یکشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی معرفی گک آیون وی: نسل دوم با برد ۷۵۰ کیلومتر
گک آیون وی

معرفی معرفی گک آیون وی: نسل دوم با برد ۷۵۰ کیلومتر

۱۴۰۳-۰۵-۰۴ زمان مطالعه: 3 دقیقه 19

به گزارش مجله ماشین، شرکت جی‌ای‌سی آیون روز سه‌شنبه ۲۳ جولای، از نخستین مدل راهبردی جهانی خود یعنی آیون وی نسل دوم رونمایی کرد. قیمت این خودرو بین ۱۲۹۸۰۰ تا ۱۸۹۸۰۰ یوان (۱۷۸۰۰ تا ۲۶۰۰۰ دلار) تعیین شده است که نسبت به نسل قبلی ۲۰ تا ۵۰ هزار یوان (۲۷۵۰ تا ۶۹۰۰ دلار) کاهش یافته است. مشتریان می‌توانند از بین هفت تیپ مختلف، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. بر اساس اعلام جی‌ای‌سی آیون، این خودرو تنها در یک ساعت و ۲۰ دقیقه پس از رونمایی، بیش از ۱۰ هزار سفارش دریافت کرد.

طراحی و ابعاد گک آیون وی

آیون وی نسل دوم بر پایه پلتفرم برقی AEP این برند ساخته شده است. این خودرو که رسماً به عنوان یک «اس‌یووی هوشمند و قدرتمند» معرفی شده، دارای ابعاد ۴۶۰۵ در ۱۸۵۴ (۱۸۷۶) در ۱۶۶۰ (۱۶۸۶) میلی‌متر و فاصله محوری ۲۷۷۵ میلی‌متر است.

در مقایسه، آیون وی پلاس نسل اول دارای ابعاد ۴۶۵۰ در ۱۹۲۰ در ۱۷۲۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۸۳۰ میلی‌متر است. بنابراین، آیون وی نسل دوم در همه ابعاد کوچک‌تر است.

گک آیون وی
نمای عقب گک آیون وی نسل دوم

جی‌ای‌سی آیون ادعا می‌کند که به عنوان یک مدل جایگزین، آیون وی نسل دوم از زبان طراحی جدیدی الهام گرفته از تی‌رکس استفاده می‌کند.

چراغ‌های جلوی مستطیلی شکل، به شکل حرف H طراحی شده‌اند که نماد پنجه‌های اژدها است. همچنین، این خودرو بر روی رینگ‌های پره‌ای شبیه به گلبرگ قرار دارد و از لاستیک‌های ماکسیس ویکترا اسپورت ۵ با مشخصات ۲۲۵/۴۵ R۱۹ استفاده می‌کند.

علاوه بر این، تیپ ۶۵۰ لیدار به یک لیدار روی سقف و همچنین پنج رادار موج میلی‌متری، ۱۱ دوربین و ۱۲ رادار اولتراسونیک مجهز شده است تا از سیستم کمک رانندگی هوشمند ADiGO Pilot پشتیبانی کند که توسط تراشه انویدیا اورین-ایکس تقویت می‌شود.

فضای داخلی گک آیون وی

در داخل خودرو، یک طرح استاندارد پنج نفره وجود دارد. طراحی داخلی شبیه به نسل قبلی است و با حذف بیشتر دکمه‌های فیزیکی، به یک صفحه کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی و یک صفحه آمپر تمام ال‌سی‌دی (ابعاد اعلام نشده) مجهز شده است.

علاوه بر این، جزئیاتی مانند دستگیره‌های در و دریچه‌های تهویه هوا از جنس فلز ساخته شده‌اند.

گک آیون وی
گک آیون وی

همچنین دو پنل شارژ بی‌سیم تلفن همراه و یک نوار نور محیطی روی کنسول وسط وجود دارد. یک جعبه ۶.۶ لیتری زیر کنسول وسط قرار دارد که از گرمایش، سرمایش و انجماد پشتیبانی می‌کند.

کمترین دما می‌تواند به ۱۵- درجه سانتی‌گراد و بالاترین دما به ۵۰ درجه سانتی‌گراد برسد. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سیستم صوتی بلژیکی پریمیوم با ساب ووفر ۸ اینچی اشاره کرد.

حجم استاندارد صندوق عقب ۴۲۷ لیتر است که پس از خواباندن صندلی‌های عقب به ۹۸۷ لیتر قابل افزایش است.

مشخصات فنی گک آیون وی

قدرت این خودرو از دو نوع موتور برقی با توان بالا و پایین تامین می‌شود که بسته به تیپ متفاوت است.

موتور برقی با توان پایین ۱۵۰ کیلووات و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر و موتور برقی با توان بالا ۱۶۵ کیلووات و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۷.۹ ثانیه است.

گک آیون وی
گک آیون وی

تمام مدل‌های این خودرو به باتری‌های لیتیوم آهن فسفات مجهز هستند که در ظرفیت‌های ۶۲.۲۶۸، ۶۲.۲۷، ۶۲.۶۸۱، ۷۴.۹۷۶، ۷۵.۲۶ و ۹۰.۲۱۵ کیلووات ساعت عرضه می‌شوند و برد ۵۲۰، ۶۵۰ و ۷۵۰ کیلومتری (بر اساس استاندارد CLTC) را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، پلتفرم کاربید سیلیکون ۴۰۰ ولت و فناوری شارژ سریع ۳C این خودرو می‌تواند با ۱۵ دقیقه شارژ، برد ۳۷۰ کیلومتری را فراهم کند.

جدول مشخصات

مشخصاتتوضیحات
نوع خودروSUV تمام الکتریکی
پلتفرمAEP (پلتفرم وسیله نقلیه الکتریکی)
ابعاد۴۶۰۵/۱۸۵۴ (۱۸۷۶)/۱۶۶۰ (۱۶۸۶) mm
فاصله محور‌ها۲۷۷۵ mm
برد الکتریکی۵۲۰ km، ۶۵۰ km، ۷۵۰ km
قیمت۱۲۹,۸۰۰ – ۱۸۹,۸۰۰ یوان (۱۷,۸۰۰ – ۲۶,۰۰۰ دلار آمریکا)
نوع باتریلیتیوم آهن فسفات
ظرفیت باتری۶۲.۲۶۸ kWh، ۶۲.۲۷ kWh، ۶۲.۶۸۱ kWh، ۷۴.۹۷۶ kWh، ۷۵.۲۶ kWh، ۹۰.۲۱۵ kWh
قدرت موتور۱۵۰ kW/240 Nm (قدرت پایین)، ۱۶۵ kW/240 Nm (قدرت بالا)
زمان شتاب ۰-۱۰۰ km/h۷.۹ ثانیه
ظرفیت صندوق۴۲۷ L (قابل افزایش به ۹۸۷ L)
فناوری شارژ سریع۳۷۰ km در ۱۵ دقیقه
صفحه نمایش مرکزی۱۴.۶ اینچ
سیستم صوتیسیستم صوتی پریمیوم بلژیکی با ساب ووفر ۸ اینچی
سیستم دستیار رانندگیADiGO Pilot با چیپ NVIDIA Orin-X
تجهیزات داخلیپنل کنترل مرکزی LCD، شارژ بی‌سیم دوتایی برای موبایل، نوار نورپردازی داخلی، جعبه ۶.۶ L با قابلیت گرمایش، خنک‌سازی و انجماد
ویژگی‌های ظاهریچراغ‌های جلو به شکل “H”، رینگ‌های چند پره‌ای به سبک گلبرگ با لاستیک‌های Maxxis Victra Sport 5

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×