پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نگرانی‌های کره جنوبی پس از آتش‌سوزی خودروهای برقی
نگرانی‌های کره جنوبی پس از آتش‌سوزی خودروهای برقی

نگرانی‌های کره جنوبی پس از آتش‌سوزی خودروهای برقی

۱۴۰۳-۰۵-۱۸ زمان مطالعه: 3 دقیقه

وزارت محیط زیست کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که برای بحث در مورد آتش‌سوزی‌های مربوط به خودروهای برقی (EV)، از جمله آتش‌سوزی‌ای که خسارت گسترده‌ای به بار آورد، و تدوین اقداماتی برای جلوگیری از چنین حوادثی، هفته آینده یک جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

به گزارش مجله ماشین، این وزارتخانه اعلام کرد که وزارتخانه‌های زمین و صنعت نیز به همراه سایر نهادهای دولتی مانند آژانس ملی آتش‌نشانی در جلسه روز دوشنبه شرکت خواهند کرد و افزود که دولت به زودی اقدامات جامع را در خصوص آتش‌سوزی خودروهای برقی اعلام خواهد کرد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تحلیلگران هشدار می‌دهند مقامات و صنعت خودروسازی برقی باید راه‌هایی برای رفع نگرانی‌های مردم درباره ایمنی در بخش خودروهای برقی پیدا کنند، بخشی که هم‌اکنون با کندی فروش مواجه است.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که دولت اوایل ماه آینده اقدامات جدید را رونمایی خواهد کرد.

روزنامه چوسان ایلبو به نقل از یک مقام ناشناس در وزارت حمل و نقل گزارش داد که کره جنوبی قصد دارد از خودروسازان برقی بخواهد تا برند باتری‌های به کار رفته در خودروها را فاش کنند.

این روزنامه گفت خودروسازان در کره جنوبی در حال حاضر باید اطلاعات خاصی در مورد وسایل نقلیه، مانند مصرف سوخت، ارائه دهند، اما اطلاعات محدودی در مورد باتری‌ها دارند و مجبور نیستند نام سازندگان را ذکر کنند.

وزارت حمل و نقل از اظهارنظر فوری در مورد این گزارش خودداری کرد.

به گزارش رسانه‌ها، هفته گذشته یک سدان برقی مرسدس‌بنز با باتری‌های ساخت شرکت چینی فاراسیس انرژی در پارکینگ زیرزمینی یک آپارتمان در شهر اینچئون کره جنوبی آتش گرفت.

بیشتر بخوانید: آتش سوزی مرسدس برقی ۲۱ نفر را مصدوم کرد + فیلم حادثه

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که خاموش کردن این آتش‌سوزی بیش از هشت ساعت طول کشید و به حدود ۱۴۰ خودرو خسارت وارد شد و ۲۳ نفر به دلیل استنشاق دود در بیمارستان بستری شدند.

مرسدس بنز کره در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حادثه را بسیار جدی می‌گیرد و قصد دارد برای تعیین علت آن با مقامات همکاری کند.

فاراسیس به درخواست اظهارنظر پاسخی فوری نداد.

اداره کل آتش‌نشانی و بلایای حوادث کلانشهر سئول در گزارشی که در فوریه منتشر شد، اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۲ در پارکینگ‌های زیرزمینی کره جنوبی ۱,۳۹۹ مورد آتش‌سوزی رخ داده است که ۴۳.۷ درصد آن مربوط به خودروها بوده است. این گزارش همچنین حاکی از آن است که منابع الکتریکی عامل ۵۳ درصد از آتش‌سوزی‌های خودرو در پارکینگ‌های زیرزمینی هستند.

استر ییم، تحلیلگر اوراق بهادار سامسونگ، با اشاره به لزوم ارائه اقداماتی برای اطمینان‌بخشی به مصرف‌کنندگان، گفت: «سری آتش‌سوزی‌های خودروهای برقی که در پارکینگ‌های زیرزمینی رخ می‌دهد، با افزایش بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان به خودروهای برقی مرتبط است که می‌تواند رکود فعلی خودروهای برقی را طولانی‌تر کند.»

ماه گذشته هیوندای موتور  اعلام کرد که با کاهش تقاضای جهانی خودروهای برقی، خطوط تولید خودروهای هیبریدی خود را گسترش خواهد داد.

در همین حال، ال‌جی انرژی سولوشن، سازنده باتری که مشتریان آن شامل تسلا ، جنرال موتور و هیوندای موتور است، به دلیل کندی تقاضای جهانی خودروهای برقی، هدف فروش سالانه خود را کاهش داد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×