پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کاهش سود مرسدس به دلیل چالش‌های بازار چین
کاهش سود مرسدس به دلیل چالش‌های بازار چین

کاهش سود مرسدس به دلیل چالش‌های بازار چین

۱۴۰۳-۰۵-۰۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت مرسدس بنز روز جمعه پس از فروش و درآمد ضعیف در سه ماهه دوم، پیش‌بینی حاشیه سود سالانه خود را کاهش داد، اما انتظار دارد مدل‌های جدید به آنها در مبارزه با رقابت شدید در چین در نیمه دوم سال کمک کند.

به گزارش مجله ماشین، خودروسازان آلمانی با تقاضای ضعیف برای خودروهای برقی، همراه با رقابت شدید محلی در چین، گلوگاه‌های زنجیره تأمین و نرخ بهره بالا که همچنان بالاست، دست و پنجه نرم کرده‌اند.

مرسدس اعلام کرد که انتظار دارد فروش خودروهای هیبریدی پلاگین در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ افزایش یابد، زیرا صنعت در اروپا و ایالات متحده شاهد تقاضای قوی‌تر برای مدل‌های هیبریدی است، در حالی که فروش خودروهای برقی از انتظارات عقب مانده است.

این خودروساز انتظار دارد بازده تعدیل شده فروش امسال در محدوده ۱۰ تا ۱۱ درصد باشد که از محدوده هدف قبلی ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است.

کاهش چشم‌انداز باعث شد سهام این شرکت در معاملات اولیه ۱.۴ درصد کاهش یابد.

تحلیلگران برنشتاین در یادداشتی برای مشتری نوشتند که در حالی که برخی از سرمایه‌گذاران انتظار هشدار سود داشتند، صرفا کاهش پیش‌بینی حاشیه سود توسط مرسدس «احتمالا با آسودگی همراه خواهد بود.»

بخش خودروهای این شرکت در سه ماهه دوم به بازده فروش ۱۰.۲ درصد دست یافت، در حالی که درآمد تعدیل شده آن کمتر از انتظارات تحلیلگران بود.

مرسدس از کاهش ۶ درصدی فروش در نیمه اول سال خبر داد که در آن فروش خودروهای برقی ۱۷ درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران سیتی در یادداشتی برای مشتری نوشتند: «به طور کلی، عملکرد مرسدس بهبود یافته است، اما کل فروش و ترکیب فروش رده بالا همچنان ضعیف بوده است.»

مرسدس اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصادی با عدم اطمینان همراه است و افزود که بهبود احساس بازار در اروپا و «تحرک قوی» برای فروش و تقاضا در بازار ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کند.

با این حال، مرسدس «نگاه محتاطانه‌ای» به چین دارد، جایی که انتظار رقابت شدید در بخش‌های مدل‌های پایه و اصلی خود را دارد، در حالی که «به دنبال دفاع موفقیت‌آمیز از موقعیت پیشتاز» برای مدل‌های رده بالای خود است.

اولا کالنیوس، مدیرعامل، در یک تماس کنفرانسی با سرمایه‌گذاران گفت که این خودروساز رویکرد انعطاف‌پذیر خود را برای ارائه هر دو مدل بنزینی و برقی به مصرف‌کنندگان بر اساس تقاضا ادامه خواهد داد.

اما او گفت که این شرکت به دلیل سرعت پذیرش مدل‌های برقی در بزرگترین بازار خودرو جهان، باید با خودروهای برقی در چین رقابت کند.

کالنیوس گفت: این رقابتی است که باید در آن حضور داشته باشید.

این گروه از کاهش ۲۷.۵ درصدی درآمد تعدیل شده در بخش خودروهای خود در سه ماهه دوم خبر داد، در حالی که LSEG (London Stock Exchange Group) این کاهش را ۲۶ درصد تخمین زده بود.

در سطح گروه، درآمد قبل از سود و مالیات (EBIT) در این سه ماهه مطابق با اجماع LSEG، ۱۹.۱ درصد کاهش یافت.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×