جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی BMW سری ۲ گرن کوپه L مدل ۲۰۲۵
BMW سری 2 گرن کوپه L مدل 2025

معرفی BMW سری ۲ گرن کوپه L مدل ۲۰۲۵

۱۴۰۳-۰۵-۲۰ زمان مطالعه: 3 دقیقه 3

تصاویر و جزئیات BMW سری 2 گرن کوپه L مدل 2025 در چین منتشر شده است. این مدل جدید با الهام از طراحی جلوی سری 1 هچ‌بک و با بخش عقبی بازطراحی شده عرضه می‌شود. نسخه چینی این خودرو در مقایسه با مدل اروپایی آن، به ویژه در فاصله محوری، تفاوت‌هایی دارد.

به گزارش مجله ماشین، ‌ب‌ام‌و در آستانه رونمایی از نسل بعدی سری ۲ گرن کوپه است که به‌روزرسانی قابل توجهی نسبت به مدل قبلی خود محسوب می‌شود و تغییرات آن مشابه با سری ۱ هچ‌بک و همچنین کراس‌اوور X2 است. به لطف وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، اکنون نخستین نگاه رسمی خود را به این کوپه چهاردر در نسخه فاصله محوری بلند آن داریم که انتظار می‌رود مختص بازار محلی باشد.

این مدل فشرده که سری ۲ گرَن کوپه L نام دارد، احتمالاً در کنار سدان کم‌جذاب‌تر سری ۱ به فروش خواهد رسید. پسوند «L» نشان‌دهنده افزایش فاصله محوری و در نتیجه فضای بیشتر برای سرنشینان عقب است که ویژگی مهمی برای بازار چین محسوب می‌شود.

طبق اسناد منتشر شده، سری ۲ گرَن کوپه L دارای فاصله محوری ۲۷۸۰ میلی‌متری است که ۱۱۰ میلی‌متر بیشتر از مدل قبلی است. طول کلی خودرو نیز ۱۳۷ میلی‌متر افزایش یافته و به ۴۶۶۳ میلی‌متر رسیده است. مدل استاندارد فاصله محوری برای آمریکای شمالی، اروپا و سایر بازارهای غربی نیز ممکن است شاهد افزایش اندکی باشد که فاصله آن را با نمونه چینی کاهش می‌دهد.

BMW سری 2 گرن کوپه L مدل 2025
نمای عقب BMW سری ۲ گرن کوپه L مدل ۲۰۲۵

نسخه کشیده‌تر با طراحی ظریف درها با دستگیره‌های هم‌سطح و خط کمربند تخت‌تر در نقطه هاف‌مایستر متمایز می‌شود. جدا از این جزئیات، هر دو نسخه دارای طراحی جلوی کاملاً جدیدی هستند که از مدل مرتبط سری ۱ هچ‌بک BMW مدل ۲۰۲۵ قرض گرفته شده است. قسمت عقب نیز با چراغ‌های عقب LED تهاجمی‌تر الهام‌گرفته از X2، دستخوش تغییر شده است.

تصاویر جاسوسی و طرح‌های ثبت اختراع اخیر نشان می‌دهند که BMW سری ۲ گرَن کوپه بازارهای غربی در دو مدل معمولی و M پکیج عرضه خواهد شد. در مقابل، سری ۲ گرَن کوپه L مخصوص چین تنها با کیت بدنه اسپرت‌تر نشان داده شده است که نشان می‌دهد این مدل ممکن است در این نسخه استاندارد باشد.

از نظر فنی، BMW سری ۲ گرَن کوپه مدل ۲۰۲۵ بر روی نسخه به‌روز شده پلتفرم UKL گروه BMW قرار خواهد گرفت که سری ۱، X1 و X2 نیز بر روی آن قرار دارند.

BMW سری 2 گرن کوپه L مدل 2025
BMW سری ۲ گرن کوپه L مدل ۲۰۲۵

گزینه‌های پیشرانه

در چین، این سدان جمع‌وجور با سه موتور بنزینی عرضه خواهد شد: یک موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۷۲ اسب بخار در مدل ۲۲۰L، یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۲۲۴ اسب بخار در مدل ۲۲۵L و یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۳۳۰ اسب بخار در مدل پرقدرت M235L.

خط تولید اروپایی احتمالاً پیشرانه‌های متفاوتی با تاکید بیشتر بر الکتریکی شدن ارائه خواهد داد. انتظار می‌رود که مدل M235 xDrive با موتور ۲ لیتری توربوشارژ از M135 که تا ۳۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، عرضه شود.

BMW سری ۲ گرَن کوپه L توسط شرکت مشترک BMW بریلنس در چین تولید خواهد شد. رونمایی رسمی آن در اواخر سال ۲۰۲۴ و همزمان با سری ۲ گرَن کوپه استاندارد که همچنان در لایپزیگ آلمان مونتاژ خواهد شد، انتظار می‌رود.

جدول مشخصات

مشخصاتجزئیات
نام خودروBMW 2-Series Gran Coupe L
طول کلی۴,۶۶۳ میلی‌متر (۱۸۳.۶ اینچ)
فاصله بین دو محور۲,۷۸۰ میلی‌متر (۱۰۹.۵ اینچ)
موتور پایه۱.۵ لیتری بنزینی با ۱۷۲ اسب بخار
موتور قوی‌تر۲.۰ لیتری بنزینی با ۲۲۴ اسب بخار
مدل عملکردیM235L با موتور ۲.۰ لیتری و ۳۳۰ اسب بخار
پلتفرمUKL (مشترک با ۱-Series، X1، و X2)
تولیدتولید شده در چین توسط شرکت BMW Brilliance
نسخه‌های اروپاییاحتمالاً دارای موتورها با تمرکز بیشتر بر الکتریکی سازی

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×