پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی هاوال H9: برای بازارهای جهانی
هاوال H9

معرفی هاوال H9: برای بازارهای جهانی

۱۴۰۳-۰۵-۱۷ زمان مطالعه: 4 دقیقه 11

اخیراً تصاویر رسمی نسل جدید هاوال H9 ویژه بازارهای جهانی منتشر شده است. انتظار می‌رود پیش‌فروش این خودرو از اواسط ماه در بازارهای خارجی آغاز شود.

به گزارش مجله ماشین، به گفته نمایندگی هاوال، این خودرو در چهار تیپ عرضه خواهد شد و قیمت تیپ پایه از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار روبل (معادل ۳۶۰ هزار یوان یا ۵۰ هزار و ۴۰۰ دلار آمریکا) آغاز می‌شود. قیمت سه تیپ دیگر به ترتیب ۴ میلیون و ۵۹۹ هزار روبل (۵۴ هزار دلار)، ۴ میلیون و ۸۹۹ هزار روبل (۵۷ هزار و ۵۰۰ دلار) و ۵ میلیون و ۲۹۹ هزار روبل (۶۲ هزار و ۲۰۰ دلار) خواهد بود.

با مقایسه تصاویر رسمی، تفاوت آشکاری در طراحی بین نسخه داخلی و خارجی هاوال H9 جدید دیده نمی‌شود. بخش جلویی خودرو همچنان از جلوپنجره‌ای با تزئینات افقی ضخیم کرومی با لوگوی «هاوال» در وسط استفاده می‌کند. چراغ‌های جلو مربعی شکل بوده و چراغ‌های روزگردانی دایره‌ای شکل LED در داخل آن‌ها قرار دارند.

هاوال H9
نمای عقب هاوال H9

بخش عقب شامل چراغ‌های عقب مربعی شکل عمودی، در صندوق عقب بازشو از کنار و چرخ زاپاس خارجی است. برای مقایسه، طول، عرض و ارتفاع نسخه داخلی به ترتیب ۵۰۷۰، ۱۹۶۰ (۱۹۷۶) و ۱۹۳۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۵۰ میلی‌متر است. انتظار می‌رود ابعاد نسخه خارجی با نسخه داخلی یکسان باشد.

از نظر قدرت، هاوال H9 جدید دو گزینه پیشرانه دارد: موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ و موتور دیزلی ۲.۴ لیتری توربوشارژ. موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ قدرتی برابر با ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است. موتور دیزلی ۲.۴ لیتری توربوشارژ نیز قدرتی برابر با ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل است. علاوه بر این، انتظار می‌رود سیستم چهارچرخ محرک بورگ وارنر، قفل دیفرانسیل جلو و عقب و قابلیت گردش درجا نیز در این خودرو وجود داشته باشد.

هاوال H9
کابین هاوال H9

علاوه بر این، هاوال H9 جدید ممکن است به یک موتور ۳ لیتری V6 توسعه‌یافته توسط گریت وال موتورز (GWM) نیز مجهز شود که به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل خواهد بود. در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این موتور ۳ لیتری V6 وجود ندارد و هنوز نیاز به تأیید رسمی دارد.

در داخل کابین، طراحی مشابه با نسخه داخلی حفظ شده است. عناصر مانند فرمان چهار پره بیضی شکل، صفحه نمایش مرکزی شناور ۱۴.۶ اینچی، دریچه‌های تهویه مستطیلی شکل، دسته دنده حجیم و تعداد زیادی دکمه فیزیکی در این خودرو وجود دارد. همچنین هاوال H9 جدید نسخه خارجی از طرح صندلی ۲+۳+۲ بهره می‌برد.

در مورد نسخه داخلی هاوال H9 جدید، انتظار می‌رود این خودرو در نمایشگاه خودروی چنگدو که در ۳۰ اوت افتتاح می‌شود، به طور رسمی رونمایی شود و قیمت پایه آن طبق اعلام نمایندگی‌های هاوال ۱۸۸ هزار و ۸۰۰ یوان (۲۶ هزار و ۴۰۰ دلار) خواهد بود.

جدول مشخصات هاوال H9 

مشخصاتجزئیات
نوع خودروشاسی‌بلند (SUV)
موتور۲.0T بنزینی / ۲.۴T دیزلی
قدرت موتور (بنزینی)۲۱۸ اسب بخار
گشتاور (بنزینی)۳۸۰ نیوتن‌متر
قدرت موتور (دیزلی)۱۸۴ اسب بخار
گشتاور (دیزلی)۴۸۰ نیوتن‌متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک (بنزینی) / ۹ سرعته اتوماتیک (دیزلی)
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۵۰۷۰ میلی‌متر / ۱۹۶۰ (۱۹۷۶) میلی‌متر / ۱۹۳۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۸۵۰ میلی‌متر
سیستم چهارچرخ متحرکسیستم چهارچرخ متحرک BorgWarner با قفل دیفرانسیل جلو و عقب
ویژگی‌های آفرودعملکرد تانک ترن (Tank Turn)
نمایشگر مرکزیصفحه نمایش شناور ۱۴.۶ اینچی
چیدمان صندلی‌ها۲+۳+۲
امکانات داخلیفرمان چهارشاخه، خروجی‌های مستطیل‌شکل تهویه، دنده بزرگ و فیزیکی، دکمه‌های فیزیکی متعدد
موتور احتمالی دیگر۳.۰ لیتری V6 (هنوز تایید نشده)
قیمت (تقریبی)از ۴,۳۰۰,۰۰۰ روبل (۵۰,۴۰۰ دلار)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×