جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی جیلی Xingyuan EV: با دو برد متفاوت
Geely Xingyuan EV

معرفی جیلی Xingyuan EV: با دو برد متفاوت

۱۴۰۳-۰۵-۱۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه 4

شرکت خودروسازی جیلی و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) به تازگی اطلاعات بیشتری را درباره خودروی برقی جیلی Xingyuan منتشر کرده‌اند. این خودرو که احتمالاً با نام‌های «Paipai» یا «Totoro» نیز شناخته می‌شود، قرار است در ماه آگوست روانه بازار شود و رقیبی مستقیم برای مدل‌هایی همچون دلفین BYD محسوب می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، چند روز پیش، جیلی Xingyuan در حال گذراندن تست‌های دمای بالا در تورپان، واقع در منطقه خودمختار سین‌کیانگ، مشاهده شد. این خودرو که در تاریخ ۱۰ جولای توسط MIIT چین تاییدیه دریافت کرده، دارای طراحی نرم و ظاهری جذاب است و در دو رنگ بدنه تک رنگ و دو رنگ عرضه خواهد شد. ابعاد این خودرو شامل طول ۴۱۳۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۰۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۷۰ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۵۰ میلی‌متر است. برای مقایسه، ابعاد دلفین BYD به ترتیب ۴۱۲۵، ۱۷۷۰ و ۱۵۷۰ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن ۲۷۰۰ میلی‌متر است.

جیلی Xingyuan EV
نمای عقب جیلی Xingyuan EV

علاوه بر این، مشتریان می‌توانند از بین نه طرح مختلف رینگ، شامل طرح‌های چهار پره، پنج پره و شش پره، انتخاب کنند. وزن خالص خودرو نیز ۱۲۱۵ و ۱۲۸۵ کیلوگرم است.

بخش جلویی خودرو از یک جلوپنجره بسته، که در خودروهای برقی رایج است، و چراغ‌های جلویی مثلثی شکل بهره می‌برد که با چراغ‌های عقب هماهنگ هستند. همچنین امکان سفارش رادار و دوربین نیز وجود دارد. فضای داخلی خودرو برای پنج سرنشین طراحی شده است.

جیلی Xingyuan EV
جیلی Xingyuan EV

جیلی Xingyuan به سیستم تعلیق مستقل برای تمام مدل‌ها، سیستم هوشمند برقی ۱۱ در ۱ و کابین هوشمند Flyme Auto مجهز خواهد بود. نیروی محرکه این خودرو از یک موتور برقی ۵۸ کیلوواتی (۷۸ اسب بخار) یا ۸۵ کیلوواتی (۱۱۴ اسب بخار) تامین می‌شود که با باتری‌های ۳۰.۱۲ یا ۴۰.۱۶ کیلووات ساعتی (تولید شده توسط خود جیلی یا تامین شده توسط CATL) جفت می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده توسط MIIT چین، برد این خودرو در سیکل CLTC به ترتیب ۳۱۰ و ۴۱۰ کیلومتر خواهد بود. حداکثر سرعت خودرو ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت و زاویه‌های حمله و خروج آن هر دو ۱۹ درجه است.

جیلی Xingyuan EV
جیلی Xingyuan EV

در نهایت، در مورد قیمت، گمانه‌زنی‌هایی در اینترنت وجود دارد که قیمت پایه جیلی Xingyuan حدود ۸۰ هزار یوان (۱۱ هزار دلار آمریکا) خواهد بود.

جدول مشخصات Geely Xingyuan EV

ویژگیمشخصات
نام مدلGeely Xingyuan EV (نام‌های احتمالی: Paipai یا Totoro)
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۱۳۵/۱۸۰۵/۱۵۷۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۶۵۰ میلی‌متر
وزن خالص۱۲۱۵ کیلوگرم / ۱۲۸۵ کیلوگرم
موتور الکتریکی۵۸ کیلووات (۷۸ اسب بخار) یا ۸۵ کیلووات (۱۱۴ اسب بخار)
باتری۳۰.۱۲ کیلووات ساعت یا ۴۰.۱۶ کیلووات ساعت
برد (CLTC)۳۱۰ کیلومتر یا ۴۱۰ کیلومتر
حداکثر سرعت۱۳۵ کیلومتر در ساعت
زاویه ورود/خروج۱۹ درجه
سیستم تعلیقمستقل در تمامی نسخه‌ها
سیستم هوشمند رانندگیFlyme Auto smart cockpit
قیمت احتمالیحدود ۸۰,۰۰۰ یوان (۱۱,۰۰۰ دلار آمریکا)
ویژگی‌های اضافیرادار و دوربین اختیاری، سیستم ۱۱ در ۱ رانندگی الکتریکی

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×