جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اعتراف تویوتا به تخلفات در تست‌های ایمنی و تعلیق تولید Noah و Voxy
اعتراف تویوتا به تخلفات در تست‌های ایمنی و تعلیق تولید Noah و Voxy

اعتراف تویوتا به تخلفات در تست‌های ایمنی و تعلیق تولید Noah و Voxy

۱۴۰۳-۰۵-۱۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تویوتا اعتراف به تخلفات بیشتر در آزمون‌های ایمنی و تعلیق تولید مدل‌های Noah و Voxy کرد. این شرکت در تست‌های ایمنی این مینی‌ون‌ها از سیستم‌های ناوبری غیراستاندارد استفاده کرده است.

به گزارش مجله ماشین، تویوتا با صدور بیانیه‌ای رسمی، اذعان کرد که در آزمون‌های ایمنی ۷ مدل تولیدی خود، تخلفات جدیدی را کشف کرده است. این تخلفات علاوه بر تخلفاتی است که پیش‌تر توسط تویوتا، هوندا، مزدا و سوزوکی اعلام شده بود.

پس از اعلام اولیه در ژوئن ۲۰۲۴، تحقیقات وزارت زمین، زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن (MLIT) ناهنجاری‌های بیشتری در عملیات تویوتا کشف کرد.

این شرکت در تست‌های حفاظت از سرنشینان برای مینی‌ون‌های Toyota Noah / Voxy و Suzuki Landy (مدل ۲۰۲۱)، از نمایشگرهای ناوبری تولیدی استفاده نکرده است، که این خلاف قوانین است. همچنین، در آزمون‌های ایمنی خودروهای Toyota Harrier (براکت داخلی درب جلو) و Lexus LM (پوشش داخلی درب عقب) که در سال ۲۰۲۲ انجام شده بود، قطعات غیراستاندارد استفاده شد. تخلفات دیگری نیز در فرآیند تاییدیه مدل‌هایی مانند Toyota Camry / Daihatsu Altis (مدل ۲۰۱۷)، Toyota RAV4 (مدل ۲۰۱۷)، Lexus RX (مدل ۲۰۱۵) و Toyota Prius a / Daihatsu Mebius (مدل ۲۰۱۴) کشف شد.

با توجه به اینکه اکثر مدل‌های تحت تأثیر به بازارهای خارجی صادر شده یا تولید آنها متوقف شده است، تویوتا ادعا می‌کند که مالکان فعلی نیازی به توقف استفاده از این خودروها ندارند. با این حال، این شرکت مجبور به تعلیق تولید و تحویل مینی‌ون‌های Noah و Voxy از ۲۹ ژوئن شد، زیرا این خودروها در بازار ژاپن عرضه می‌شوند. تویوتا برنامه دارد پس از تایید مطابقت این خودروها با استانداردها توسط مقامات، تولید را “هرچه زودتر” از سر گیرد.

همچنین تویوتا اعلام کرد که حمل خودروهای Corolla Fielder، Corolla Axio و Yaris Cross برای بازار ژاپن، که از ۳ ژوئن به حالت تعلیق درآمده بود، از اوایل سپتامبر و پس از تایید مطابقت آنها با استانداردها، از سر گرفته خواهد شد. گزارش‌های خبری حاکی از آن است که تعلیق تولید منجر به کاهش ۱۳ درصدی تولید جهانی تویوتا در ژوئن گذشته شد و ممکن است بر درآمدهای سه‌ماهه (آوریل-ژوئن) تأثیر بگذارد.

در خصوص دلایل این بحران، تویوتا معتقد است که این اتفاقات به دلیل عوامل “میدانی و مدیریتی” زیر رخ داده است:

  • عدم وضوح قوانین عملیاتی داخلی برای تهیه مدارک لازم جهت درخواست گواهینامه.
  • مدیریت ناکافی منابع مورد نیاز برای فرآیند صدور گواهینامه.
  • عدم آگاهی کافی از اهمیت کارهای مربوط به گواهینامه.
  • کمبود درک و مشارکت مدیران و مسئولین در فرآیند کلی صدور گواهینامه.

تویوتا ضمن اعلام پوزش، بیان کرد: “با نهایت تاسف، نتوانستیم عملیات صدور گواهینامه را به درستی انجام دهیم و از همه ذی‌نفعان بابت هرگونه نگرانی یا ناراحتی که این موضوع برایشان ایجاد کرده، عذرخواهی می‌کنیم.” این شرکت متعهد شد که عملیات خود را بررسی و زیرساخت‌ها را با مدیریت داده‌های دقیق‌تر بهبود دهد تا از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×