پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بی وای دی به تولید یک میلیونمین دستگاه از سری Song Plus دست یافت
بی وای دی به تولید یک میلیونمین دستگاه از سری Song Plus دست یافت

بی وای دی به تولید یک میلیونمین دستگاه از سری Song Plus دست یافت

۱۴۰۳-۰۵-۰۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت خودروسازی بی وای دی طی مراسمی رسمی از تولید یک میلیونمین دستگاه از سری خودروهای Song Plus خبر داد. این سری شامل نسخه‌های تمام الکتریکی و هیبریدی (DM-i) مدل Song Plus است که در اروپا با نام Seal U شناخته می‌شود.

به گزارش مجله ماشین،  Song Plus تنها در عرض سه سال پس از عرضه خود به فروش یک میلیون دستگاه دست یافت و بدین ترتیب نخستین شاسی‌بلند انرژی جدید چین شد که به این مهم دست می‌یابد.

خودروی Song Plus در ابتدا در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک شاسی‌بلند کامپکت در جایگاه پایین‌تر از مدل Tang معرفی شد. این خودرو در ابتدا تنها با موتور احتراق داخلی عرضه می‌شد. نسخه هیبرید پلاگین (Song Plus DM-i) و نسخه تمام الکتریکی (Song Plus EV) هر دو در اوایل سال ۲۰۲۱ در چین به فروش رسیدند. مدل بنزینی Song Plus به دنبال تعهد بی وای دی به تمرکز صرف بر خودروهای نوین انرژی در سال ۲۰۲۲ متوقف شد.

بی وای دی با عرضه نسخه Champion در سال گذشته، خط تولید Song Plus را بازسازی کرد. فیس‌لیفت ۲۰۲۳ نشان Song  را با لوگوی استاندارد بی وای دی جایگزین کرد و با اتخاذ جلوپنجره بسته، آن را با سری Ocean بی وای دی همسو کرد.

بی وای دی به تولید یک میلیونمین دستگاه از سری Song Plus دست یافت
بی وای دی به تولید یک میلیونمین دستگاه از سری Song Plus دست یافت

در ۲۵ جولای، بی وای دی از مدل ۲۰۲۵ Song Plus DM-i رونمایی کرد که از فناوری پاورترین نسل پنجم DM بی وای دی بهره می‌برد. از نظر ظاهری تفاوت کمی بین نسخه جدید و نسخه‌های قبلی وجود دارد. با این حال، با پاورترین جدید، این خودرو می‌تواند با مصرف تنها ۳.۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر به برد ترکیبی ۱۵۰۰ کیلومتر دست یابد. این در مقایسه با نسل قبلی Song Plus با پاورترین DM 4.0 که مصرف سوخت ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و برد ترکیبی ۱۲۰۰ کیلومتر داشت، نشان‌دهر افزایش ۲۵ درصدی برد است.

مدل ۲۰۲۵ با باتری‌های Blade LFP ۱۸.۳ کیلووات ساعتی و ۲۶.۶ کیلووات ساعتی مانند مدل فعلی عرضه می‌شود. این باتری‌ها به ترتیب با استفاده از اندازه‌گیری‌های CLTC، بردهای تمام الکتریکی ۱۱۲ و ۱۶۰ کیلومتر را ارائه می‌دهند. ابعاد خودرو بدون تغییر در اندازه‌های ۴۷۷۵/۱۸۹۰/۱۶۷۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۶۵ میلی‌متر باقی مانده است.

Song Plus یکی از موفق‌ترین خطوط تولید بی وای دی بوده و در حال حاضر در چین (شی آن) و خارج از کشور در ازبکستان تولید می‌شود. بی وای دی در سال ۲۰۲۳ مدل Song Plus EV را در اروپا و مدل هیبرید پلاگین را در اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی کرد. این شرکت در سال جاری مدل‌های هیبرید پلاگین و تمام الکتریکی را در استرالیا، نیوزیلند و فیلیپین عرضه کرد. مدل‌های پلاگین و تمام الکتریکی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ مجموعاً ۲۲۴۶۵۶ دستگاه فروش داشته‌اند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×