جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خودروی خودران تسلا دوباره قربانی گرفت؛ این بار یک موتورسیکلت‌سوار
خودروی خودران تسلا دوباره قربانی گرفت؛ این بار یک موتورسیکلت‌سوار

خودروی خودران تسلا دوباره قربانی گرفت؛ این بار یک موتورسیکلت‌سوار

۱۴۰۳-۰۵-۱۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

خودروی تسلا در حالت «رانندگی خودکار کامل» با موتورسیکلت تصادف کرد و یک کشته برجای گذاشت.

به گزارش مجله ماشین، پلیس سیاتل اعلام کرد خودروی مدل اس تسلا در زمان برخورد با یک موتورسیکلت سوار ۲۸ ساله در منطقه سیاتل در ماه آوریل در حالت «رانندگی خودکار کامل» بوده است. این حداقل دومین حادثه مرگباری است که با استفاده از این فناوری که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، امیدهای زیادی به آن بسته است، رخ داده است.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد راننده ۵۶ ساله به اتهام قتل غیرعمد ناشی از وسیله نقلیه به دلیل اعتراف به استفاده از تلفن همراه خود در حین استفاده از ویژگی دستیار راننده دستگیر شده است.

تسلا می‌گوید نرم‌افزار «رانندگی خودکار کامل (نظارت‌شده)» نیازمند نظارت فعال راننده است و خودروها را خودمختار نمی‌کند.

پیش از این، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی (NHTSA) اعلام کرده بود که بین آگوست ۲۰۲۲ تا آگوست ۲۰۲۳ یک حادثه مرگبار شامل یک خودروی تسلا با استفاده از نرم‌افزار FSD رخ داده است.

NHTSA اعلام کرد که از این تصادف آگاه است و در حال جمع‌آوری اطلاعات از اجرای قانون محلی و تسلا است.

پلیس گفت این پرونده همچنان تحت بررسی است، اما کارشناسان می‌گویند محدودیت‌هایی برای فناوری تسلا وجود دارد که به دوربین‌ها و هوش مصنوعی وابسته است.

چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند با سیستم فقط دوربین تسلا اشتباه پیش برود. به عنوان مثال، فاصله یک جسم را به طور نادرست اندازه‌گیری کند.

راج راجکومار، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون، گفت: جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها از انواع مختلف عناصر دنیای واقعی مانند موتورسیکلت و دوچرخه در طیف گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی، روشنایی، جاده و ترافیک بسیار چالش‌برانگیز است.

امسال، ماسک تولید خودروهای مقرون‌به‌صرفه کاملاً جدید تسلا را کنار گذاشت و شرط‌بندی خود را روی خودروهای خودران افزایش داد و گفت که اگر تسلا نتواند سال آینده به قابلیت رانندگی خودکار کامل دست یابد، شوکه خواهد شد.

او در مصاحبه‌ای با باشگاه مالکان تسلا در دره سیلیکون در آخر هفته گذشته گفت که خودروی آینده مانند یک «سالن پذیرایی کوچک متحرک» خواهد بود که رانندگان می‌توانند در آن فیلم تماشا کنند، بازی‌های ویدیویی انجام دهند، کار کنند و حتی بنوشند و بخوابند.

ماسک سال‌هاست که به دنبال دستیابی به قابلیت رانندگی خودکار است و این فناوری تحت بررسی‌های قانونی و نظارتی فزاینده‌ای قرار دارد.

NHTSA در آگوست ۲۰۲۱ پس از شناسایی بیش از یک دوجین تصادف که در آن خودروهای تسلا با وسایل نقلیه اضطراری ثابت برخورد کرده بودند، تحقیقاتی را در مورد اتوپایلوت آغاز کرد و صدها تصادف شامل اتوپایلوت را بررسی کرد.

در دسامبر ۲۰۲۳، تسلا مجبور شد تقریباً تمام خودروهای خود را در جاده‌های ایالات متحده برای افزودن محافظت‌های نرم‌افزاری فراخوان کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×