پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی شورولت کوروت ZR1: شاهکار جدید با قدرتی فراتر از تصور
شورولت کوروت ZR1

معرفی شورولت کوروت ZR1: شاهکار جدید با قدرتی فراتر از تصور

۱۴۰۳-۰۵-۰۶ زمان مطالعه: 3 دقیقه 12

به گزارش مجله ماشین، شورولت با معرفی کوروت ZR1 غیرقابل تصور را به واقعیت تبدیل کرده است. این خودرو که با لقب “پادشاه تپه” شناخته می‌شود، با قدرتمندترین موتور V8 تولید شده در آمریکا توسط یک خودروساز، مشخصات شگفت‌انگیز و طراحی نمادین به چالش کشیدن بهترین سوپراسپرت‌های جهان می‌پردازد و در دو نسخه کوپه و کانورتیبل عرضه می‌شود.

کوروت ZR1 دارای موتور ۵.۵ لیتری، دو توربوشارژ DOHC با میل‌لنگ صاف به نام LT7 است.

موتور LT7 توان ۱۰۶۴ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه و ۸۲۸ پوند فوت گشتاور در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند، که بیشترین توان تولیدی از یک کوروت کارخانه‌ای و قدرتمندترین موتور V8 تولید شده در آمریکا توسط یک خودروساز است.

کوروت ZR1 دارای سرعت نهایی تخمینی بیش از ۲۱۵ مایل در ساعت در پیست مسابقه است و با زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه مسافت یک چهارم مایل را طی می‌کند.

بسته آئرودینامیک فیبر کربنی موثر آن، در سرعت نهایی بیش از ۱۲۰۰ پوند نیروی فشار ایجاد می‌کند.

ZR1 یکی از نمادین‌ترین سبک‌های تاریخ کوروت یعنی پنجره عقب شکاف‌دار را احیا می‌کند.

موتور و عملکرد شورولت کوروت ZR1

موتور ۵.۵ لیتری LT7 دو توربوشارژ DOHC V8 کوروت ZR1 با همان معماری موتور LT6 06 آغاز می‌شود، که قدرتمندترین موتور V8 تولیدی بدون توربوشارژ است، و آن را با دو توربوشارژ به سطح بعدی می‌رساند. اولین بار برای یک کوروت کارخانه‌ای.

موتور LT7 همچنین با افزودن سیستم تزریق سوخت پورت ثانویه، پشتیبانی خنک‌سازی و روغن‌کاری توربو و تغییرات در وزنه‌های تعادل برای احتساب پیستون‌های منحصر به فرد و میله‌های اتصال منحصر به فرد، بر این معماری موتور بنا شده است.

آیرودینامیک و کنترل

آیرودینامیک هدفمند بیشترین نیروی فشار را از یک کوروت با بیش از ۱۲۰۰ پوند در سرعت نهایی فراهم می‌کند. کوروت ZR1 با دو تنظیمات مجزا، مجهز به دمپرهای مغناطیسی، به این هدف دست می‌یابد. شاسی استاندارد کوروت ZR1 با بدنه‌ای براق‌تر و اسپویلر کوچک‌تر عرضه می‌شود. این خودرو همچنین دارای اسپلیتر جلوی فیبر کربنی استاندارد، قالب‌های راکر، ورودی هوای جانبی با خنک‌کننده ترمز یکپارچه و زیر بال جلوی با دیفکتورهای گورنی است.

شورولت کوروت ZR1
نمای عقب شورولت کوروت ZR1

سیستم ترمز جدید

کنترل عملکرد بالای ZR1 با سیستم ترمز جدیدی انجام می‌شود. بسته ترمز از تکنولوژی انقلابی تولید روتور سرامیک کربن استفاده می‌کند تا دوام بیشتری داشته باشد و دمای قطعات ترمز را کاهش دهد. روتورهای جلو به قطر ۱۵.۷ اینچ و روتورهای عقب به قطر ۱۵.۴ اینچ هستند.

طراحی و امکانات

برای ZR1، عملکرد و طراحی به سرعت در هم آمیخته شده‌اند تا یک نماد فوری خلق شود – نمادی شایسته بازگشت پنجره عقب شکاف‌دار تاریخی. این خودرو با سقف فیبر کربنی برای کاهش جرم و مرکز ثقل پایین‌تر، طراحی منحصر به فرد چرخ‌های آلومینیومی در چهار رنگ مختلف، و طراحی چرخ‌های فیبر کربنی جدید ارائه می‌شود. کابین کوروت ZR1 با نشان‌گذاری منحصر به فرد ZR1، دوخت خاص درب‌ها و گیج بوست برای اولین کوروت کارخانه‌ای توربوشارژ شده تجهیز شده است.

کوروت ZR1 در سال ۲۰۲۵ وارد خط تولید خواهد شد و در کارخانه بولینگ گرین جنرال موتورز در کنتاکی ساخته می‌شود. این خودرو به خانواده کوروت شامل کوروت استینگری، کوروت Z06 و کوروت E-Ray می‌پیوندد تا همچنان به ارتقاء این خانواده ادامه دهد.

شورولت کوروت ZR1
شورولت کوروت ZR1

جدول مشخصات شورولت کوروت ZR1

ویژگیمشخصات
موتور۵.۵ لیتری V8 دو توربوشارژ DOHC با میل‌لنگ صاف (LT7)
قدرت موتور۱۰۶۴ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور موتور۸۲۸ پوند فوت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعتبیش از ۲۱۵ مایل در ساعت (بر اساس تخمین‌های جنرال موتورز)
زمان تسریع از ۰ تا ۶۰ مایلکمتر از ۳ ثانیه (بر اساس تخمین‌های جنرال موتورز)
زمان طی مسافت یک چهارم مایلکمتر از ۱۰ ثانیه (بر اساس تخمین‌های جنرال موتورز)
آیرودینامیکبیش از ۱۲۰۰ پوند نیروی فشار در سرعت نهایی
ترمزهاروتورهای سرامیک کربنی، قطر جلو ۱۵.۷ اینچ و عقب ۱۵.۴ اینچ
سیستم انتقال قدرتگیربکس دوکلاچه هشت‌سرعته
چرخ‌هاچرخ‌های جلو ۲۰ اینچ و چرخ‌های عقب ۲۱ اینچ
تیوینگ و تنظیماتشامل پکیج ZTK با بال عقب پرقدرت، پل‌های جلو و گونی‌های بالای کاپوت
سیستم تعلیقتنظیمات سیستم تعلیق جدید و لاستیک‌های Michelin Pilot Sport Cup 2 R
جنس بدنهفیبر کربنی و آلومینیوم
رنگ‌ها و طراحیرنگ‌های جدید شامل زرد رقابتی، بنفش هیستریا و نارنجی سبیرینگ، طراحی داخلی جدید هابانرو و دوخت آبی

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×