جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی فولکس واگن ترانسپورتر T7: فورد در زیر پوسته
فولکس واگن ترانسپورتر T7

معرفی فولکس واگن ترانسپورتر T7: فورد در زیر پوسته

۱۴۰۳-۰۵-۱۳ زمان مطالعه: 3 دقیقه 6

فولکس واگن ترانسپورتر T7 با گزینه‌های موتور دیزلی، هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروهای تجاری فولکس‌واگن، مدل جدید ترانسپورتر خود را معرفی کرده است. این مدل که به نام T7 شناخته می‌شود، عمدتاً بر اساس فورد تورنیو/ترانزیت کاستوم طراحی شده است. این شباهت از شکل قسمت عقب خودرو به وضوح قابل مشاهده است، هرچند فولکس‌واگن تلاش کرده است تا نمای جلوی آن را با الهام از مدل پیشین T6.1 طراحی کند.

فولکس واگن ترانسپورتر T7
نمای عقب فولکس واگن ترانسپورتر T7

نسل هفتم این ون محبوب که برای بازار اروپا عرضه می‌شود، در سه نسخه استیشن، ون پنلی و تخت (Flatbed) و همچنین به عنوان مدل کاراول برای حمل مسافر عرضه خواهد شد. مشتریان می‌توانند بین موتورها‌ی توربوشارژ دیزلی، هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی یکی را انتخاب کنند. سیستم چهارچرخ محرک نیز به عنوان یک گزینه در دسترس است.

فولکس واگن ترانسپورتر T7
فضای داخلی فولکس واگن ترانسپورتر T7

مدل جدید ترانسپورتر در ابتدای سال ۲۰۲۵ در آلمان عرضه می‌شود. فولکس‌واگن قصد دارد این خودرو را با تجهیزات استاندارد بیشتری نسبت به مدل قبلی T6.1 در کشور خود عرضه کند. نسخه ون پنلی این خودرو از قیمت ۳۶,۷۸۰ یورو (حدود ۳۹,۶۸۱ دلار) آغاز می‌شود و نسخه تخت با کابین خدمه از ۳۹,۱۳۰ یورو (حدود ۴۲,۲۱۶ دلار) شروع خواهد شد.

انواع مدل‌ها

فولکس‌واگن مدل جدید ترانسپورتر را در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌کند: ون پنلی (برای حمل بار بدون پنجره‌های عقب)، ون پنلی پلاس (با صندلی‌های ردیف دوم برای حمل بار و مسافر به صورت ترکیبی)، استیشن (برای حمل مسافر) و نسخه تخت با کابین خدمه. نسخه تخت با فاصله محوری طولانی‌تر از مدل‌های مشابه فورد متمایز می‌شود.

کاراول

فولکس‌واگن برای حمل و نقل تجاری مسافران، مدل کاراول با ۹ صندلی را توسعه داده است که به عنوان یک تاکسی بزرگ یا شاتل ایده‌آل است. این مدل در سه نسخه مختلف، از جمله نسخه پایه، نسخه Life میانی و نسخه Style با امکانات کامل عرضه خواهد شد. مدل کاراول نیز با فاصله محوری طولانی‌تر در دسترس خواهد بود.

پان‌آمریکانا

مدل پان‌آمریکانا با طراحی مستحکم و تجهیزات خاص خود، در نسل جدید مبتنی بر ترانسپورتر و کاراول عرضه می‌شود.

موتور و پیشرانه‌ها

علاوه بر موتورهای دیزلی توربوشارژ جدید (TDI)، هر دو مدل با پیشرانه هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی نیز در دسترس خواهند بود. در مرحله پیش‌فروش، سه نسخه مختلف از موتورهای TDI جدید با توان‌های ۱۰۹ اسب بخار، ۱۴۸ اسب بخار و ۱۶۸ اسب بخار موجود است.

معرفی فولکس واگن ترانسپورتر T7: فورد در زیر پوسته
فولکس واگن ترانسپورتر T7

پیشرانه هیبریدی شارژی با توان ۲۲۹ اسب بخار نیز هم‌اکنون قابل سفارش است. فولکس‌واگن به زودی سه پیشرانه الکتریکی با توان‌های ۱۳۴ اسب بخار، ۲۱۵ اسب بخار و ۲۸۱ اسب بخار را نیز معرفی خواهد کرد که هر کدام دارای باتری با ظرفیت خالص ۶۴ کیلووات ساعت هستند.

همچنین نسخه الکتریکی با توان کمتر و باتری کوچکتر برای ترافیک شهری نیز در دسترس خواهد بود. مدل‌های TDI و eHybrid با دیفرانسیل جلو ارائه می‌شوند. سیستم چهارچرخ محرک ۴Motion برای نسخه‌های TDI با توان ۱۴۸ اسب بخار یا بیشتر در دسترس است. مدل‌های تمام الکتریکی دارای دیفرانسیل عقب هستند و نسخه‌ای با سیستم چهارچرخ محرک نیز برای آینده برنامه‌ریزی شده است.

فضای داخلی

نسل هفتم ون ترانسپورتر اکنون دارای سیستم استارت با دکمه و نمایشگر دیجیتال ۱۲ اینچی به همراه صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۳ اینچی است. فرمان چندمنظوره استاندارد با دکمه‌های مرتب طراحی شده است. همچنین ترمز دستی حذف شده و به صورت یک سوئیچ روی داشبورد قرار گرفته است.

فولکس واگن ترانسپورتر T7
فولکس واگن ترانسپورتر T7

ابعاد و ظرفیت

ون جدید با طول ۱۹۸.۸۲ اینچ، ۵.۷۵ اینچ طولانی‌تر از T6.1 است و فاصله محوری آن نیز ۳.۸۲ اینچ افزایش یافته است. با افزایش ابعاد طول، عرض و فاصله محوری، فولکس‌واگن موفق به افزایش حجم بارگیری ترانسپورتر شده است. حجم بارگیری نسخه‌هایی با فاصله محوری استاندارد اکنون به ۲۰۴.۸ فوت مکعب رسیده است.

تجهیزات

ترانسپورتر جدید بیشتر از همیشه با تجهیزات استاندارد عرضه می‌شود. از جمله امکانات استاندارد می‌توان به چراغ‌های LED، سیستم‌های کمکی رانندگی و دیواره جداکننده برای ون پنلی اشاره کرد. همچنین، سیستم صوتی با ده بلندگو در نسخه کاراول نیز به‌طور استاندارد موجود است.

مدل پان‌آمریکانا نیز با تجهیزاتی همچون روکش‌های چرمی دوبل، سقف پانوراما و سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۴ بلندگو و ساب‌ووفر عرضه خواهد شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×