جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی چانگان UNI-Z بنزینی: شاسی‌بلندی با ظاهری اسپرت
چانگان UNI-Z

معرفی چانگان UNI-Z بنزینی: شاسی‌بلندی با ظاهری اسپرت

۱۴۰۳-۰۵-۱۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 14

به گزارش مجله ماشین، شرکت چانگان اخیراً تصاویر رسمی از مدل بنزینی UNI-Z خود را منتشر کرده و اعلام نموده است که این خودرو در تاریخ ۲۰ مرداد ماه رونمایی خواهد شد. پیش از این، مدل هیبرید پلاگین UNI-Z در سال گذشته به بازار عرضه شده بود که قیمتی بین ۱۱۷,۹۰۰ تا ۱۳۱,۹۰۰ یوان (معادل ۱۶,۵۰۰ تا ۱۸,۴۰۰ دلار آمریکا) داشت.

از نظر ظاهری، مدل بنزینی تفاوت چندانی با مدل هیبرید پلاگین ندارد و تنها تفاوت اصلی آن استفاده از خروجی اگزوز دوگانه است. جلوپنجره ذوزنقه‌ای معکوس و لوگوی V چانگان در قسمت جلو حفظ شده است.

چانگان UNI-Z
نمای جانبی چانگان UNI-Z

در نمای جانبی، خودرو از دستگیره‌های درب سنتی استفاده می‌کند و سقف به دلیل ستون C مشکی‌رنگ، حالت شناور دارد. این خودرو بر روی رینگ‌های آلومینیومی چند پره ۱۹ اینچی سوار شده است. سانروف پانوراما قابل باز شدن و درب عقب برقی همچنان موجود است. همچنین انتظار می‌رود که ابعاد خودرو با مدل هیبرید پلاگین یکسان باشد و با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۳۰، ۱۸۹۰ و ۱۶۸۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۷۹۵ میلی‌متر، در کلاس شاسی‌بلندهای کامپکت قرار گیرد.

قوای محرکه این خودرو از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بلو ول (Blue Whale NE1.5T) تامین می‌شود که حداکثر قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه متصل است.

چانگان UNI-Z
فضای داخل چانگان UNI-Z

در داخل کابین، طراحی داخلی همچنان مشابه مدل هیبرید پلاگین است و شامل یک صفحه نمایشگر LCD مستطیلی ۱۰.۲۵ اینچی برای نشانگرهای خودرو، یک صفحه نمایشگر لمسی مرکزی ۱۴.۶ اینچی، فرمان تخت D شکل و دسته دنده به شکل قایق می‌شود.

بسته به تیپ، امکانات دیگری مانند کروز کنترل تطبیقی، تشخیص چهره، کلید بلوتوث تلفن همراه، ضبط‌کننده رانندگی داخلی، صندلی‌های چرم مصنوعی، تهویه/گرمکن صندلی جلو، شیشه‌های ضد صدا چند لایه جلو، شبکه ۴G، تعامل صوتی، دریچه‌های تهویه هوای عقب، کنترل از راه دور تلفن همراه، حالت نگهبانی، پشتی صندلی راننده قابل تنظیم و هشت بلندگوی سونی نیز وجود دارد.

چانگان UNI-Z
نمای عقب چانگان UNI-Z

در ماه ژوئن، ۸۹۹۰ دستگاه چانگان UNI-Z فروخته شد که نسبت به ماه قبل ۱۰.۱ درصد افزایش داشت. از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، فروش تجمعی چانگان UNI-Z به ۲۳,۲۰۶ دستگاه رسید.

جدول مشخصات چانگان UNI-Z

ویژگیمشخصات
نام مدلChangan UNI-Z بنزینی
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۷۳۰/۱۸۹۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۷۹۵ میلی‌متر
موتورBlue Whale NE1.5T
حداکثر توان موتور۱۳۸ کیلووات (۱۸۵ اسب بخار)
حداکثر گشتاور۳۰۰ نیوتن‌متر
جعبه دنده۷ سرعته اتوماتیک (DCT)
رینگ‌ها۱۹ اینچ، آلومینیومی چندپره
سقف پانورامادارد (قابل باز شدن)
صندوق عقب برقیدارد
نمایشگر داشبورد۱۰.۲۵ اینچ (LCD)
صفحه‌نمایش مرکزی۱۴.۶ اینچ لمسی
فرمانD شکل با کف صاف
اهرم دندهسبک قایقی
ویژگی‌های اضافیکروز کنترل تطبیقی، تشخیص چهره، کلید بلوتوثی گوشی، صندلی‌های پوشیده شده با چرم مصنوعی، تهویه و گرم‌کن صندلی جلو، شیشه ضد صدا چند لایه جلو، اسپیکرهای سونی (۸ عدد)، سیستم کنترل از راه دور موبایل، و پشتیبانی کمری صندلی راننده
تاریخ عرضه۱۰ آگوست ۲۰۲۴
قیمت نسخه پلاگین هیبریدی۱۱۷,۹۰۰ – ۱۳۱,۹۰۰ یوان (۱۶,۵۰۰ – ۱۸,۴۰۰ دلار آمریکا)

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×