جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا: شاهکاری آبی از ساردینیا
لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا

معرفی لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا: شاهکاری آبی از ساردینیا

۱۴۰۳-۰۵-۱۳ زمان مطالعه: 3 دقیقه 12

لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا، یک سوپراسپرت سفارشی‌سازی شده با الهام از مناظر دریایی ساردینیا، با ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و طراحی هنری منحصربه‌فرد رونمایی شد.

به گزارش مجله ماشین، لامبورگینی از یک روئلتو منحصر به فرد رونمایی کرد که توسط بخش شخصی‌سازی آد پرسونام و مرکز طراحی لامبورگینی، به افتخار رنگ‌های آبی منحصربه‌فرد و مناظر دریایی جزیره ساردینیای ایتالیا خلق شده است. این خودرو در هتل لوکس کالا دی ولپه، با دکوراسیون آبی، در قلب یکی از معروف‌ترین و لوکس‌ترین مقاصد تعطیلاتی ایتالیا رونمایی شد.

لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا
نمای عقب لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا

استفان وینکلمن، رئیس و مدیرعامل شرکت، می‌گوید: یک خودروی منحصر به فرد لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا نوآوری، خلاقیت و هنر ذاتی موجود در سوپر اسپرت‌های ما را جشن می‌گیرد که قلب برند ما را تشکیل می‌دهد. مشتریان ما می‌توانند با استفاده از آد پرسونام، رنگ‌ها، جزئیات، مواد مختلف، گلدوزی و روکش‌های داخلی و خارجی را کاوش کنند تا یک لامبورگینی کاملاً شخصی‌سازی شده برای خود تولید کنند. این اپرا اونیکا خلاقیت ما را یک قدم جلوتر می‌برد و تکنیک‌های رنگ‌آمیزی و روکش‌های داخلی را نشان می‌دهد که برای نمونه‌های منحصر به فرد اوپرا اونیکا محفوظ است و یک اثر هنری واقعی را ارائه می‌دهد که منعکس‌کننده مناظر دریایی متمایز و احساسات زیباترین مقصد جزیره‌ای ایتالیا است.

لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا
لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا

علاوه بر زمان تولید استاندارد یک لامبورگینی روئلتو، جلوه‌های رنگ بیرونی نیازمند ۴۷۵ ساعت کاردستی تخصصی اضافی بود. خلق اوپرا اونیکا با ماسک‌گذاری دقیق بدنه خودرو برای ایجاد یک بوم برای رنگ‌آمیزی انجام شد. سپس رنگ‌آمیزی دو رنگ و سه رنگ موضعی با رنگ‌آمیزی قلم مو تقویت شد که یادآور امواج برخورد به صخره‌ها است. از تکنیک‌های پوشش ویژه برای شخصی‌سازی جزئیاتی مانند کاور دکمه استارت/استاپ و پلاک اسمی استفاده شد. تکمیل گلدوزی داخلی به تنهایی ۸۵ ساعت زمان برای تولید ابزار جدید مورد نیاز برای ایجاد اثر دوخت آبی اختصاص داده شده به این اوپرا اونیکا نیاز داشت.

لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا
فضای داخل لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا

روئوتوی منحصر به فرد از تکنیک‌های رنگ‌آمیزی مخصوص توسعه‌یافته توسط لامبورگینی آد پرسونام استفاده می‌کند و زوایای و خطوط جذاب خودرو را مانند معماری مدرن به نمایش می‌گذارد. سه سایه مختلف آبی با استفاده از مهارت لامبورگینی در استفاده از قلم مو و اسپاتول برای ایجاد جلوه‌های ویژه، که برای این اوپرا اونیکا محفوظ است، ترکیب شده‌اند.

الهام گرفته از دریاهای کریستالی ساردینیا، حباب‌های آب، امواج و آبی عمیق غارهای آبی، سایه‌های تیره و روشن آبی در سطوح مختلف روئوتو استفاده شده است، با تعاریف واضح بین رنگ‌های مختلف که بر روی هواپیماها و خطوط جذاب خودرو تأکید می‌کند. رنگ آبی روشن تاوارت به عنوان رنگ پایه در پنل‌های جلویی خودرو و سقف استفاده می‌شود که در تضاد با آبی روشن‌تر سفئوس برای ایجاد یک اثر محو شده و روی پنل‌های عقب استفاده می‌شود.

لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا
نمای جانبی لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا

آبی اوکئانوس به عنوان سومین آبی برای ایجاد یک اثر محو شدن عمیق‌تر روی کاپوت و اطراف اسپلیتر جلو ترکیب شده است که با رنگ سیاه نرا بوکا، اسپلیتر و آستانه کربنی براق، و رینگ‌های آلتانرو مشکی براق با الماس پرداخت شده با ترمزهای سرامیکی کربنی سیاه تنظیم شده است.

اثر رنگ قلم مو و اسپاتول کشیده شده، امواج سه رنگ آبی را از جلو به طرفین و عقب می‌برد و رنگ‌های آبی فیروزه‌ای براقی را که در نور بازتابی دریا روی شن و سنگ یافت می‌شود، تداعی می‌کند.

دکوراسیون داخلی مکمل با استفاده از رنگ اصلی مبلی بلودلفینوس، با آبی روشن‌تر آمون روی پشتی صندلی‌ها، روی درها و تزئین کنسول وسط، با دوخت و لوله کشی سفید بیانکو لدا در تضاد است.

صندلی‌ها، پنل‌های در، تونل و سقف نوآوری را در کاربرد گلدوزی روئوتو معرفی می‌کنند: با استفاده از یک ابزار مخصوص طراحی شده، دوخت سه رنگ در بلوا مون، بلو چپئوس و بیانکو لدا که یادآور رنگ‌های درخشان آب‌های ساردینیا است. این اثر در صفحه اوپرا اونیکا کربن آبی میرا روی دیوار عقب کابین و روی کاور دکمه استارت/استاپ روی کنسول وسط تکرار می‌شود.

لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا
لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا

روئوتو اولین سوپر اسپرت هیبریدی پلاگین V12 HPEV (خودروی برقی با کارایی بالا) است. لامبورگینی روئوتو پارادایم جدیدی را از نظر عملکرد، اسپرت بودن و لذت رانندگی از معماری جدید بی‌سابقه خود تعریف می‌کند. طراحی نوآورانه؛ آیرودینامیک حداکثر کارایی و یک مفهوم قاب کربنی جدید.

خروجی ۱۰۱۵ اسب بخار از قدرت ترکیبی یک موتور احتراق داخلی کاملاً جدید همراه با سه موتور برقی، همراه با یک گیربکس دو کلاچه که برای اولین بار در یک لامبورگینی ۱۲ سیلندر معرفی شده است، ارائه می‌شود.

این سوپر اسپرت این ویژگی‌ها را برای ارائه ارقام عملکرد در بالاترین سطح بخش خود ترکیب می‌کند. شتاب از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در تنها ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت. این اعداد با دینامیسم استثنایی آن به لطف معرفی گشتاور برداری الکتریکی و چهار چرخ محرک که در حالت رانندگی تمام الکتریکی نیز در دسترس است، ترکیب می‌شوند و تضمین می‌کنند که سوپر اسپرت روئوتو ویژگی‌های تقویت‌شده خود را هم در پیست و هم در رانندگی روزانه بیان کند.

گالری تصاویر لامبورگینی روئلتو اپرا یونیکا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×