دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی نیسان کاروان مای روم: هتل متحرک
نیسان کاروان مای روم

معرفی نیسان کاروان مای روم: هتل متحرک

۱۴۰۳-۰۵-۱۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 6

نیسان با معرفی کاروان مای روم، فضای داخلی وانت خود را به یک هتل طراحی شده تبدیل کرده است. بخش عقب این خودرو برای خوابیدن، کار کردن، غذا خوردن و استراحت مناسب است. امکانات این خودرو شامل تخت دونفره، میز کشویی، مبل راحت، دیوارهای چوبی و پریز برق است.

به گزارش مجله ماشین، یسان کاروان که برای ۱۵ سال بدون تغییرات عمده باقی مانده بود، همچنان با دوام و کاربردی بودن خود توانسته است مشتریان جدیدی جذب کند. مدل برجسته این خودرو که رقیب مستقیم تویوتا هایس محسوب می‌شود، نسخه کمپری است که با نام مای روم شناخته می‌شود و فضای داخلی جذاب و کاربردی دارد.

معرفی نیسان کاروان مای روم: هتل متحرک
نمای عقب نیسان کاروان مای روم

نیسان کاروان مای روم که ابتدا در اکتبر ۲۰۲۳ به عنوان نسخه محدود عرضه شد، اکنون به طور دائمی در خط تولید قرار گرفته است و در دسترس علاقه‌مندان به کمپینگ قرار دارد.

این خودرو بر اساس نسخه بلند، سقف استاندارد و عرض استاندارد کاروان ساخته شده و طول آن به ۵۰۸۰ میلی‌متر می‌رسد. ظاهر بیرونی آن شبیه به یک وانت معمولی است و دارای سپرهای رنگ نشده، چرخ‌های فولادی مشکی، قاب آینه و دستگیره‌های درب مشکی است.

نیسان کاروان مای روم
نیسان کاروان مای روم

این کمپر در سال جاری با رنگ جنگل عمیق در کنار پنج گزینه رنگ دیگر عرضه می‌شود. با این حال، اکثر خریداران احتمالا رنگ بژ شنی اختصاصی مای روم با سقف سفید را انتخاب خواهند کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این خودرو، دو برچسب کوچک «مای روم  به طبیعت» روی شیشه‌های جانبی و عقب است.

نیسان کاروان مای روم
نیسان کاروان مای روم

فضای داخلی بسیار خاص‌تر از فضای بیرونی است، زیرا قسمت عقب کابین شبیه به یک هتل فانتزی است. تمام قسمت‌ها با چوب پوشیده شده است و مبلمان مدولار امکان ایجاد اتاق نشیمن، اتاق خواب یا اتاق غذاخوری را در فضای بار قبلی فراهم می‌کند.

پنجره‌ها با پرده پوشیده شده‌اند و پرده‌های اضافی برای حریم خصوصی بیشتر وجود دارد. ردیف دوم صندلی‌ها قابل چرخش است و به یک کاناپه راحت تبدیل می‌شود که با یک میز کشویی و قابل جابجایی ترکیب شده است. برای فضای خواب، نیسان دو گزینه ارائه می‌دهد: یک تخت تاشو دو قسمتی یا یک تخت ساده بلند که با پارچه هیرینگبون پوشیده شده است.

نیسان کاروان مای روم
نیسان کاروان مای روم

منبع تغذیه کمپر، باتری‌های قابل حمل بازیافتی از نیسان لیف است. این باتری‌ها انرژی کافی برای تامین دستگاه‌های الکترونیکی از طریق پریز برق AC 100 ولت را حتی زمانی که خودرو خاموش است، فراهم می‌کنند.

این کمپر با دو گزینه پیشرانه عرضه می‌شود. موتور بنزینی ۲ لیتری QR20DE با قدرت ۱۲۹ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن‌متر یا موتور دیزلی ۲.۵ لیتری ۴N16 ساخت میتسوبیشی با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر.

نیسان کاروان مای روم
نیسان کاروان مای روم

هر دو پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک متصل هستند. نسخه بنزینی فقط با دیفرانسیل عقب موجود است، اما نسخه دیزلی می‌تواند با سیستم چهار چرخ محرک نیز عرضه شود.

قیمت نیسان کاروان مای روم بسته به تریم و پیکربندی بین ۵ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۶ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۲۰۰ ین متغیر است. متاسفانه، این کمپر احتمالا فقط در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×