دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی بیوک الکترا-LT کانسپت: رانندگی هوشمند
بیوک الکترا-LT کانسپت

معرفی بیوک الکترا-LT کانسپت: رانندگی هوشمند

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ زمان مطالعه: 3 دقیقه 7

کانسپت بیوک الکترا-LT یک شوتینگ بریک بزرگ است که تحت نظارت مرکز طراحی SAIC-GM PATAC و با بهره‌گیری از تخصص جهانی جنرال موتورز و با پشتیبانی از طراحی و فناوری پیشرفته ساخته شده است.

به گزارش مجله ماشین،این کانسپت نشان‌دهنده تفکر عمیق درباره نیازهای متنوع برای سفرهای هوشمند برقی آینده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد.

بیوک طی سال‌ها با تمرکز بر بازار چین، بینش منحصربه‌فردی را توسعه داده است. کاربران چینی به سمت تجربه‌های رانندگی چندمنظوره و متنوع گرایش پیدا کرده‌اند.

معرفی بیوک الکترا-LT کانسپت: رانندگی هوشمند
نمای عقب بیوک الکترا-LT کانسپت

کانسپت بیوک الکترا-LT تلاش می‌کند تا از طریق شوتینگ بریک، یک سبک زندگی خوشایندتر را تفسیر کند. با بهره‌گیری از فرم‌های عملکردی و جزئیات دقیق، این خودرو به نوعی احساس طبیعی درونی افراد را بیدار می‌کند. این کانسپت با الهام از کاوش در بی‌نهایت، سبک زندگی سالم، با کیفیت و راحت را در هر جزئیات خود گنجانده است.

بیوک الکترا-LT کانسپت
نمای جلو بیوک الکترا-LT کانسپت

کانسپت بیوک الکترا-LT با ابعاد بزرگ شوتینگ بریک خود، به طول ۵۰۳۶ میلی‌متر، عرض بیش از ۱۹۵۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلی‌متر، تناسبی بی‌نظیر دارد. با چرخ‌های ۲۱ اینچی و طراحی جلوی کوتاه، این خودرو با پروفایل کشیده، پویا و استوار خود، تلفیق کاملی از زیبایی (براق و ساده) با استفاده‌های کابین مانند سفر و کمپینگ ارائه می‌دهد.

بیوک الکترا-LT کانسپت
نمای جانبی بیوک الکترا-LT کانسپت

زاویه بالابر خط سقف به جریان هوای با سرعت بالا نزدیک‌تر است و اسپویلر دینامیکی براق آن اجازه می‌دهد تا جریان هوا به‌طور سریع و تمیز از بدنه خودرو عبور کند و در نتیجه گرداب‌های دم و مقاومت هوا کاهش یابد. در عین حال، سقف صاف‌تر نیز امکان‌های بیشتری برای فعالیت‌های بیرونی فراهم می‌کند. یک سیستم بارگذاری سقف امکان ایجاد فضای بزرگتر و پایدارتر برای حمل تجهیزات مختلف مانند چمدان، اسنوبورد، تخته‌های موج‌سواری، تجهیزات ماهیگیری، دوچرخه و غیره را فراهم می‌کند، که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی با سناریوهای مختلف کنار بیایند.

بیوک الکترا-LT کانسپت
بیوک الکترا-LT کانسپت

الکترا-LT از مفهوم طراحی جدید بیوک پیروی می‌کند و بر ترکیب ارگانیک فرم و عملکرد تأکید دارد. با الهام از «زیبایی‌شناسی جریان انرژی»، این خودرو سطحی با حس قوی جریان و تنش ایجاد می‌کند که خطوط اضافی را از بین می‌برد؛ رنگ بدنه زرد که نور و درخشندگی را ترکیب می‌کند، مانند ستاره‌های درخشان در شب تاریک می‌درخشد.

بیوک الکترا-LT کانسپت
بیوک الکترا-LT کانسپت

طراحی «دماغه کوسه» فضایی سه‌بعدی برجسته‌تر ایجاد می‌کند. چراغ‌های جلوی پرنده‌ای در زره‌پوش مشکی محکم پیچیده شده‌اند و الگوهای نوری بسیار ساده‌شده‌ای دارند. جلوپنجره به‌طور کامل بسته است و حس ظریف جریان نور و سایه را ایجاد می‌کند که حفاظت همه‌جانبه‌ای برای کابین در محیط‌های بیرونی فراهم می‌کند. چرخ‌های ۲۱ اینچی با طرح مخزن تیتانیومی که به‌طور جامع ماسک شده‌اند، به‌طور مؤثری ضریب مقاومت هوا را کاهش می‌دهند و حفاظت کاملی برای سیستم ترمز در جاده‌های سنگلاخ فراهم می‌کنند. این چرخ‌ها با سیستم چهارچرخ متحرک هوشمند و تعلیق بادی مستقل (با حداکثر ارتفاع از زمین ۴۰ میلی‌متر) ترکیب شده‌اند که قابلیت عبور و پایداری را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. این ترکیب به کاربران راحتی و اطمینان در هر قلمرو ناشناخته را ارائه می‌دهد.

بیوک الکترا-LT کانسپت
بیوک الکترا-LT کانسپت

جدول مشخصات بیوک الکترا-LT

ویژگیمشخصات
مدلبیوک الکترا-LT
نوع خودروشوتینگ بریک (Shooting Brake)
طول۵۰۳۶ میلی‌متر
عرضبیش از ۱۹۵۰ میلی‌متر
فاصله محورها۳۰۰۰ میلی‌متر
قطر چرخ‌ها۲۱ اینچ
سیستم تعلیقمستقل هوایی (Air Suspension)
حداکثر ارتفاع از زمین۴۰ میلی‌متر
رنگ بدنهزرد
نوع چراغ‌های جلوچراغ‌های پرچم‌دار با طراحی ساده
طراحی جلوپنجرهکاملاً بسته، با جریان نور و سایه
نوع چرخ‌هاچرخ‌های تیتانیومی با طراحی پوششی
سیستم چهارچرخ متحرکهوشمند مستقل (Intelligent AWD)
قابلیت باربری سقفسیستم باربری سقف برای حمل تجهیزات مختلف

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×