جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس: مثل گوشی‌های هوشمند به چهار سیلندر عادت می‌کنید
مرسدس: مثل گوشی‌های هوشمند به چهار سیلندر عادت می‌کنید

مرسدس: مثل گوشی‌های هوشمند به چهار سیلندر عادت می‌کنید

۱۴۰۳-۰۵-۲۰ زمان مطالعه: 1

به گفته مرسدس، همانطور که مردم در ابتدا نسبت به گوشی‌های هوشمند بدون دکمه مقاومت می‌کردند، علاقه‌مندان به خودرو نیز برای پذیرش موتورهای کوچک‌تر زمان نیاز دارند.

به گزارش مجله ماشین، با وجود فروش چندین ساله خودروهای چهار سیلندر توسط AMG، اکثر طرفداران خودروهای پرقدرت، مدل‌هایی مانند CLA45 و GLA45 را به دلیل موتورهای ۲ لیتری کوچک خود، AMG واقعی نمی‌دانند. همچنین، علاقه‌مندان به C63 و GLC63 جدید نیز به دلیل استفاده از موتور چهار سیلندر در این مدل‌ها، با وجود سیستم هیبریدی پلاگین قدرتمند، مخالف هستند. با این حال، مرسدس معتقد است که در نهایت مردم به AMGهای پرقدرت با موتورهای کوچک‌تر عادت خواهند کرد.

جیمی کوهن، رئیس مرسدس در استرالیا، در گفتگو با مجله کارسِلز، پذیرش تدریجی خودروهای هیبریدی پلاگین چهار سیلندر را با دوران اولیه گوشی‌های هوشمند بدون دکمه مقایسه کرد. وی اظهار داشت که همانطور که برخی افراد در ابتدا با دستگاه‌های موبایل بدون کلیدهای فیزیکی مخالفت می‌کردند، این فرمت در نهایت به موفقیت گسترده‌ای دست یافت.

بیشتر بخوانید: معرفی مرسدس بنز CLE کابریولت ۲۰۲۴

کوهن همچنین اعتقاد دارد که اتفاق مشابهی برای گیربکس‌های اتوماتیک رخ داده است، زمانی که خودروسازان شروع به حذف گیربکس‌های دستی کردند. البته، همه برندهای پریمیوم این کار را نکرده‌اند و BMW همچنان چندین مدل M (به علاوه خودروی اسپرت Z4) با سه پدال ارائه می‌دهد. رئیس مرسدس در استرالیا می‌گوید مردم در ابتدا نسبت به خداحافظی با گیربکس دستی تردید داشتند، اما پس از مدتی، دو پدال رایج شد.

مایکل شیبه، رئیس بخش AMG، نیز اخیراً اذعان کرده است که برخی مشتریان برای پذیرش فناوری جدید زمان نیاز دارند. وی تأکید کرد که داشتن ذهن باز نسبت به فناوری بسیار مهم است.

شیبه در مصاحبه‌ای در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد که AMG قصد دارد به استفاده از موتورهای کوچک‌تر ادامه دهد، زیرا این فناوری بسیار پیشرفته است. برخلاف شایعات، C63 به موتور V8 باز نخواهد گشت و E63 بعدی نیز هشت سیلندر نخواهد داشت. اگرچه پیشرانه CLE63 هنوز مشخص نیست، اما شیبه اطمینان می‌دهد که شرکت تصمیم درستی گرفته است و همه باید برای معرفی جهانی آن هیجان‌زده باشیم. کوپه و کانورتیبل CLE63 جایگزین مدل‌های دو در C63 و E63 خواهند شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×