جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی چینی به WTO کشیده شد
تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی چینی به WTO کشیده شد

تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی چینی به WTO کشیده شد

۱۴۰۳-۰۵-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

دولت چین روز جمعه اعلام کرد که شکایتی را علیه اتحادیه اروپا به دلیل اعمال تعرفه بر خودروهای برقی ساخت چین به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است.

به گزارش مجله ماشین، وزارت بازرگانی چین گفت که این کشور برای «صیانت از حقوق و منافع توسعه صنعت خودروهای برقی و همکاری در تحول سبز جهانی» به سازوکار حل اختلاف سازمان تجارت جهانی متوسل شده است.

اتحادیه اروپا تعرفه‌های موقت تا سقف ۳۷.۶ درصد بر خودروهای برقی ساخت چین اعمال کرده و مدعی است که این خودروها به طور ناعادلانه از یارانه‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند. چین می‌گوید حمایت آن از صنعت خودروهای برقی مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی است.

دو طرف تا اوایل نوامبر فرصت دارند اختلافات خود را حل کنند و پس از آن تعرفه‌های موقت رسمی می‌شوند.

یک انجمن صنعتی روز جمعه گزارش داد که صادرات خودرو چین در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که فروش داخلی کاهش یافته است.

وزارت بازرگانی چین گفت که تعرفه‌های اتحادیه اروپا قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند و به همکاری جهانی در زمینه تغییرات آب و هوایی آسیب می‌زند.

در پاسخ، چین تحقیقاتی را درباره صادرات کنیاک فرانسه و گوشت خوک اروپایی آغاز کرده است که برخی تحلیلگران نگرانند که این اقدامات ممکن است به یک جنگ تجاری زیان‌بار اقتصادی با اتحادیه اروپا تبدیل شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×