پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی هاوال F7: ابعاد بزرگ‌تر، دو موتور و سیستم چهارچرخ محرک
هاوال F7

معرفی هاوال F7: ابعاد بزرگ‌تر، دو موتور و سیستم چهارچرخ محرک

۱۴۰۳-۰۵-۱۱ زمان مطالعه: 4 دقیقه 13

نسل جدید کراس‌اوور هاوال F7 تنها در نسخه مجهز به موتور توربوشارژ 2.0 لیتری به صورت چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. در حالی که در نسل قبلی، نسخه چهارچرخ محرک برای موتور 1.5 لیتری توربو نیز ارائه می‌شد. فروش این مدل جدید تا پایان تابستان آغاز خواهد شد.

به  گزارش مجله ماشین، یک هفته پیش، تیزری از کراس‌اوور هاوال F7 نسل دوم که برای بازار روسیه طراحی شده بود، منتشر شد. حال، دفتر روسیه این برند، طراحی بیرونی خودرو و جزئیات فنی و تجهیزات آن را به طور کامل منتشر کرده است. لازم به ذکر است که برخلاف نسل قبلی که مدلی مستقل بود، نسل جدید در چین از سال ۲۰۲۱ با نام شن‌شو (به معنی جانور یا هیولا) عرضه می‌شود. پیش از این، نسل قبلی در روسیه با نسخه کوپه F7x نیز عرضه می‌شد که در چین وجود نداشت. با این حال، حدود دو سال پیش، نسخه کوپه این خودرو در چین مشاهده شد. بنابراین، احتمال دارد که در آینده، هاوال F7 در روسیه همچنان در هر دو نسخه معمولی و کوپه عرضه شود.

طراحی هاوال F7

پلتفرم پایه نسل دوم این کراس‌اوور، Lemon2 است. ابعاد دقیق نسخه روسیه هنوز منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد مشابه هاوال شن‌شو در چین خواهد بود. به این معنی که هاوال F7 جدید نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده و تنها ارتفاع آن کاهش یافته است. ابعاد شن‌شو در چین به شرح زیر است: طول ۴۷۸۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۹۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۶۷۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۸۰۰ میلی‌متر. برای مقایسه، ابعاد نسل قبلی هاوال F7 در روسیه به ترتیب ۴۶۹۱، ۱۸۶۶، ۱۶۹۰ و ۲۷۲۵ میلی‌متر بوده است.

از ویژگی‌های ظاهری جدید F7 می‌توان به چراغ‌های جلو دو طبقه (چراغ‌های روشنایی در روز از سه خط LED تشکیل شده‌اند)، جلوپنجره بزرگ با نوارهای افقی کرومی، دستگیره‌های مخفی در و چراغ‌های عقب به شکل حرف Y اشاره کرد.

هاوال F7
نمای عقب هاوال F7

فضای داخل هاوال F7

هنوز تصویری از فضای داخلی منتشر نشده است و هاوال تنها به توصیف آن پرداخته است. ظاهرا طراحی داخلی F7 مشابه مدل چینی است و از یک مجموعه نمایشگر تشکیل شده است: یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپر و یک نمایشگر لمسی ۱۴.۶ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی. همچنین، برخی از عملکردها را می‌توان با فرمان صوتی کنترل کرد، مانند باز کردن سقف پانوراما یا پنجره‌ها و روشن کردن سیستم تهویه مطبوع. این کراس‌اوور روسی به سرویس‌های Yandex، نمایشگر هدآپ، گرمکن و تهویه صندلی‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی و بسیاری از امکانات دیگر مجهز خواهد بود.

هاوال F7
کابین هاوال F7

مشخصات فنی هاوال F7

هاوال F7 جدید همچنان با موتورهای بنزینی توربوشارژ ۱.۵ و ۲.۰ لیتری عرضه خواهد شد، اما تنظیمات آن‌ها تغییر کرده است. موتور ۱.۵ لیتری پایه ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، در حالی که موتور ۲.۰ لیتری ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور ۱.۵ لیتری نسل قبلی نیز ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشت، اما گشتاور آن ۲۸۰ نیوتن‌متر بود. موتور ۲.۰ لیتری نسل قبلی نیز ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور داشت. این کراس‌اوور نسل دوم با جعبه دنده روباتیک هفت سرعته با دو کلاچ مرطوب عرضه خواهد شد. همچنین، نسخه مجهز به موتور ۱.۵ لیتری تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، در حالی که در نسل قبلی، نسخه چهارچرخ محرک نیز برای این موتور ارائه می‌شد. نسخه مجهز به موتور ۲.۰ لیتری به صورت استاندارد به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است.

فروش هاوال F7 نسل دوم تا پایان تابستان آغاز خواهد شد و هنوز قیمت آن اعلام نشده است. قیمت نسل قبلی این خودرو از ۲۴۴۹۰۰۰ روبل شروع می‌شود. لازم به ذکر است که نسل قبلی این خودرو در روسیه تولید می‌شد و به احتمال زیاد، نسل جدید نیز در کارخانه هاوال در تولا تولید خواهد شد.

جدول مشخصات کراس‌اوور هاوال F7

ویژگیمشخصات
پلتفرمLemon2
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۷۸۰/۱۸۹۰/۱۶۷۵ میلی‌متر (احتمالاً مشابه مدل چینی Haval Shenshou)
فاصله بین دو محور۲۸۰۰ میلی‌متر
پیشرانه‌ها۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی – ۱۵۰ اسب بخار، ۲۳۰ نیوتن‌متر ۲.۰ لیتری توربوشارژ بنزینی – ۱۹۲ اسب بخار، ۳۲۰ نیوتن‌متر
گیربکسگیربکس ۷ سرعته دو کلاچه با کلاچ‌های «مرطوب»
نوع دیفرانسیل۱.۵ لیتری: دیفرانسیل جلو<br>2.0 لیتری: چهار چرخ متحرک (AWD)
طراحی خارجیچراغ‌های جلوی دو طبقه‌ای، جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی، دستگیره‌های درب کشویی، چراغ‌های عقب به شکل Y
نمایشگرهانمایشگر ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچ<br>نمایشگر لمسی مرکزی ۱۴.۶ اینچ
امکانات دیگرکنترل صوتی، نمایشگر سربالا (HUD)، سرویس‌های داخلی یاندکس، گرمکن و تهویه صندلی‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی و…
زمان عرضهتا پایان تابستان ۲۰۲۴
قیمت پایه (نسخه قبلی)۲,۴۴۹,۰۰۰ روبل روسیه (برای مدل ۲۰۲۴)
محل تولیدتولید محلی در کارخانه تولای Haval در روسیه

گالری تصاویر هاوال F7

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×