پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اختلاف نظر شورای رقابت و خودروسازان بر سر قیمت‌گذاری خودرو
اختلاف نظر شورای رقابت و خودروسازان بر سر قیمت‌گذاری خودرو

اختلاف نظر شورای رقابت و خودروسازان بر سر قیمت‌گذاری خودرو

۱۴۰۳-۰۵-۰۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، در اظهاراتی جدید نسبت به انتشار جدول قیمت جدید خودرو توسط خودروسازان ابراز نگرانی کرد. وی این اقدام را اشتباه دانسته و تأکید کرد که هماهنگی بین شورای رقابت و خودروسازان برای جلوگیری از التهاب بازار ضروری است.

به گزارش مجله ماشین، به گفته‌ی توکلی، شورای رقابت در حال بررسی دقیق نحوه محاسبه قیمت تمام شده خودروها است و در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف، با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد. وی همچنین بر این نکته تأکید کرد که خودروسازان مجاز به دریافت هرگونه وجه اضافی از مصرف‌کنندگان نیستند و باید به مقررات تعیین شده پایبند باشند.

سخنگوی شورای رقابت در ادامه خاطرنشان کرد که اظهارنظرهای غیرکارشناسی در خصوص قیمت خودرو می‌تواند موجب تشدید التهاب بازار شود و فرایند تغییر قیمت‌ها باید مطابق مصوبات شورای رقابت انجام شود.

توکلی در گفت‌وگو با رسانه‌ها نیز بر این موضوع تأکید کرد که شورای رقابت وظیفه قیمت‌گذاری ندارد، بلکه تنها دستورالعمل‌های مربوط به قیمت‌گذاری را تدوین می‌کند. وی افزود که کلیه جداول قیمت‌گذاری پیشنهادی توسط خودروسازان باید پیش از انتشار، مورد بررسی و تأیید شورای رقابت قرار گیرند.

در مجموع، اختلاف نظر بین شورای رقابت و خودروسازان در خصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو همچنان ادامه دارد و این موضوع بر بی‌ثباتی بازار خودرو تأثیر گذاشته است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×