جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی رولزرویس اسپکتر سِمافور
رولزرویس اسپکتر سِمافور

معرفی رولزرویس اسپکتر سِمافور

۱۴۰۳-۰۵-۱۸ زمان مطالعه: 4 دقیقه 11

رولزرویس نسخه‌ای منحصر به فرد از خودروی برقی اسپکتر خود را با نام سِمافور معرفی کرد.رولزرویس اسپکتر سِمافور که الهام‌گرفته از کالیفرنیا است، با تم زرد رنگ و کاپوتی با طرح «لکه‌های رنگ مرمری» خودنمایی می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، رولزرویس به ارائه انواع مختلف گزینه‌های شخصی‌سازی سفارشی برای مدل‌های خود شناخته شده است و جدیدترین ساخته این شرکت نیز ناامیدکننده نیست. رولزرویس اسپکتر سِمافور نسخه‌ای تک‌فرمان از این خودروی برقی است که با رنگ ویژه‌ای و یک اثر هنری منحصر به فرد روی کاپوت خود متمایز می‌شود.

این مدل نام خود را از رنگ زرد سِمافور بدنه گرفته است. با این حال، جذاب‌ترین ویژگی آن کاپوت با طرح «لکه‌های رنگ مرمری» است. این شرکت این اثر هنری را «ادای احترام انتزاعی به ایالت طلایی و محیط متنوع آن» توصیف می‌کند و ادعا می‌کند که از «الگانت غیررسمی ساحل کالیفرنیا» الهام گرفته شده است.

رولزرویس اسپکتر سِمافور
رولزرویس اسپکتر سِمافور

نتیجه کار شبیه به این است که کسی رنگ روی دماغه اسپکتر ریخته و سپس با آن روی جاده‌های پیچدار رانندگی کرده است. با این حال، این فرآیند بسیار پیچیده‌تر از این بود و کارکنان رولزرویس برای دستیابی به یک «پوشش یکپارچه» از لاک نقره‌ای و چندین لایه پوشش شفاف استفاده کردند. در نهایت، بیش از ۱۶۰ ساعت صرف طراحی، توسعه و تولید کاپوت به تنهایی شد که نشان می‌دهد فردیت زمان و صبر می‌برد.

فضای داخلی نیز از تم رنگ روشن بیرونی پیروی می‌کند و ترکیبی دلپذیر از زرد لیمویی سفارشی و زرد سیترینی برای روکش و صفحه‌های ابزار مشابه دارد. سایه‌های مختلف زرد با لهجه‌های ملایم سفید گریس و خاکستری تخته سنگ همراه شده‌اند.

درج‌های چوبی روی داشبورد با رنگ خاکستری کشمیر مشترک رنگ‌آمیزی شده و با پولک‌های میکا نقره‌ای تزئین شده‌اند. در نهایت، آستانه‌های در با پلاک ویژه کمیسیون پبل بیچ ۲۰۲۴ و کنار آن مهر تولید کارخانه گودوود تزئین شده‌اند.

رولزرویس اسپکتر سِمافور
فضای داخل رولزرویس اسپکتر سِمافور

همانطور که در مورد اکثر ساخت‌های سفارشی وجود دارد، زیربنای رولزرویس اسپکتر دست‌نخورده باقی مانده است. پیشرانه تمام الکتریکی ۵۷۷ اسب بخار (۴۳۰ کیلووات/۵۸۴ اسب بخار) و گشتاور ۶۶۰ پوند فوت (۸۹۵ نیوتن متر) تولید می‌کند که انرژی خود را از یک باتری ۱۲۰۰ کیلووات ساعتی تامین می‌کند. این باتری برای پیمودن مسافت ۲۶۶ مایل (۴۲۸ کیلومتر) مناسب است، بنابراین می‌توانید آزادانه «لکه‌های رنگ مرمری» خود را در شهر به نمایش بگذارید.

رولزرویس اسپکتر سِمافور به عنوان بخشی از هفته خودرو مونتری ۲۰۲۴ در کالیفرنیا در رویداد کویل، گردهمایی ورزش‌های موتوری به نمایش گذاشته خواهد شد. همانطور که در مورد اکثر رولزرویس‌های سفارشی وجود دارد، خودروساز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت‌گذاری منتشر نکرده است، اما می‌توان فرض کرد که سِمافور چند صفر به قیمت پایه اسپکتر اضافه کرده است.

جدول مشخصات رولزرویس اسپکتر سِمافور

مشخصاتجزئیات
نام خودرورولزرویس اسپکتر Semaphore
نوع خودروالکتریکی (EV)
قدرت موتور۵۷۷ اسب بخار (۴۳۰ کیلووات / ۵۸۴ PS)
گشتاور۸۹۵ نیوتن‌متر
باتری۱۲۰ کیلووات‌ساعت
برد پیمایش۴۲۸ کیلومتر (۲۶۶ مایل)
رنگ بدنهرنگ زرد Semaphore Bespoke با کاپوت دارای طرح “Marbled Paint Spill”
ویژگی‌های ظاهریطراحی الهام‌گرفته از کالیفرنیای ساحلی، کاپوت با لایه‌های نقره‌ای و لاک شفاف
رنگ داخلیترکیب زرد لیمویی Bespoke و زرد Citrine با تریم سفید Grace و خاکستری Slate
جزئیات داخل کابیندکوراسیون چوبی با رنگ خاکستری Kashmir و ذرات میکای نقره‌ای، پلاک اختصاصی Pebble Beach 2024
محل تولیدکارخانه گودوود، انگلستان
معرض عمومینمایشگاه The Quail، A Motorsports Gathering در هفته خودروی ۲۰۲۴ مونتری، کالیفرنیا

گالری تصاویر رولزرویس اسپکتر سِمافور

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×