وجه دنا پلاس (مرداد)
فراخوان واریز وجه دنا پلاس (مرداد)

فروش فوق العاده وانت آریسان (تیر)

شرکت ایران خودرو در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان واقعی، طرح فروش نقدی وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز را با شرایطی ویژه آغاز کرده است.

عنوانجزئیات
نوع خودرووانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز
مجهز بهتجهیزات استاندارد اجباری ۱۴۰۳
موعد تحویلحداکثر ۹۰ روز
شرایط پرداختنقدی
تاریخ آغاز ثبت‌نامشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳، ساعت ۱۱ صبح
تاریخ پایان ثبت‌نامیکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ یا تا زمان تکمیل ظرفیت فروش
محل ثبت‌نامنمایندگی‌های مجاز ایران خودرو سراسر کشور
شرایط فروشدانلود

پیش فروش ایران خودرو برای مادران (تیر)

از چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳، مادرانی که در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی برای محصول هایما ۷X نام‌نویسی کرده و پیامک اطلاع‌رسانی این شرکت را دریافت کرده‌اند، می‌توانند نسبت به تکمیل ثبت‌نام خود در طرح جوانی جمعیت ایران خودرو اقدام نمایند.

متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به تکمیل ثبت‌نام خود در این طرح اقدام نمایند.

نام خودرومدلموعد تحویلبرنامه فروشپیش پرداخت (تومان)
هایما ۷X (طرح جوانی جمعیت)آبان ۱۴۰۳۱۰۹۳۳۰۷۷۳,۴۸۷,۶۰۰
هایما ۷X (طرح جوانی جمعیت)آذر ۱۴۰۳۱۰۹۳۳۱۶۹۶,۱۳۸,۸۰۰
هایما ۷X (طرح جوانی جمعیت)دی ۱۴۰۳۱۰۹۳۳۲۶۹۶,۱۳۸,۸۰۰

فروش خودرو برقی ایران خودرو (تیر)

شرکت ایران خودرو از تاریخ ۴ تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳، ثبت نام متقاضیان پیش ثبت نامی در دومین مرحله عرضه خودروهای برقی خود را آغاز کرده است. در این طرح، خودروی برقی لونا GRE با شرایط زیر به متقاضیان عرضه می‌شود:

مشخصات خودرو:

  • مدل: لونا GRE
  • کد کلاس: ۷۳۵۰۱
  • مبلغ قابل پرداخت: ۱,۲۱۳,۰۶۷,۷۰۰ تومان
  • رنگ قابل عرضه: سفید
  • برنامه فروش: ۱۰۹۱۳۸
  • موعد تحویل: ۹۰ روزه

ثبت نام صرفاً برای متقاضیانی امکان‌پذیر است که در مرحله پیش ثبت نام اولیه، ثبت نام کرده‌اند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه [لینک سامانه ثبت نام] نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام و واریز وجه اقدام نمایند.

ظرفیت محدود است و ثبت نام به ترتیب اولویت و تا تکمیل ظرفیت انجام خواهد شد.

فروش دنا پلاس دستی ۶ سرعته (تیر)

سامانه‌ای برای انتخاب و واریز وجه این خودرو با اولویت تابستان ۱۴۰۳ راه‌اندازی شده است. متقاضیان محترم می‌توانند طی مدت ۱۰ روز یا تا زمان تکمیل ظرفیت، با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

زمان فعال شدن این بخشنامه بر روی سایت ایران خودرو، پس از ارسال پیامک خواهد بود.

شرایط کامل فروش در سایت ایران خودرو در دسترس است.

فروش دنا پلاس دستی ۶ سرعته
فروش دنا پلاس دستی ۶ سرعته

قیمت روز محصولات ایران خودرو در خرداد

جدیدترین لیست قیمت محصولات ایران خودرو برای خرداد ۱۴۰۳ منتشر شد. در این لیست، قیمت تمامی خودروهای تولیدی این شرکت به تفکیک مدل و تیپ ارائه شده است.

لیست زیر شامل خودروهایی است که در حال حاضر در خط تولید قرار دارند و یا عرضه آنها در خردادماه ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

قیمت‌ها به تومان است و شامل هزینه‌های جانبی مانند مالیات، عوارض و بیمه نمی‌شوند.

قیمت روز محصولات ایران خودرو در خرداد 1403
قیمت روز محصولات ایران خودرو در خرداد ۱۴۰۳

شرایط فروش دنا پلاس ۶ سرعته ( خرداد )

این شرکت شرایط پیش‌فروش دنا پلاس ۶ سرعته را برای متقاضیان سامانه یکپارچه که در اولویت‌های تابستان ۱۴۰۳ قرار دارند، اعلام کرد.

چه کسانی می‌توانند در این طرح پیش‌فروش شرکت کنند؟

  • متقاضیانی که قبلاً در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده و جزو اولویت‌های دنا پلاس دستی تابستان ۱۴۰۳ ایران خودرو هستند.
  • افرادی که از طریق پیامک یا وب‌سایت فروش اینترنتی ایران خودرو از جزو بودن در لیست اولویت‌ها مطلع شده‌اند.

ثبت‌نام در این طرح فقط برای متقاضیانی که در لیست اولویت‌ها قرار دارند امکان‌پذیر است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و ثبت‌نام، می‌توانید به وب‌سایت فروش اینترنتی ایران خودرو مراجعه کنید.

با مراجعه به وب‌سایت فروش اینترنتی ایران خودرو می‌توانید نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنید.

شرایط فروش دنا پلاس ۶ سرعته برای متقاضیان سامانه یکپارچه
شرایط فروش دنا پلاس ۶ سرعته برای متقاضیان سامانه یکپارچه

آغاز فروش تارا دستی و اتوماتیک ویژه ثبت نامی های سامانه ( خرداد )

ایران خودرو اعلام کرد که امکان واریز وجه برای متقاضیان گروه تارا با اولویت زمستان ۱۴۰۲ (اعم از مدل دستی و اتوماتیک) فراهم شده است.

متقاضیان می‌توانند طی ۱۰ روز از تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

آغاز فروش تارا دستی و اتوماتیک ویژه ثبت نامی های سامانه
آغاز فروش تارا دستی و اتوماتیک ویژه ثبت نامی های سامانه

 

پیش‌فروش و فروش تارا دستی و اتوماتیک برای منتخبین سامانه یکپارچه (اردیبشهت)

از امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، امکان پیش‌فروش و فروش دو محصول محبوب ایران‌خودرو، تارا دستی و اتوماتیک، برای منتخبین سامانه یکپارچه فراهم شده است.

شرایط:

  • متقاضیان باید از قبل در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام کرده و جزو منتخبین زمستان ۱۴۰۲ باشند.
  • ثبت نام و واریز وجه فقط از طریق سایت اینترنتی esale.ikco.ir امکان‌پذیر است.
  • مهلت ثبت نام ۱۰ روز بوده و یا تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.
  • متقاضیان پس از دریافت پیامک از سوی ایران‌خودرو، می‌توانند نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

نکات مهم:

  • کلیه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های سامانه یکپارچه برای این طرح نیز لازم‌الاجرا است.
  • برنامه‌های پیش‌فروش مشمول مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت بوده و در صورت افزایش قیمت خودرو تا زمان تحویل، مبلغ پیش‌پرداخت ثابت خواهد ماند.
  • هرگونه تغییر در نرخ الزامات قانونی تا زمان صدور فاکتور، بر عهده خریدار خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، به سایت esale.ikco.ir مراجعه کنید.

پیش‌فروش و فروش تارا دستی و اتوماتیک برای منتخبین سامانه یکپارچه
پیش‌فروش و فروش تارا دستی و اتوماتیک برای منتخبین سامانه یکپارچه

 

فهرست مطالب:

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×