پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تحقیقات فوری کره جنوبی در مورد آتش‌سوزی خودروهای برقی
تحقیقات فوری کره جنوبی در مورد آتش‌سوزی خودروهای برقی

تحقیقات فوری کره جنوبی در مورد آتش‌سوزی خودروهای برقی

۱۴۰۳-۰۵-۲۲ زمان مطالعه: 2 دقیقه 2

در پی آتش‌سوزی گسترده یک خودروی برقی در پارکینگ زیرزمینی یک مجتمع مسکونی که منجر به آسیب شدید به آن شد، مقامات کره جنوبی روز دوشنبه جلسه‌ای برای بحث در مورد ایمنی خودروهای برقی و لزوم افشای برند باتری توسط شرکت‌های خودروسازی برگزار کردند.

به گزارش مجله ماشین، آتش سوزی که در تاریخ ۱ مرداد به طور ناگهانی در یک خودروی برقی مرسدس بنز پارک شده در زیر یک ساختمان مسکونی آغاز شد، هشت ساعت به طول انجامید تا خاموش شود و حدود ۱۴۰ خودرو را نابود یا آسیب رساند و برخی از ساکنان را مجبور به رفتن به پناهگاه کرد.

یک مقام رسمی گفت، معاون وزیر محیط زیست این کشور ریاست این جلسه را بر عهده دارد که وزارتخانه‌های حمل و نقل و صنعت و سازمان ملی آتش نشانی نیز در آن حضور دارند و دولت به زودی قوانین جدیدی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌ها، روز سه‌شنبه مقامات وزارت حمل و نقل با خودروسازانی از جمله هیوندای موتور گروپ، مرسدس بنز کره و فولکس‌واگن گروه کره برای بحث در مورد پیشنهاد افشای برندهای باتری مورد استفاده در خودروهای برقی گفتگو خواهند کرد.

این وزارتخانه هنوز در این خصوص اظهارنظری نکرده است. هیوندای موتور گروپ، مرسدس بنز کره و فولکس واگن گروه کره نیز بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها از ده‌ها خودروی سوخته که تنها قاب فلزی آن‌ها در آتش سوزی پارکینگ باقی مانده است، نگرانی مصرف‌کنندگان را در مورد خودروهای برقی افزایش داده است، نگرانی‌ای که به احتمال زیاد به دلیل زندگی تعداد زیادی از مردم کره جنوبی در آپارتمان‌ها، اغلب با پارکینگ‌های زیرزمینی، تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: آتش سوزی مرسدس برقی ۲۱ نفر را مصدوم کرد + فیلم حادثه

اوایل این ماه، مقامات آتش نشانی اعلام کردند که خودروی الکتریکی EV6 شرکت کیا (۰۰۰۲۷۰.KS) با باتری‌های شرکت SK On کره جنوبی نیز در یک پارکینگ دچار آتش سوزی شد.

کارشناسان خودرو می‌گویند خودروهای برقی به طور متفاوتی نسبت به خودروهای دارای موتور احتراق داخلی می‌سوزند، به طوری که آتش‌سوزی آن‌ها اغلب طولانی‌تر و خاموش کردن آن‌ها دشوارتر است زیرا تمایل به شعله‌ور شدن مجدد دارند.

ستاد آتش نشانی و حوادث کلانشهر سئول در گزارشی که در فوریه منتشر شد، اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲، ۱,۳۹۹ مورد آتش سوزی در پارکینگ‌های زیرزمینی کره جنوبی رخ داده است که ۴۳.۷ درصد آن به خودروها نسبت داده می‌شود. این گزارش همچنین حاکی از آن است که منابع الکتریکی عامل ۵۳ درصد از آتش‌سوزی خودروها در پارکینگ‌های زیرزمینی بوده است.

تحقیقات فوری کره جنوبی در مورد آتش‌سوزی خودروهای برقی
تحقیقات فوری کره جنوبی در مورد آتش‌سوزی خودروهای برقی

روزنامه چوسون ایلبو هفته گذشته گزارش داد که کره جنوبی قصد دارد از سازندگان خودروهای برقی بخواهد تا برند باتری‌های موجود در خودروها را فاش کنند.

این روزنامه گفت، در حال حاضر خودروسازان باید اطلاعات خاصی در مورد خودروها، مانند مصرف سوخت، ارائه دهند، اما جزئیات محدودی در مورد باتری‌ها ارائه می‌کنند و نیازی به ذکر نام سازندگان ندارند.

روز شنبه، شرکت هیوندای موتور (۰۰۵۳۸۰.KS) پس از دریافت سوالات متعدد در مورد سازندگان باتری‌های خودروهای برقی، در وب‌سایت خود نام سازندگان باتری‌های مورد استفاده در ۱۳ مدل خودروی برقی، از جمله سه مدل از برند جنسیس را ذکر کرد.

همانطور که در وب‌سایت این شرکت نشان داده شده است، خودروهای برقی هیوندای و جنسیس از باتری‌های شرکت‌هایی از جمله LG Energy Solution (LGES) (373220.KS) کره جنوبی، SK On و همچنین CATL (300750.SZ) چین استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نگرانی‌های کره جنوبی پس از آتش‌سوزی خودروهای برقی

مون هاک هون، استاد مهندسی خودرو در دانشگاه اوسان، گفت که تنها الزام شرکت‌های خودروساز برای ارائه برند باتری خودروهای برقی از آتش‌سوزی جلوگیری نمی‌کند. او گفت، اما مفیدتر آن است که خطرات آتش سوزی هر برند باتری را تایید کنیم.

پارک مون وو، نویسنده اصلی گزارشی در مورد پاسخ به آتش سوزی خودروهای برقی در پارکینگ‌های زیرزمینی، گفت که افشاگری به خریداران حق انتخاب بیشتری می‌دهد، اما اشاره کرد که در حال حاضر هیچ داده قطعی در مورد اینکه کدام

مون هاک هون، استاد مهندسی خودرو در دانشگاه اوسان، معتقد است که صرفاً الزام شرکت‌های خودروسازی به اعلام برند باتری‌های خودروهای برقی، راه حلی برای جلوگیری از آتش‌سوزی نخواهد بود. او بر اهمیت صدور گواهی برای هر برند باتری مبنی بر میزان خطرآفرینی آن در صورت آتش‌سوزی تأکید می‌کند.

پارک مون وو، نویسنده اصلی گزارشی در مورد پاسخ به آتش‌سوزی خودروهای برقی در پارکینگ‌های زیرزمینی، نیز این نظر را تأیید می‌کند. او معتقد است که افشای برند باتری‌ها به مصرف‌کنندگان حق انتخاب بیشتری می‌دهد، اما در عین حال اذعان می‌کند که در حال حاضر داده‌های قطعی در مورد اینکه کدام برند باتری بیشتر مستعد آتش‌سوزی است، وجود ندارد.

این رویدادها نشان می‌دهند که صنعت خودروهای برقی در کره جنوبی و سایر نقاط جهان با چالش‌های جدی در زمینه ایمنی باتری‌ها مواجه است. در این راستا، تدوین استانداردهای جدید و سختگیرانه برای تولید و استفاده از باتری‌های خودروهای برقی امری ضروری به نظر می‌رسد. این استانداردها باید بر اساس مطالعات جامع و آزمایش‌های دقیق تدوین شوند و تمام جنبه‌های ایمنی، از جمله مقاومت در برابر حرارت، ضربه و نفوذ آب را در نظر بگیرند.

آتش‌سوزی‌های اخیر خودروهای برقی در کره جنوبی زنگ خطری برای این صنعت نوظهور به صدا درآورده است. اگرچه خودروهای برقی به عنوان راهکاری برای کاهش آلودگی هوا و وابستگی به سوخت‌های فسیلی مطرح شده‌اند، اما ایمنی آن‌ها همچنان یک دغدغه جدی است. دولت‌ها و شرکت‌های خودروسازی باید با همکاری یکدیگر به دنبال راهکارهای موثر برای بهبود ایمنی باتری‌های خودروهای برقی باشند تا اعتماد مصرف‌کنندگان به این فناوری جدید جلب شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×