جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بازسازی مجلل جگوار
بازسازی مجلل جگوار

بازسازی مجلل جگوار

۱۴۰۳-۰۵-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت خودروسازی جگوار در آستانه تحولی عظیم در برند خود قرار دارد. رادون گلاور، مدیرعامل این شرکت، جزئیاتی از این تغییر را آشکار کرده است. جگوار قصد دارد تمرکز خود را بر مشتریان ثروتمندتر و بخش‌های لوکس‌تر بازار معطوف سازد.

به گزارش مجله ماشین، اوایل این ماه، جگوار اعلام کرد که تا پایان سال جاری تمامی مدل‌های خود به جز شاسی‌بلند اف-پیس را متوقف خواهد کرد. چنین تغییری به سادگی اتخاذ نمی‌شود اما نشانه‌های آن از پیش هویدا بود. به گفته مدیرعامل این شرکت، دلیل این تحول «صفر نزدیک به سوددهی» بوده است. آینده این برند برقی است و رادون گلاور اخیرا اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه کرده است.

گلاور که بیش از ۱۱ سال در تیم مدیریتی جگوار حضور داشته و پیش از آن نیز در فولکس‌واگن و سئات فعالیت کرده است، به خوبی با صنعت خودرو آشنا بوده و به برند جگوار علاقه‌مند است.

وی در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت که این تغییر را به معنای بازگشت به نقطه آغازین جگوار می‌دانم. منظور دقیق از این عبارت چیست؟ به نظر می‌رسد که این برند قصد دارد با ارائه تجربه‌ای فروش سطح بالا، مشتریان ثروتمندتری را هدف قرار دهد. گلاور اذعان می‌کند که تلاش برای افزایش حجم فروش جواب نداده است. جگوار امسال پنج مدل خودرو ارائه کرد که قیمت همگی آن‌ها کمتر یا به مراتب کمتر از ۷۷۹۰۰ دلار بود.

بیشتر بخوانید: آخرین جگوار F-Type ساخته شد / بدرود، شاهزاده زیبا

به گفته گلاور، خودروهای جدید حضور چشمگیری خواهند داشت و احتمالاً واکنش‌های متفاوتی را برمی‌انگیزند. وی معتقد است که خودرو باید بسیار جذاب باشد… هیچ‌کس فقط به دلیل برقی بودن حاضر به خرید یک خودروی برقی ۱۰۰ هزار دلاری نیست». این نظر قطعا منطقی است. چندین شرکت در تلاشند تا بدون توجه به نوع پیشرانه، خودروهای گران‌قیمت بفروشند که اغلب با شکست مواجه می‌شوند.

گلاور ادامه می‌دهد که «انتظار داشته باشید که محصولات ما جسورانه‌تر از گذشته باشند». اولین خودروی جدید که ممکن است تا پایان سال رونمایی شود، به گفته وی یک خودروی چهاردر گران‌تورینگ خواهد بود. از آنجایی که شاسی‌بلندها معمولا سریع‌تر فروخته می‌شوند، این تصمیم تا حدودی جسورانه است. گلاور می‌گوید این انتخاب برای نمایش خالص‌ترین شکل زبان طراحی جدید صورت گرفته است.

تجربه خرید و فروش نیز دستخوش تغییر خواهد شد. انتظار می‌رود جگوار در آغاز این تحول به بالاترین سطح ممکن از لوکس‌گرایی دست یابد. قیمت‌ها افزایش خواهند یافت اما امید می‌رود که ارزش این رابطه مشتری‌مدارانه برای مشتریان مشخص شود و در نهایت برند به سودآوری بازگردد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×