جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مشکلات چین، حاشیه سود بی‌ام‌و را پایین آورد
مشکلات چین، حاشیه سود بی‌ام‌و را پایین آورد

مشکلات چین، حاشیه سود بی‌ام‌و را پایین آورد

۱۴۰۳-۰۵-۱۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت بی‌ام‌و روز پنجشنبه گزارش داد که حاشیه‌ی سود بخش اصلی خودروهای این شرکت در سه ماهه دوم پایین‌تر از حد انتظار بوده است. این خبر به سهام بی‌ام‌و ضربه زد، زیرا تشدید رقابت و تقاضای ضعیف‌تر در چین بر این بخش تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش مجله ماشین، حاشیه‌ی سود پیش از بهره و مالیات (EBIT) بخش خودروهای این خودروساز آلمانی در سه ماهه‌ی دوم به ۸.۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که این رقم در دوره‌ی مشابه سال گذشته ۹.۲ درصد بود. این رقم همچنین از میانگین ۸.۷ درصدی که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، پایین‌تر است.

قیمت سهام بی‌ام‌و در ساعت ۰۷:۲۷ به وقت گرینویچ ۳.۸ درصد کاهش یافت.

بی‌ام‌و و همتایان آن در بازار کلیدی چین تحت فشار قرار دارند. خودروسازان داخلی چین با عرضه‌ی خودروهای برقی ارزان‌تر، در حال تصاحب سهم بیشتری از بازار هستند و این موضوع خودروسازان اروپایی را مجبور به کاهش قیمت کرده است.

اگرچه فروش بی‌ام‌و در چین در نیمه‌ی اول سال جاری ۴ درصد کاهش یافته است، اما عملکرد این شرکت در این منطقه نسبت به فولکس‌واگن و مرسدس بهتر بوده است.

بی‌ام‌و در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار دارد وضعیت اقتصادی چین در سه ماهه‌ی سوم تثبیت شود.

خودروسازان تحت فشار هستند تا با توجه به ضرب‌الاجل‌های تعیین شده توسط دولت‌های چین، اتحادیه‌ی اروپا و برخی ایالت‌های آمریکا که فروش خودروهای جدید بنزینی را از اواسط دهه‌ی آینده ممنوع می‌کنند، عرضه خودروهای برقی خود را افزایش دهند.

بی‌ام‌و که سرمایه‌گذاری سنگینی روی تغییر طراحی و مدل‌های جدید خود کرده است، شاهد تقاضای قوی برای مدل‌های تمام برقی خود است و این مورد، این شرکت را از رقبایش متمایز می‌کند.

اولیور زیپسه، مدیرعامل بی‌ام‌و، در سخنرانی خود برای سرمایه‌گذاران گفت: به اعتقاد ما، تحرک الکتریکی همچنان فناوری محرکه‌ی اصلی آینده و عامل اصلی رشد ما خواهد بود. وی افزود که بی‌ام‌و سومین تولیدکننده‌ی بزرگ خودروهای برقی در جهان است.

بی‌ام‌و و برندهای کوچک‌تر آن یعنی مینی و رولز-رویس، فروش خودروهای کاملاً برقی خود را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داده‌اند و این رقم به بیش از ۱۹۰،۰۰۰ دستگاه رسیده است.

والتر مِرتل، مدیر مالی بی‌ام‌و، با اشاره به چالش‌های ساختاری گسترده‌تر در بخش خودرو، گفت که این شرکت شاهد درخواست‌های بیشتری برای حمایت از زنجیره‌ی تامین خود است.

مِرتل گفت که با فرض اینکه وضعیت ژئوپلیتیکی و کلان اقتصادی وخیم‌تر نشود، این گروه همچنان به پیش‌بینی خود برای سال ۲۰۲۴ پایبند است و انتظار کاهش جزئی در سود پیش از مالیات را دارد.

هدف کلی شرکت برای حاشیه‌ی سود EBIT در بخش خودرو برای کل سال بین ۸ تا ۱۰ درصد است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×