چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کاهش سود و ادامه‌ی برنامه‌های صرفه‌جویی فولکس‌واگن در بحران
کاهش سود و ادامه‌ی برنامه‌های صرفه‌جویی فولکس‌واگن در بحران

کاهش سود و ادامه‌ی برنامه‌های صرفه‌جویی فولکس‌واگن در بحران

۱۴۰۳-۰۵-۱۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت فولکس‌واگن روز پنجشنبه با اعلام کاهش سود عملیاتی در سه ماهه‌ی دوم به دلیل افزایش هزینه‌ها، هشدار داد که دوره‌ی کاهش هزینه‌های این شرکت همچنان ادامه خواهد داشت و فراتر از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ به طول خواهد انجامید.

به گزارش مجله ماشین، قیمت سهام این شرکت در معاملات اولیه‌ی روز با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل بدون تغییر قابل توجه باقی ماند. این در حالی است که این نتایج تا حد زیادی با برآوردهای تحلیل‌گران پس از کاهش چشم‌انداز سود شرکت توسط خودروساز از ۷ تا ۷.۵ درصد به ۶.۵ تا ۷ درصد در اواسط جولای مطابقت دارد.

این خودروساز آلمانی همچنین در حال اجرای برنامه‌ی صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد یورویی (۱۰.۸۳ میلیارد دلار) است که در دسامبر گذشته اعلام شد. انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۴ میلیارد یورو از این مبلغ صرفه‌جویی شود.

فولکس‌واگن اعلام کرد که بازدهی عملیاتی برند اصلی این شرکت (فولکس‌واگن) تحت فشار هزینه‌های بازسازی کاهش یافته و به ۵ درصد رسیده است، در حالی که بازدهی برند آئودی نیز تحت تاثیر گلوگاه‌های زنجیره‌ی تامین قرار گرفته است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که برند پورشه به دلیل مشکلات زنجیره‌ی تامین و افت فروش در چین در نیمه‌ی اول سال با چالش مواجه بوده است و به همین دلیل بازدهی پایین‌تری را به دلیل هزینه‌های بالای مربوط به راه‌اندازی مدل‌های جدید نشان می‌دهد.

درآمد فولکس‌واگن قبل از بهره و مالیات در سه ماهه‌ی دوم ۵.۴۶ میلیارد یورو بوده است، در حالی که این رقم در سال گذشته‌ی میلادی ۵.۶ میلیارد یورو بود.

هزینه‌های مربوط به تعطیلی احتمالی کارخانه‌ی آئودی در بروکسل، کاهش فروش در چین و هزینه‌های مرتبط با خروج از بانک فولکس‌واگن روسیه نیز بر نتایج این شرکت تأثیر گذاشته است.

آرنو آنتلتس، مدیر مالی فولکس‌واگن، در بیانیه‌ای گفت: بازدهی ۶.۳ درصدی پس از شش ماه بسیار پایین است. ما باید برای دستیابی به اهداف‌مان در نیمه‌ی دوم سال و فراتر از آن، تلاش‌های قابل توجهی برای کاهش هزینه‌ها انجام دهیم.

فولکس‌واگن در حال تغییر خط تولید خود در سطح جهانی، به ویژه با مدل‌های برقی سفارشی برای بازارهای چین و ایالات متحده است تا سهم بازار خود را در چین حفظ کند، سهم خود را در اروپا تثبیت کند و در ایالات متحده رشد کند.

این خودروساز یکی از چندین شرکت قدیمی است که با توجه به تلاش‌های قانون‌گذاران اروپایی و آمریکایی برای خارج کردن خودروهای برقی جدید و ارزان‌تر چینی از بازارهای‌شان با وضع تعرفه، از مشتریان خواهان صبر و تحمل در بهبود محصولات خود برای حفظ جایگاهشان در بازار شده‌اند.

آنلتس در ماه آوریل پس از اینکه این خودروساز از کاهش ۲۰ درصدی سود خود در سه ماهه‌ی اول خبر داد، گفته بود که انتظار دارد افزایش سفارش‌ها تأثیر مثبتی بر نتایج سه ماهه‌ی دوم داشته باشد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×