دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اتحاد بزرگ خودروسازان ژاپنی / میتسوبیشی به هوندا و نیسان پیوست
میتسوبیشی به هوندا و نیسان پیوست

اتحاد بزرگ خودروسازان ژاپنی / میتسوبیشی به هوندا و نیسان پیوست

۱۴۰۳-۰۵-۰۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت ژاپنی میتسوبیشی موتورز  قرار است به اتحاد میان هوندا موتور  و نیسان موتور ملحق شود. با این الحاق، گروه خودروسازی‌ای با مجموع فروش سالانه‌ی بیش از ۸ میلیون خودرو شکل خواهد گرفت.

به گزارش مجله ماشین، روزنامه ژاپنی نیکی روز یکشنبه گزارش داد که میتسوبیشی موتورز که ۳۴ درصد از سهام آن متعلق به نیسان است، برای نهایی کردن جزئیات مشارکت خود با هوندا و نیسان همکاری خواهد کرد. با این حال، به نظر می‌رسد هدف این سه شرکت، استانداردسازی نرم‌افزارهای درون-خودرویی است که وظیفه‌ی کنترل خودروها را برعهده دارند.

میتسوبیشی موتورز درباره‌ی این گزارش اظهارنظری نکرده است و مقامات نیسان و هوندا نیز به صورت لحظه‌ای در دسترس نبودند.

این حرکت در شرایطی صورت می‌گیرد که نیسان، سومین خودروساز بزرگ ژاپن، به طور پیوسته در حال از دست دادن سهم بازار خود در دو بازار بزرگ یعنی ایالات متحده و چین است. این دو کشور در مجموع، نیمی از فروش جهانی نیسان در سال مالی منتهی به مارس را تشکیل می‌دادند.

روز پنجشنبه، این شرکت پس از آنکه تخفیف‌های سنگین در ایالات متحده تقریبا به طور کامل سود سه‌ماهه‌ی اول آن را از بین برد، چشم‌انداز سالانه‌ی خود را کاهش داد.

همکاری می‌تواند به خودروسازان ژاپنی کمک کند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند و برای مقابله با رقابت شدید در بخش خودروهای الکتریکی که تحت سلطه‌ی شرکت‌هایی مانند BYD چین (با نماد ۰۰۲۵۹۴ در بازار بورس اوراق بهادار شنژن) و تسلا (با نماد TSLA.O) قرار دارد، توانمند شوند.

در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، برندهای ژاپنی پیش از این قوی بودند اما اکنون در برابر خودروسازان داخلی قرار گرفته‌اند که به سرعت تولید را افزایش داده‌اند و با خودروهای ارزان‌قیمت مجهز به نرم‌افزار، نظر مصرف‌کنندگان را جلب کرده‌اند.

نیسان و هوندا در ماه مارس اعلام کردند که در حال بررسی یک مشارکت راهبردی در زمینه‌ی تولید قطعات خودروهای الکتریکی هستند، چرا که آن‌ها به دنبال کسب جایگاه محکم‌تری در بازار جهانی خودروهای برقی هستند که انتظار می‌رود در سال‌های آینده رشد کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×