دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نیسان تولیدات کارخانه اصلی ژاپن را کاهش داد
نیسان تولیدات کارخانه اصلی ژاپن را کاهش داد

نیسان تولیدات کارخانه اصلی ژاپن را کاهش داد

۱۴۰۳-۰۵-۰۶ زمان مطالعه: 2 دقیقه

دو منبع آگاه اعلام کردند که شرکت خودروسازی نیسان تولیدات برنامه‌ریزی‌شده کارخانه اصلی خود در ژاپن را در این ماه یک سوم کاهش داده است. این اقدام همچنین منجر به کاهش تولید مدل کراس‌اور پرچمدار این شرکت خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، این خودروساز ژاپنی روز پنج‌شنبه با اعلام حذف تقریباً کامل سود در دوره آوریل تا ژوئن و کاهش چشم‌انداز سالانه خود، پس از ارائه تخفیف‌های عمیق در ایالات متحده، بر افزایش ریسک در بزرگ‌ترین بازار خود تأکید کرد.

بر خلاف رقبای خود، تویوتا و هوندا، نیسان در بازار ایالات متحده مدل‌های هیبریدی ارائه نمی‌دهد و بنابراین از افزایش اخیر تقاضای مصرف‌کنندگان آمریکایی برای خودروهای هیبریدی، در پی کاهش علاقه به خودروهای برقی، بهره‌مند نشده است.

طبق گفته دو منبع آگاه از این موضوع، این خودروساز اکنون قصد دارد ماه جاری میلادی تنها حدود ۲۵ هزار خودرو در کارخانه کیوشو در جنوب غربی ژاپن تولید کند. هر دو منبع به دلیل محرمانه بودن اطلاعات از ذکر نام خود خودداری کردند.

سخنگوی نیسان گفت که این شرکت بلافاصله قادر به اظهار نظر نیست.

منابع خبری اعلام کردند که این شرکت انتظار دارد حدود ۱۰ هزار دستگاه از کراس‌اور روگ را برای صادرات در این کارخانه تولید کند که نیمی از برنامه تولید قبلی این خودرو در این ماه است.

علاوه بر کیوشو، نیسان مدل‌های روگ را در اسمیرنا، تنسی نیز تولید می‌کند.

یکی از منابع گفت که کارگران خط تولید در کیوشو به دلیل کاهش تولید، اکنون کمتر از هشت ساعت در روز کار می‌کنند و روزانه کمی بیش از هفت ساعت مشغول به کار هستند.

شخص دیگری گفت که نیسان در ایالات متحده انباری از مدل‌های ۲۰۲۳ روگ ایجاد کرده بود و با عرضه مدل ۲۰۲۴، فروش این مدل‌ها دشوارتر شده است.

این شخص افزود: «نیسان مجبور شد برای پاک کردن مدل ۲۰۲۳ مشوق‌های تهاجمی ارائه دهد، در حالی که از تبلیغات تهاجمی برای مدل سودآورتر ۲۰۲۴ خودداری کرد.»

مشکلات هیبریدی

نیسان در ماه مارس اعلام کرد که در سه سال آینده ۳۰ مدل جدید را عرضه خواهد کرد و هدف دارد فروش جهانی خود را یک میلیون دستگاه افزایش دهد و در عین حال برای بهبود سودآوری هزینه‌ها را کاهش دهد.

این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۳.۴ میلیون خودرو در سطح جهانی فروخت که نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش داشت.

اگرچه نیسان دو خودروی برقی در ایالات متحده می‌فروشد، اما با عدم ارائه مدل‌های هیبریدی در این بازار غافلگیر شده است و به جای آن روی علاقه مصرف‌کنندگان آمریکایی به خودروهای بنزینی یا برقی شرط‌بندی کرده است. این موضوع احتمالا همچنان ادامه خواهد داشت.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی به مشتریان نوشتند: «کل بازار ایالات متحده شاهد تغییر تقاضا به سمت خودروهای هیبریدی است» و افزودند که انتظار می‌رود عرضه هیبرید نیسان در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۶ انجام شود.

نیسان گفته است که از ۳۰ مدل برنامه‌ریزی‌شده خود، ۱۶ مدل برقی خواهند بود که شامل هشت خودروی برقی و چهار خودروی هیبریدی پلاگین می‌شود.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان، روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری گفت که این شرکت به دنبال تقویت خط تولید خود در آمریکای شمالی، از جمله با خودروهای هیبریدی پلاگین، خواهد بود، اما از ارائه زمان‌بندی مشخص خودداری کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×