پنجشنبه , ۱ آذر ۱۴۰۳
فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک

فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک

1403-05-21 زمان مطالعه: 3 دقیقه 6

فراری اعلام کرده است که تولید مدل روما را به همراه دو مدل دیگر خود متوقف خواهد کرد، اما فعلا این مدل همچنان به تولید ادامه می‌دهد. این خودرو به یک سوژه محبوب برای شرکت‌های تیونینگ تبدیل شده است و نوویتک نیز یکی از این شرکت‌هاست که دست به شخصی‌سازی چندین نسخه از این خودرو زده است.

به گزارش مجله ماشین، جدیدترین نمونه‌ی این تیونینگ همان‌طور که انتظار می‌رود، بسیار جذاب است. اگرچه تغییرات اعمال‌شده توسط نوویتک نسبت به برخی پروژه‌های شرکت‌های دیگر مانند منصوری بسیار متوسط است، اما بسیار خوب انجام شده‌اند و ظاهر این خودروی ایتالیایی روباز را بهبود بخشیده‌اند.

فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک
نمای عقب فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک

متاسفانه، نوویتک جزئیاتی از این پروژه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکرده است که تصاویر این فراری روما اسپایدر اصلاح‌شده اخیرا در آن منتشر شده است. اما این مشکل با مقایسه دقیق این خودرو با مدل استاندارد قابل حل است. پس چه تغییراتی در این خودرو اعمال شده است؟

فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک
کابین فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک

یکی از تغییرات اصلی، پوشش سفارشی خودرو است. این پوشش به رنگ سبز مات انتخاب شده و ظاهر عجیب و غریب و نظامی به خودرو بخشیده است. نوویتک یک نوار سیاه روی کاپوت، جزئیات زرد رنگ روی سپر، دامن‌های جانبی و دیفیوزر عقب و همچنین رینگ‌های بزرگ‌تر جدید با طرح Y و رنگ مشکی برای خودرو انتخاب کرده است.

فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک
فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک

عناصر زرد رنگ اضافی روی لوگوهای اصلی و کالیپر ترمز دیده می‌شود که کنتراست زیبایی با رنگ سبز مات فراری روما اسپایدر ایجاد می‌کند. داخل خودرو ترکیبی از چرم مشکی و آلکانترا با چندین جزئیات زرد رنگ و دوخت زرد به کار رفته است. همچنین لوگوی اسب پرنده روی تکیه‌گاه سر و فرمان خودرو دیده می‌شود و برخی عناصر کربنی نیز در داخل خودرو به چشم می‌خورد.

فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک
فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک

هنوز مشخص نیست که آیا نوویتک تغییراتی در موتور این خودرو ایجاد کرده است یا خیر، اما به نظر می‌رسد که موتور V8 توئین توربو بدون تغییر باقی مانده است. این موتور ۳.۹ لیتری قدرت ۶۱۱ اسب بخار (۶۲۰ اسب بخار متریکی/۴۵۶ کیلووات) تولید می‌کند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. مشخصات فنی نشان می‌دهد که گشتاور این خودرو ۷۶۰ نیوتن‌متر است و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت فراری روما اسپایدر و کوپه یکسان است.

فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک
فراری روما اسپایدر تیونینگ شده توسط نوویتک

شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو ۳.۴ ثانیه است و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برای روما کوپه ۹.۳ ثانیه و برای روما اسپایدر ۹.۷ ثانیه طول می‌کشد. حداکثر سرعت هر دو مدل بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است و متوقف شدن تولید این دو مدل طبق اعلام رسمی فراری بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود. در همین حال، این دو خودرو همچنان به شهرت خود در اینترنت ادامه می‌دهند و ما فکر می‌کنیم که نسخه نوویتک از فراری روما اسپایدر یک پروژه بسیار جذاب است.

اما آیا واقعا حاضرید تغییراتی در روما (یا هر فراری دیگری) ایجاد کنید؟

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×