پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فروش خودروهای برقی در چین به بیش از نیمی از کل فروش رسید
فروش خودروهای برقی در چین به بیش از نیمی از کل فروش رسید

فروش خودروهای برقی در چین به بیش از نیمی از کل فروش رسید

۱۴۰۳-۰۵-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

براساس داده‌های صنعت، نیمی از کل خودروهای فروخته شده در چین در ماه جولای یا خودروهای برقی خالص جدید بودند یا هیبریدهای پلاگین‌دار، نقطه عطفی که نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر بزرگترین بازار خودروی جهان نسبت به همتایان غربی خود در پذیرش خودروهای برقی است.

به گزارش مجله ماشین، فروش خودروهای موسوم به انرژی جدید (NEV) ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافت و با ۵۰.۷ درصد از کل فروش خودروها، به رکورد رسید.

این سرعت رشد برای خودروهای NEV از افزایش ۲۸.۶ درصدی در ماه ژوئن شتاب گرفت. فروش خودروهای برقی خالص در ماه جولای ۱۴.۳ درصد افزایش یافت که نسبت به رشد ۹.۹ درصدی ماه ژوئن افزایش یافته است.

اما کل فروش خودروهای داخلی ۳.۱ درصد کاهش یافت و با ضعف اعتماد مصرف‌کننده در بحبوحه بحران طولانی‌مدت در بازار املاک، کاهش‌ها برای چهارمین ماه متوالی ادامه یافت.

ضعف در بازار خودرو باعث شد تا نهاد برنامه‌ریزی دولتی چین در اواخر ماه جولای اعلام کند که یارانه‌های نقدی برای خرید خودرو دو برابر خواهد شد – تا ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۵ دلار) برای هر خرید – و از آوریل که یارانه‌ها برای اولین بار معرفی شدند، بازپرداخت خواهد شد.

علاوه بر این، برخی از شهرهای دارای محدودیت خرید خودرو برای کاهش محدودیت‌ها اقدام کرده‌اند. به عنوان مثال، پایتخت پکن ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد سهمیه مجوز NEV خود را ۲۰ هزار دستگاه افزایش دهد که اولین تسهیل در محدودیت‌ها از زمان اجرای سیستم سهمیه‌بندی سختگیرانه در سال ۲۰۱۱ برای کاهش ترافیک و بهبود کیفیت هوا است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×