دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی نیلو ۲۷: تجربه‌ای نوستالژیک با تکنولوژی پیشرفته
نیلو 27

معرفی نیلو ۲۷: تجربه‌ای نوستالژیک با تکنولوژی پیشرفته

۱۴۰۳-۰۵-۲۰ زمان مطالعه: 5 دقیقه 23

نیلو 27، برند هایپرکار تأسیس شده توسط طراح برجسته خودروهای اسپرت، ساشا سلیپانوف، اولین خودروی خود را با نام NILU معرفی کرد. پس از انتشار تعدادی تیزر در رسانه‌های اجتماعی که در جامعه خودروهای اسپرت واکنش‌های زیادی برانگیخت، این خودرو اکنون به‌صورت کامل رونمایی شده است.

به گزارش مجله ماشین، NILU با خودرویی که به کلیه روندهای معمول صنعت خودروسازی چالش می‌کشد، تجربه‌ای خام، بی‌پیرایه و بدون هیچ‌گونه کمک فناوری ارائه می‌دهد. این خودرو از الکتریکی‌سازی و دیجیتال‌سازی پرهیز می‌کند تا تجربه رانندگی اصیل و ناب را به راننده منتقل کند.

این طراحی از خودروهای فرمول یک و لمان دهه ۶۰ میلادی، خانه‌های طراحی کلاسیک ایتالیایی، فلسفه «شکل از عملکرد پیروی می‌کند» باهاوس، خودروهای عضلانی آمریکایی قدیمی، ریاضیات و موسیقی متال آوانگارد الهام گرفته شده است. طراحی نیلو که تلفیقی از این منابع متنوع است، به همان اندازه که بدیع است، اصیل نیز به نظر می‌رسد.

هدف ساشا، خلق خودرویی با طراحی «اجتناب‌ناپذیر» بود؛ تازه و در عین حال آشنا. نتیجه آن، بدنه‌ای با مقاطع باریک و خطوط منحنی است که کارکردی، ساده و آیرودینامیک است. در تضادی برجسته، نیلو سطوح مجسمه‌وار تمیز را با محفظه موتور مکانیکی و به نمایش گذاشته خود که جزئیات پیچیده‌ای دارد، ترکیب می‌کند. به پیروی از فلسفه باهاوس، نیلو از ویژگی‌های طراحی اضافی دوری کرده تا زیبایی عملکرد اساسی را به نمایش بگذارد.

ویژگی‌ها

شاسی نیلو از یک مونوکوک سفارشی از جنس فیبر کربن و قاب‌های زیرین لوله‌ای آلیاژ آلومینیوم سبک‌وزن ساخته شده است. برخلاف قاب‌های زیرین مرکب که این روزها مرسوم هستند، طراح به‌عمد رویکرد لوله‌ای را انتخاب کرده تا دسترسی به اجزای سیستم انتقال قدرت را بهبود بخشد و در عین حال استخراج حرارت را تسهیل کرده و زیبایی مکانیکی را به نمایش بگذارد.

نیلو 27
نمای عقب نیلو ۲۷

کابین نیلو با زاویه‌های دید ایده‌آل و ارگونومی مناسب طراحی شده است و ساشا توانسته است ارتفاع سقف را بسیار پایین نگه دارد و ابعاد کابین را کوچک کند بدون اینکه راحتی را فدا کند. نیلو دو سرنشین بزرگسال را در یک چیدمان سنتی کنار هم جای می‌دهد و با درهای گالوینگ بزرگ، ارتفاع پایین لبه‌ها و صندلی‌های ثابت و فرورفته که موانعی در برابر درها ایجاد نمی‌کنند، دسترسی بی‌نظیری فراهم می‌کند.

رابط کاربری نیلو به کنترل‌های دستی و آنالوگ محدود می‌شود. تنها صفحه‌نمایش موجود، دوربین/آینه دید عقب است که ضعف سنتی خودروهای موتور وسط در دید عقب را برطرف می‌کند. فرمان با اندازه‌ای جمع‌وجور و شکل کاملاً گرد، احساس فرمان‌پذیری دقیق و ورودی‌های دقیق را ممکن می‌سازد و از هرگونه دکمه، سوئیچ و انتخابگر خالی است تا تمرکز کامل راننده را حفظ کند. نیلو هیچ حالت رانندگی، تنظیمات و گزینه‌های اضافی ندارد؛ کنترل‌های آن ساده و شهودی هستند.

انتخاب انتقال دستی هفت‌سرعته با گیربکس دروازه‌ای باز، به‌منظور ایجاد تجربه رانندگی آنالوگ خام و همچنین افزایش ایمنی با استفاده از قفل معکوس دنده انجام شده است. فرمان، جعبه پدال‌ها، پشتی سر، آینه‌های درب و سایر تنظیمات به‌عمد به‌صورت دستی انجام می‌شوند تا بازخورد لمسی و حسی از کنترل‌های فلزی سرد، هم جذاب‌تر و هم ایمن‌تر از جابجایی بین منوهای صفحه‌نمایش باشد.

تولید

هایپرکار نیلو ۲۷، تجسم خالصی از دیدگاه ساشا است که از سال ۲۰۰۶ در حال تکمیل آن بوده است. این خودرو در ابتدا با تولیدی بسیار محدود و به تعداد ۱۵ دستگاه عرضه خواهد شد.

ساشا در این باره توضیح می‌دهد: «مسیر من در صنعت هرگز درباره پیروی از قوانین و چسبیدن به هنجارها نبوده است. من هرگز از پیروی از احساساتم یا دنبال کردن رویاهایم نمی‌ترسیدم. شکستن قراردادها تنها یک محصول جانبی است. نیلو هم همین‌طور است؛ یک هایپرکار که روندها و هنجارهای کنونی را در پی جستجوی تجربه‌ای متعالی از خودروسازی کنار می‌گذارد. رونمایی از نیلو برای من یک رؤیای محقق شده است؛ لحظه‌ای که چنان عمیق است که بیان آن دشوار است. این دیدگاه نتیجه جستجوی طولانی‌مدت، شب‌های بی‌خوابی، سال‌ها تفکر و تحلیل بیش از حد است. من خوش‌شانس بودم که از بهترین‌های صنعت یاد گرفتم و به آنها کمک کردم؛ اکنون تیم من و من خوشحالیم که همه این دیدگاه و دانش را به عمل تبدیل کنیم.»

موتور V12

نیلو ۲۷ با همکاری Hartley Engines در نیوزیلند یکی از قدرتمندترین و بصری‌ترین موتورهای تنفس طبیعی دنیا را تولید کرده است. محفظه موتور نیلو کاملاً باز است و موتور ۶.۵ لیتری V12 با زاویه ۸۰ درجه زیبا را به نمایش می‌گذارد.

از آنجایی که نیلو به الکتریکی‌سازی متکی نیست، هدف آن تبدیل شدن به قدرتمندترین هایپرکار تنفس طبیعی جهان است. برای دستیابی به این هدف، موتور V12 بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و در حالی که قطر بزرگ سیلندر و کورس کوتاه آن باعث می‌شود مانند یک موتور الکتریکی بچرخد، موتور با احتراق یکنواخت، لرزش لمسی مناسبی را برای راننده فراهم می‌کند.

نیلو 27
فضای داخل نیلو ۲۷

موتور Hartley V12 دارای یک ناحیه احتراق تصفیه‌شده، پورت‌های جریان بالا و هندسه سوپاپ‌های سبک عملکردی است؛ چیزی که معمولاً در پلتفرم‌های فشرده شرکت‌های خودروسازی امکان‌پذیر نیست. این موتور همچنین دارای ۱۲ بدنه دریچه گاز بزرگ و مجزا برای پاسخ سریع به دریچه گاز است.

یکی از تفاوت‌های کلیدی موتور V12 نیلو، «Hot V» منحصربه‌فرد آن است. در این پیکربندی، موقعیت‌های اگزوز و ورودی به طور معمول جابه‌جا شده‌اند. این تنظیمات، مزایای کلیدی را از نظر بسته‌بندی، استخراج حرارت و زیبایی فراهم می‌کند. همچنین امکان نصب منیفولدهای ۱۲ به ۱ اگزوز «Snakepit» را به‌عنوان یک ویژگی منحصربه‌فرد در طراحی خارجی فراهم کرده است.

کل سیستم اگزوز به‌صورت سه‌بعدی از Inconel چاپ شده است و امکان تحقق طراحی پیچیده را فراهم کرده است؛ ویژگی‌ای منحصربه‌فرد با در نظر گرفتن ابعاد آن.

موتور V12 نیلو با یک گیربکس دستی هفت‌سرعته CIMA جفت شده و در یک قاب زیرین آلیاژ آلومینیوم پوشیده شده با سرامیک قرار دارد و نمونه‌ای از زیبایی عملکرد در بهترین شکل خود است.

دینامیک

هایپرکار نیلو از سیستم تعلیق دابل ویشبون با فشار به میله، استفاده می‌کند و ویشبون‌های بسیار بلند آن از پشت قابل مشاهده است؛ طول این ویشبون‌ها به ویژگی‌های هندلینگ بسیار دقیق و مطمئن کمک می‌کند.

یک ست از تایرهای Michelin Pilot Sport Cup 2 R بر روی خودرو نصب شده است که ابعاد آنها در جلو ۲۶۵/۳۵ R20 و در عقب ۳۲۵/۳۰ R21 است. این تایرها بر روی چرخ‌های ۱۰x20″ و ۱۳x21″ نیلو ۲۷ که در خانه طراحی شده‌اند و دارای جزئیات سبک و پیچیده‌ای هستند تا وزن بدون فنر را کاهش دهند، نصب شده‌اند. این چرخ‌ها توسط AppTech در ایتالیا تولید شده‌اند.

تجهیزات ترمز کربن-سرامیکی از Brembo تامین شده‌اند. کالیپرهای GT | BM این شرکت ایتالیایی در جلو و عقب در یک رنگ سفید سفارشی نصب شده‌اند. این خودرو همچنین به روتورهای عملکرد بالای CCM-R Plus مجهز شده است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد و از محو شدن در حین استفاده جلوگیری می‌کند.

نیلو 27
نیلو ۲۷

آینده

نمونه‌های اولیه و اولین دسته از خودروهای مشتریان نیلو توسط گروه آریا در ایروین، کالیفرنیا مونتاژ خواهند شد که این امکان را به نیلو ۲۷ می‌دهد تا امکانات خود را در خارج از کشور توسعه دهد.

نیلو ۲۷ به طور همزمان در حال توسعه یک نسخه خیابانی است که این مدل محدود به ۵۴ دستگاه خواهد بود که چهار مورد از آنها طراحی‌های منحصر‌به‌فرد خواهند داشت.

این شرکت مفتخر است که از پشتیبانی رهبران صنعت همچون Aerotak، AppTech، Aria Group، Brembo، CIMA، Hartley Engines، Michelin و Schroth برخوردار است.

جدول مشخصات

مشخصاتجزئیات
نام خودروNilu 27 Concept
موتور۶.۵ لیتری V12 با زاویه ۸۰ درجه
قدرت موتوربیش از ۱۰۰۰ اسب بخار
نوع گیربکسگیربکس دستی ۷ سرعته CIMA
شاسیمونوکوک فیبر کربن با زیرساخت آلیاژ آلومینیوم
تعلیقدوجناغی با پوش‌راد
سیستم ترمزترمزهای کربن-سرامیک Brembo با کالیپرهای سفارشی
تایرهاMichelin Pilot Sport Cup 2 R
سایز تایرهاجلو: ۲۶۵/۳۵ R20، عقب: ۳۲۵/۳۰ R21
تولیدمحدود به ۱۵ دستگاه

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×