چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی جتور X50: کراس اوور جدیدی که به بازار روسیه راه یافت
جتور X50

معرفی جتور X50: کراس اوور جدیدی که به بازار روسیه راه یافت

۱۴۰۳-۰۵-۰۹ زمان مطالعه: 3 دقیقه 5

برند جتور متعلق به شرکت چری چین است و در حال حاضر مدل‌های قدرتمند T2، کراس اوورهای Dashing، X70 Plus و X90 Plus را در بازار روسیه عرضه می‌کند. حالا با اضافه شدن جتور X50، سبد محصولات این برند تکمیل‌تر شده است. رونمایی رسمی این کراس اوور در نمایشگاه خودروهای چینی ۲۰۲۴ برگزار شد.

به گزارش مجله ماشین، همان‌طور که پیش‌تر گزارش شده بود، پایه این خودرو مدل Soueast DX5 است که آن هم متعلق به شرکت چری است. ابعاد جتور X50 برای بازار روسیه به شرح زیر است: طول ۴۳۹۷ میلی‌متر، عرض ۱۸۴۱ میلی‌متر، ارتفاع ۱۶۵۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۶۰۱ میلی‌متر. از نظر ابعاد، این کراس اوور به چری تیگو ۴ پرو، بلجی ایکس ۵۰ و GAC GS3 نزدیک است.

معرفی جتور X50: کراس اوور جدیدی که به بازار روسیه راه یافت
نمای عقب جتور X50

در مراسم معرفی این خودرو، شرکت جتور به مشخصات فنی آن نیز اشاره کرد. در بازار روسیه، X50 تنها با سیستم انتقال قدرت جلو، سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب عرضه خواهد شد. موتور پایه آن یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار است که به یک گیربکس ۵ سرعته دستی متصل شده است. همچنین، موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار نیز در دسترس است که به یک گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته متصل می‌شود.

جتور X50
جتور X50

از جمله امکانات رفاهی جتور X50 می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش ۱۰ اینچی، پشتیبانی از بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، فضای کافی برای نگهداری وسایل کوچک در داخل کابین، دو طرح داخلی روشن و تیره، صفحه نمایش مجازی پشت آمپر که به صورت یکپارچه با نمایشگر چندرسانه‌ای طراحی شده است، اشاره کرد.

جتور X50
جتور X50

صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی پوشیده شده‌اند و درهای داخلی با طرح هندسی لیزری تزئین شده‌اند. پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع به صورت جداگانه طراحی شده است. این خودرو به دستیار صوتی هوشمند مجهز شده است که دستورات صوتی را به زبان‌های روسی و انگلیسی تشخیص می‌دهد. همچنین سیستم دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باران و نور، ایربگ و پرده‌های ایمنی نیز در این خودرو تعبیه شده است.

جتور X50
جتور X50

کراس اوور X50 دارای جلوپنجره کرومی بزرگ با خطوط عمودی دوگانه، چراغ‌های جلو LED و آینه‌های جانبی معمولی است. در قسمت عقب نیز اسپویلر، چراغ ترمز مرکزی و رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی (و ۱۸ اینچی برای مدل‌های فول آپشن) به چشم می‌خورد.

در کل، جتور X50 یک کراس اوور کامپکت با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال یک خودروی شهری کاربردی هستند.

جدول مشخصات فنی جتور X50

ویژگیمشخصات
طول۴۳۹۷ میلی‌متر
عرض۱۸۴۱ میلی‌متر
ارتفاع۱۶۵۴ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۶۰۱ میلی‌متر
سیستم تعلیق جلومستقل مک‌فرسون
سیستم تعلیق عقبچند اتصالی
نوع موتور پایهبنزینی ۱.۵ لیتری بدون توربو
قدرت موتور پایه۱۱۳ اسب بخار
گیربکس موتور پایهدستی ۵ سرعته
نوع موتور توربوشارژبنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ
قدرت موتور توربوشارژ۱۴۷ اسب بخار
گیربکس موتور توربوشارژرباتی ۶ سرعته دو کلاچه
سیستم اطلاعات و سرگرمیصفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی، بلوتوث، Apple CarPlay و Android Auto
شارژر بی‌سیمدارد
صفحه نمایش دیجیتالدارد
روکش صندلی‌هااکولچر
پانل کنترل تهویه مطبوعجداگانه
دستیار صوتی هوشمندپشتیبانی از دستورات صوتی به زبان‌های روسی و انگلیسی
سیستم دید ۳۶۰ درجهدارد
سنسور باران و نوردارد
کیسه‌های هوا و پرده‌های ایمنیدارد
چرخ‌هانسخه پایه: ۱۷ اینچ، نسخه‌های بالاتر: ۱۸ اینچ
آینه‌های خارجیسنتی
دستگیره‌های درسنتی
ریل‌های سقفدارد
اسپویلر عقبدارد

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×