پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آتش سوزی مرسدس برقی ۲۱ نفر را مصدوم کرد + فیلم حادثه
آتش سوزی مرسدس برقی 21 نفر را مصدوم کرد

آتش سوزی مرسدس برقی ۲۱ نفر را مصدوم کرد + فیلم حادثه

۱۴۰۳-۰۵-۱۳ 00:29 زمان مطالعه: 3 دقیقه 3

یک دستگاه خودروی برقی مرسدس EQE روز پنجشنبه در یک مجتمع مسکونی در کره جنوبی آتش سوزی بزرگی به راه انداخت.

به گزارش مجله ماشین، این سدان تمام برقی در حالی که پارک شده و در حال شارژ نبود، دچار حریق شد. ۲۰ نفر از ساکنان و یک آتش نشان با جراحات غیرکشنده به بیمارستان منتقل شدند.

یک دستگاه سدان مرسدس بنز EQE در پارکینگ یک مجتمع مسکونی در کره جنوبی منفجر شد و آتش سوزی گسترده ای به راه انداخت. دودهای سمی ناشی از این آتش سوزی، ۲۱ نفر را با جراحات غیرکشنده راهی بیمارستان کرد، در حالی که ۷۰ خودروی دیگر نیز آسیب دیدند.

این حادثه در شهر اینچئون کره جنوبی رخ داد و توسط دوربین مدار بسته از پارکینگ زیرزمینی ضبط شد. در این ویدئو، سدان تمام برقی در حالی که پارک شده و در حال شارژ نیست، دیده می شود که دود سفید از خود متصاعد می کند. به احتمال زیاد این دود از باتری کف خودرو نشأت می گیرد. چند ثانیه بعد، EQE دچار حریق می شود و آتش سوزی به خودروهای اطراف نیز سرایت می کند.

به گفته اداره آتش نشانی اینچئون، آتش سوزی حدود ساعت ۶:۱۵ صبح در طبقه زیرزمین اول مجتمع مسکونی رخ داده است. در مجموع ۱۷۷ نفر امدادگر و ۸۰ دستگاه تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند. رسانه های محلی گزارش می دهند که خاموش کردن آتش سوزی ۸ ساعت به طول انجامیده است. اطفاء حریق خودروهای برقی به طور مشهوری دشوار است. اگرچه در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، کمتر اتفاق می افتد.

آتش سوزی مرسدس برقی 21 نفر را مصدوم کرد
آتش سوزی مرسدس برقی ۲۱ نفر را مصدوم کرد

به دلیل دود غلیظ، در مجموع ۲۰۹ نفر از ساکنان مجبور به تخلیه آپارتمان های خود شدند که تقریباً نیمی از آنها توسط آتش نشانان از طریق پله ها و بالکن ها نجات یافتند. ۲۰ نفر از ساکنان از جمله هفت نوزاد و کودک زیر ۱۰ سال، به همراه یک آتش نشان پس از استنشاق دود به بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی بخش محلی مرسدس بنز در کره جنوبی درباره این حادثه به روزنامه Korea JoongAng Daily گفت: در حال حاضر نمی توانیم جزئیات مربوط به مدل دقیق و باتری ها را تأیید کنیم. ما این موضوع را بسیار جدی می گیریم و تمام تلاش خود را برای همکاری با مقامات آتش نشانی برای تعیین علت دقیق انجام خواهیم داد.

آتش سوزی مرسدس برقی 21 نفر را مصدوم کرد
آتش سوزی مرسدس برقی ۲۱ نفر را مصدوم کرد

پلیس و آتش نشانی تحقیقاتی را برای یافتن علت آتش سوزی آغاز کرده اند. کارشناسان گمان می کنند که ممکن است این خودروی برقی قبل از حادثه درگیر تصادفی شده باشد که باعث آسیب به باتری آن و در نهایت منجر به گرم شدن بیش از حد شده است. هرچند مرسدس این موضوع را تأیید نکرده است، اما خودروی سدان EQE از یک بسته باتری لیتیوم یونی ساخت شرکت CATL با ظرفیت ۹۰.۶ کیلووات ساعت استفاده می کند.

گزارش شده است که این آتش سوزی به حدود ۷۰ خودروی دیگر که در نزدیکی پارک شده بودند آسیب رسانده و دود سیاه غلیظی را به آسمان فرستاده است. این مجتمع شامل ۱۵۸۱ آپارتمان در ۱۴ ساختمان است و اداره آتش نشانی ۱۹۷ تماس در ارتباط با این حادثه دریافت کرده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×