جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی جیلی گلکسی L6: نسخه کریتیو ادیشن
جیلی گلکسی ال 6

معرفی جیلی گلکسی L6: نسخه کریتیو ادیشن

۱۴۰۳-۰۵-۰۷ زمان مطالعه: 3 دقیقه 7

جیلی، خودروساز چینی، نسخه جدیدی از سدان پلاگین هیبریدی گلکسی L6 خود را با نام «کریتيو اديشن» و با قیمت ۱۷۹۰۰ دلار (معادل ۱۲۹۸۰۰ یوان) روانه بازار چین کرد. این مدل به عنوان یکی از تیپ‌های جدید در خانواده گلکسی L6 عرضه شده و با طراحی بیرونی جدید به رنگ صورتی و امکانات ارتقا یافته همراه است.

به گزارش مجله ماشین، جیلی گلکسی L6 کریتیو ادیشن از نظر طراحی بیرونی تفاوتی با مدل‌های فعلی ندارد و تنها رنگ بدنه جدید صورتی و سقف مشکی برای آن در نظر گرفته شده است. این خودرو همچنان دارای ابعاد ۴۷۸۲ در ۱۸۷۵ در ۱۴۸۹ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۵۲ میلی‌متر است. ضریب آیرودینامیکی آن ۰.۲۶Cd بوده و فاصله توقف ۱۰۰ تا صفر کیلومتر بر ساعت نیز ۳۶.۵ متر اعلام شده است.

از نظر امکانات، کریتیو ادیشن نسبت به مدل‌های پایه هفت قابلیت جدید شامل چراغ‌های جلو و عقب LED تعاملی با قابلیت ایجاد ۱۰۰ سناریو نوری همراه با موسیقی، آینه‌های جانبی بدون قاب، رینگ‌های ۱۸ اینچی، درب صندوق عقب برقی و سقف پانوراما ۱.۷۶ متر مربعی را به همراه دارد.

قوای محرکه این خودرو همچنان از سیستم هیبریدی نوردتور ۸۸۴۸ جیلی تشکیل شده که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی به همراه گیربکس سه سرعته DHT است.

موتور بنزینی قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ نیوتن‌متر بوده و موتور برقی نیز ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۳۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

جیلی گلکسی ال 6
نمای عقب جیلی گلکسی ال ۶

شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز ۶.۳ ثانیه اعلام شده است. باتری لیتیوم آهن فسفات ۱۸.۷۴ کیلووات ساعتی این خودرو برد حرکتی ۱۲۰ کیلومتر در حالت تمام برقی و ۱۳۷۰ کیلومتر در حالت ترکیبی را ارائه می‌دهد.

طراحی داخلی خودرو با تم خاکستری تیره و استفاده بیشتر از مواد جیر در کنسول وسط همراه است. کابین خودرو به یک نمایشگر مرکزی ۱۳.۲ اینچی، یک نمایشگر پشت آمپر ۱۰.۲۵ اینچی و فرمان چندکاره D شکل مجهز است که مشابه مدل‌های فعلی است.

سیستم عامل خودرو بر پایه Galaxy N OS و با پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ کوالکام کار می‌کند. علاوه بر این، خودرو به امکاناتی همچون کروز کنترل، دوربین ثبت تصویر، دستیار صوتی، وای فای، سیستم صوتی، کنترل از راه دور و سیستم نظارت بر کیفیت هوا مجهز است. صندلی‌های خودرو با قابلیت ماساژ، تهویه، گرمایش و تنظیم برقی ارائه می‌شوند.

همچنین، سیستم نورپردازی داخلی با ۲۵۶ رنگ قابلیت تغییر حالت در پنج سناریو مختلف شامل باز شدن درب، فرمان صوتی، ریتم موسیقی، تنظیم تهویه مطبوع و حالت استراحت را دارد.

بر اساس آمار منتشر شده، سری خودروهای جیلی گلکسی در ماه ژوئن توانست ۱۵۹۷۵ دستگاه خودرو به فروش برساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵.۲ درصد و نسبت به ماه گذشته ۱۲.۶ درصد افزایش یافته است. به طور خاص، گلکسی L6 در این مدت ۶۳۹۱ دستگاه به فروش رساند که نسبت به ماه قبل ۴.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین، مجموع فروش این سری خودروها از ابتدای سال جاری تا پایان ژوئن به ۸۱ هزار و ۴۲۱ دستگاه رسیده است.

گالری تصاویر جیلی گلکسی L6 نسخه کریتیو ادیشن

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×