پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کاهش شدید تولید جهانی تویوتا در خردادماه
کاهش شدید تولید جهانی تویوتا در خردادماه

کاهش شدید تولید جهانی تویوتا در خردادماه

۱۴۰۳-۰۵-۰۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تولید جهانی خودروسازی تویوتا در ماه ژوئن (خردادماه) برای پنجمین ماه متوالی با کاهش مواجه شد. رسوایی صدور گواهینامه در ژاپن و رقابت شدید قیمتی در چین، به شدت بر این خودروساز ژاپنی ضربه زده است.

به گزارش مجله ماشین، تولید جهانی تویوتا، بزرگترین خودروساز ژاپن، در ماه گذشته ۱۲.۹ درصد کاهش یافت و به ۷۹۵,۸۶۲ دستگاه خودرو رسید. این شدیدترین افت تولید از دسامبر ۲۰۲۲ (آذرماه ۱۴۰۱) است.

در بازار داخلی ژاپن، پس از آنکه وزارت حمل و نقل این کشور تخلفاتی را در درخواست‌های صدور گواهینامه توسط تویوتا و سایر خودروسازان برای برخی مدل‌ها در جریان گسترش رسوایی ایمنی خودرو کشف کرد، تولید تویوتا ۱۸.۸ درصد کاهش یافت.

در چین، جایی که خودروسازان داخلی خودروهای الکتریکی مانند BYD به سرعت سهم بازار را به دست آورده‌اند و با کاهش شدید قیمت، رقابت را تهاجمی‌تر کرده‌اند، تولید تویوتا ۲۱.۷ درصد کاهش یافت. این پنجمین ماه متوالی است که خروجی تویوتا در چین با کاهش ۲۰ درصدی یا بیشتر روبرو می‌شود.

همچنین به دلیل تعداد روزهای تولید کمتر نسبت به سال گذشته، میزان تولید در آمریکای شمالی ۶.۲ درصد و در اروپا ۶.۶ درصد کاهش یافته است.

فروش جهانی تویوتا در این ماه با کاهش در ژاپن و چین، ۵.۱ درصد کاهش یافت.

این خودروساز قرار است روز پنجشنبه (۳ مرداد) نتایج مالی سه ماهه اول خود را اعلام کند. با توجه به برآوردهای اجماع LSEG از شش تحلیلگر، انتظار می‌رود که این شرکت سود عملیاتی خود را نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش دهد و به ۱.۳۵ تریلیون yen (۸.۷ میلیارد دلار) برساند. این افزایش عمدتاً به دلیل نرخ برابری پایین‌تر ین و تقاضای قوی برای خودروهای هیبریدی در ایالات متحده است.

در نیمه اول سال جاری، تولید جهانی این خودروساز ۵ درصد کاهش یافته و فروش جهانی آن ۰.۹ درصد افت کرده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×